Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aanbevelingen voor persoonlijke time tracker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-11 13:54
Hey,

ik zoek een gratis, open-source pakket (liefst web) dat me toelaat om:
- uren die ik bij verschillende klanten op verschillende project maak te loggen.
- mijn vakantiedagen bij te houden (dat is al eens fout gegaan door mijn baas)

Ik heb even Kimai geïnstalleerd, maar daar is vakantie bijhouden lastig. Kan als project toegevoegd worden, maar overuren die ik al vakantie zou kunnen opnemen wordt lastig en saldo bekijken lukt ook niet.
Dan is een spreadsheet nog handiger.

OrangeHRM heb ik niet geïnstalleerd, maar dat lijkt me dan weer overkill.

Iets er tussenin dus!
suggesties?

Alle reacties

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:00

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Is het niet de bedoeling dat je werkgever hier iets voor gaat regelen? Klinkt nl. gewoon als een reguliere maandstaat die je moet gaan bijhouden.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-11 13:54
Ja, maar:
- mijn werkgever houdt niet alles bij
- urensaldo wordt bij mijn werkgever niet in de tool bijgehouden, maar in een Excel, vorig jaar 2dagen fout daarin. Ik pissig.
- bij 1 klant moet ik ook uren bijhouden, maar eer daar soms een post opengezet wordt zijn we 2-3 weken verder. Ondertussen moet ik dus wel onthouden waar ik op gewerkt heb.

Dus bij klant en werkgever doet men het om allerlei redenen niet goed, dus dacht ik: laat ik het dan maar goed doen. Dan is dat leidend en kan ik de andere trackers van werkgever en klanten daarmee invullen.

Iets als Exact dus eigenlijk, maar voor mezelf waar dan alles in staat.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:00

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Chris_147 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:10:
Dus bij klant en werkgever doet men het om allerlei redenen niet goed, dus dacht ik: laat ik het dan maar goed doen. Dan is dat leidend en kan ik de andere trackers van werkgever en klanten daarmee invullen.
Ik snap je punt hoor, maar dat je zelf iets bijhoudt maak het nog steeds niet leidend. Als je werkgever aan het einde van het jaar een x-aantal vakantieuren heeft staan en jij een afwijkend aantal hebt, dan is je issue nog steeds niet opgelost...

En voor je vraag.. Zet gewoon een Excel sheet in onedrive (excel online) en klaar. Maak een tabblad per maand / project of iets dergelijks en je kunt al je informatie kwijt. Niet te moeilijk doen als het simpel kan.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Omdat het primair gaat om een tool voor eigen gebruik (en niet het opzetten van een eigen server daartoe), verplaats ik je topic naar CSA.
En heb het topic omgezet naar een vraag-topic.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Buiten het feit dat je werkgever hier verantwoordelijk voor moet zijn, snap ik dat je een controle boekhouding wilt omdat het al eerder fout is gegaan.
Als je een Alternatief zoekt voor eerder gebruikte software ga ik altijd eerst naar alternativeto.net. Een website waar zeer veel softwarepakketten zijn aangemeld.
http://alternativeto.net/software/kimai/ geeft een overzicht van alternatieven voor kimai. Hier vandaan zou je wat kunnen proberen op te zetten.
Je zou nog kunnen filteren op OS en/of licentie.
Echter, het lijkt me dat een eenvoudige spreadsheet in principe zou moeten voldoen. Het is de vraag of je dan een aparte applicatie wil optuigen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2016 13:13 ]

Pagina: 1