[Macbook Pro] Haartje/krasje in scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb afgelopen weekend een gloednieuwe Macbook Pro 13" 2015 aangeschaft bij Mediamarkt.

Ik zag gisteren opeens, onder een bepaalde hoek, een kras in het scherm. Hij is aan de buitenkant niet voelbaar of weg te halen, dus hij moet aan de binnenkant zitten. Het lijkt op de letter S, dus lijkt mij een haar of iets. Zit iets uit het midden.

Mediamarkt wil de Macbook niet omruilen voor een nieuwe. Ik heb Apple gebeld en zij willen alleen een afspraak maken voor reparatie in Amsterdam. Volgens Apple mag/moet Mediamarkt gewoon ruilen voor een gloednieuwe.
Eigenlijk wil ik dit niet, een reparatie, de Macbook is pas een paar dagen oud. Ik wil gewoon een nieuwe.

Wat kan ik hieraan doen? Mediamarkt gooit het erop dat de Macbook gebruikt is en een licentiegebonden product is. Dit is toch gewoon een soort 'DOA'?

Ik gebruik de Macbook voor fotografie, dus een streep/kras/haar in mijn scherm is niet aangenaam.

[ Voor 4% gewijzigd door freddyathlon op 07-01-2016 13:47 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit is meer iets voor het shopping forum, dus een move die kant op :)

MS > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 20:16

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Niet ouder dan een week, geen externe schade = DOA, simpel. En DOA binnen 7 dagen is omruilen voor een nieuwe.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:47
Huigie schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:07:
Niet ouder dan een week, geen externe schade = DOA, simpel. En DOA binnen 7 dagen is omruilen voor een nieuwe.
DOA is niet iets wettelijks geregeld voor. Kijk dus in de voorwaarden bij Mediamarkt, wat zij hierover erin hebben staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Gewoon even contact opnemen met media markt via twitter/facebook... als het "openbaar" is kan er ineens een heel stuk meer ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ImNotnoa op 07-01-2016 14:21 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
freddyathlon schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:46:
Ik heb afgelopen weekend een gloednieuwe Macbook Pro 13" 2015 aangeschaft bij Mediamarkt.

Ik zag gisteren opeens, onder een bepaalde hoek, een kras in het scherm. Hij is aan de buitenkant niet voelbaar of weg te halen, dus hij moet aan de binnenkant zitten. Het lijkt op de letter S, dus lijkt mij een haar of iets. Zit iets uit het midden.

Mediamarkt wil de Macbook niet omruilen voor een nieuwe. Ik heb Apple gebeld en zij willen alleen een afspraak maken voor reparatie in Amsterdam. Volgens Apple mag/moet Mediamarkt gewoon ruilen voor een gloednieuwe.
Eigenlijk wil ik dit niet, een reparatie, de Macbook is pas een paar dagen oud. Ik wil gewoon een nieuwe.

Wat kan ik hieraan doen? Mediamarkt gooit het erop dat de Macbook gebruikt is en een licentiegebonden product is. Dit is toch gewoon een soort 'DOA'?

Ik gebruik de Macbook voor fotografie, dus een streep/kras/haar in mijn scherm is niet aangenaam.
Mediamarkt is een APR dus als Apple zegt dat ze moeten ruilen dan doen ze dat wss gewoon. Vraag Apple om een bevestiging oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Er is een casenummer aangemaakt door Apple. Heb ik mail van.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

met dat casenummer dus naar mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 17:49:
met dat casenummer dus naar mediamarkt.
Dit dus. Gewoon naar de servicebalie en daar je verhaal doen, zodra ze moeilijk doen haal je de mailconversatie met Apple erbij. Blijven ze dan nog moeilijk doen, dan laat je ze waar je bij staat de klantenservice bellen.

Dit 'repareren' geintje flikte ze mij bij de MM ook een keer met een TomTom met speaker problemen.
Zat nog binnen de 14 dagen na aankoop en had een mail van de TomTom klantenservice met de bevestiging dat ik mocht omruilen voor een nieuw product ipv reparatie.
Gewoon glashard weigeren en nee verkopen tot ik aangaf net zo lang te blijven staan tot ze de klantenservice gebeld hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-10 00:44
Maar, dan doe je 'm toch gewoon retour bij de media markt? Hele spulleboel inleveren, geld retour & nieuwe kopen. Lijkt mij een snellere oplossing?

Door dit soort gezeik ben ik iedere keer weer minder geneigd om bij de MM te kopen.
Pagina: 1