Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birrkoff
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-02-2021
Hallo Allemaal,

Ik ben van plan om een mini ITX moederbord aan te schaffen maar weet niet of het zin heeft om er een aan te schaffen met een USB-C connector erop aangezien deze aan de achterkant zit.

Iemand een advies of het handig is om alvast voorbereid te zijn ja of de nee.

[ Voor 72% gewijzigd door birrkoff op 07-01-2016 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny_H
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07 12:21
Heb je usb-c apparaten? en wat maakt het uit dat die aan de achterkant zit? ga je de pc inbouwen ofzo?

The only source of knowledge is experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birrkoff
Ik heb geen USB-C apparaten en weet ook niet of ik iets zo zou gaan aansluiten. De pc zal ergens verborgen opgesteld worden. Ik heb zelf niet echt de behoefte om het geheel uit te moeten gaan bouwen om maar 1 kabel aan te moeten sluiten.

Van de 3 moederborden is het wel de duurste en qua verhoudingen schelen ze behalve de USB poorten en HMDI 2.0, niet veel van elkaar en dan zou ik zeggen dat het een best dure poortjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525104

laat ik het zo zeggen: tis wel wat meer future proof. Of je er wat aan heb, is weer persoonlijk. Ik heb tot nu toe geen USB-C nodig gehad, maar als ik nu een moederbord moest aanschaffen(wat ik ook ga doen over paar weken) zou ik er wel eentje aanschaffen die wel de mogelijkheid heeft op USB-C.

Nogmaals, het is persoonlijk eigenlijk. Ik haal 1x in de 6-7 jaar een keer een nieuw moederbord, en de kans is groot dat ik het op een geven moment wel nodig ga hebben, dus ja. mijn volgende moederbord gaat wel een USB-C ingang hebben,

edit: Voorkant of achterkant, zou mij niet echt uitmaken, ik zou hem alleen gebruiken om een device op te laden o.i.d. zolang ik er nog wel enigszins makkelijk bij kan komen zou ik het niet erg vinden, aan de voorkant vind ik het altijd vervelend om usb's aan te sluiten, zitten allemaal in de weg.

edit#2 Zoveel extra kost dat niet zo een USB-C poort?

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 525104 op 07-01-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birrkoff
Zoals ik al eerder zei. De MSI en Asus die ik heb meegegeven in de post hebben dat niet. De ASRock heeft dat dus wel en is afhankelijk van de Asus of MSI zo ongeveer 30 of 40 euro.