Dell 2515H of 2x Asus VC239H?

Pagina: 1
Acties:

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-02 15:19
Beste tweakers,

Na lang wikken en wegen wil ik mijn huidige setup wijzigen, maar ik weet niet precies wat ik nou wel of niet wil.

Mijn huidige situatie: Ik heb 1 Dell 2515H scherm en mijn vorige scherm is nu mijn tweede scherm. Dit is een 21" FHD scherm met een TN paneel.

Nu wil ik dit scherm dus vervangen, maar ik weet niet waarvoor. Ik heb zelf de gedachte tussen de volgende keuze.

Keuze 1: Nog een tweede pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart
Keuze 2: 2 maal de pricewatch: Asus VC239H Zwart

Afweging: Ik gebruik mijn PC voor van alles en nog wat. Gamen, School, Office, CAD/Revit, films, noem maar op. De grootste afweging die ik nu heb is waar ik het beste mee uit ben. 2 Dell schermen zal fijner werken dan verschillende resoluties lijkt me. Ook zou ik dan op 2 schermen kunnen gamen en ziet het er natuurlijk zeer gelikt uit.
Anderzijds: dat tweede/derde scherm zal voornamelijk gebruikt worden voor passieve dingen, zoals teamspeak, skype of om bestanden te openen die ik gebruik voor mijn AutoCAD en photoshop. Dit zal ik dan op dat eerste scherm doen.

Kort gezegd: ik kan 2 schermen halen voor de prijs van 1 Dell, maar waar ben ik beter mee uit.

Dell voordelen: 2x 1440P, Mooi uniform, zelfde(hoge) kwaliteit, daisychainen, scherm zelf is gewoon echt geweldig.
Asus voordelen: 2 schermen voor dezelfde prijs, meer nutttige ruimte? (3 schermen niet overbodig), IPS en FHD, prima schermen voor het gebruik.

Iemand enig idee wat een betere optie is? ik maak mezelf een beetje gek namelijk :P

-

Verwijderd

Of je verkoopt je Dell en je haalt 2 van pricewatch: Dell P2416D Zwart

• Vini-Vidi-Vici
Dan hou ik liever de 2515H. Heb wel baat bij de duzze bezels, en als ik een tweede neem wil ik ze op zijn minst beiden proberen met gamen. :P

-

• wolfschmitt
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-02 13:46
Ik ben de 2515H ook aan het overwegen, zouden de prijzen niet verlagen na CES 2016?

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ik kan alleen mijn eigen ervaring met het scherm melden (buiten dat de review op tftcentral erg positief was).

Ik heb sinds kort mijn Dell U2412M vervangen door een Dell U2515H en ik heb nog geen moment gehad om te klagen. Ik heb via daisychain mijn oude U2414M aangesloten om deze in portrait mode te gebruiken voor code. Vaak werk ik alleen op de U2515H omdat dit voldoende is en het gewoon een superfijn beeldscherm is.

Zijn de Asus schermen in de fabriek al enigzins gekalibreerd? Ik dacht namelijk dat Dell dit wel deed met de Ultrasharp series.

• Vini-Vidi-Vici
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:20:
Ik kan alleen mijn eigen ervaring met het scherm melden (buiten dat de review op tftcentral erg positief was).

Ik heb sinds kort mijn Dell U2412M vervangen door een Dell U2515H en ik heb nog geen moment gehad om te klagen. Ik heb via daisychain mijn oude U2414M aangesloten om deze in portrait mode te gebruiken voor code. Vaak werk ik alleen op de U2515H omdat dit voldoende is en het gewoon een superfijn beeldscherm is.

Zijn de Asus schermen in de fabriek al enigzins gekalibreerd? Ik dacht namelijk dat Dell dit wel deed met de Ultrasharp series.
Ja, ik kan ook niets anders dan lof geven over de 2515H. En nee, deze zijn niet gekalibreerd. (dit doen ze zelfs niet bij de gaming monitoren van +800 euro.)

[ Voor 3% gewijzigd door Vini-Vidi-Vici op 07-01-2016 14:23 . Reden: foutje ]

-

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ben toch benieuwd wat hier niet duidelijk aan was...
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1