Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-07 22:35
Ik wil graag koud wit licht in mijn nieuwe case. Ik ben er dus niet op uit om mijn case in een discobar om te toveren, maar zoek gewoon iets om de componenten subtiel te belichten. Iets zoals dit bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.overclock.net/content/type/61/id/2677104/width/500/height/1000/flags/LL

De case hierboven gebruikt blijkaar 2 van deze Logisys 16" Corner LED Light Bar - 12V - White (LCX16WT). Deze light bars interesseren me heel erg aangezien ze het licht in een hoek van 45°C verspreiden in tegenstelling tot de LED strips die zo plat als een pannekoek zijn. Het probleem is echter dat ik deze dingen nergens kan vinden hier in de Benelux, laat staan Europa. Bestellen bij Frozencpu zelf is een optie maar dan betaal ik $40 shipping (+ eventuele douanekosten)

Ik ben me bewust van de vele kits van NZXT, BitFenix, Corsair etc, maar ik heb momenteel zo een ding in mijn huidige case zitten en ben er niet echt tevreden over. Zeker de zelfklevende strip was waardeloos, waardoor de strip nu uit noodzaak onderin de case ligt.

Een veelvoorkomende suggestie is iets zoals dit bestellen of gewoon een ganse rol van een aantal meter en er dan zelf een molex verbinding aan solderen..al weet ik niet juist hoe.

Zit er een groot verschil tussen de alternatieven die ik opnoem qua lichtkwaliteit? Welke oplossing raden jullie aan, en zou ik het gewenste effect bereiken met 2 strips (1 bovenaan en 1 onderaan)?

Beste antwoord (via SanderH_ op 13-01-2016 10:06)

• FemkeToele
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-04-2024

FemkeToele

madebyfat.com

SanderH_ schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 17:57:
[...]

Define S, dus één en al aluminium.
De Define S is helemaal van staal dacht ik met een brushed plastic front cover. dus zou perfect moeten werken met magnetische ledstrips.

Voor de zekerheid anders even proberen met een magneetje.
ToFast schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 18:04:
Er zit wel veel verschil tussen leds, wit is niet wit. Vele zijn echt te blauw, pas daar goed mee op.
Bitfenix ledstrips hebben soms een heel licht blauw zweempje. Niet heel erg maar wel een klein beetje ;)

facebook.com/FATcasemodding

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chest3r
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-07 09:02
Kijk eens naar Revoltec, zelf vroeger gehad en vond ik wel oke.
Zijn zeker te verkregen binnen BLX dus zal wel goedkoper zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:17
Je kan ook in de hoeken wat kit doen en zelf een hoek maken. en daar de leds in plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-07 23:06

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Hier kan je ze vinden; http://www.buyledstrip.co...el-1-meter-45-graden.html

Maar ik zou gewoon ff naar de bouwmarkt gaan en daar even bij de aluminium profielen kijken. De meeste hebben wel een profiel met een 45 graden hoek.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Dus een platte LED strip op zo een profiel hangen? Ik heb een afkeer van die zogezegd zelfklevende LED strips... Ik ga denk ik iets van 3M zoeken.

Je bent dus trouwens ook van mening dat de hoek van 45° voor betere belichting zorgt?

Een bijkomend probleem is dat ik erg lange kabels nodig heb om alles tot bij mijn voeding te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ja dat werkt naar mijn idee prima. Of het voor betere belichting zorgt durf ik niet te zeggen. Ik heb goedkope plakstrips van ebay gekocht en die werken voor mij prima.

Afbeeldingslocatie: http://www.zdmods.com/images/builds/180/008.jpg

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwesz11
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-06 20:48
Ik raad aan om gewoon goedkope ledstrips to kopen van ebay.
In het ergste geval vind je het niet mooi en heb je 5 euro verspilt.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Meelobee schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:28:
Ja dat werkt naar mijn idee prima. Of het voor betere belichting zorgt durf ik niet te zeggen. Ik heb goedkope plakstrips van ebay gekocht en die werken voor mij prima.

[...]
Hoe heb je ze juist aangesloten? Er een molex kabel aan gesoldeerd? Ik ga echt wel een lange kabel nodig hebben om ze bovenaan te kunnen verbinden (en de bekabeling deftig te verbergen).

Geen problemen met het kleven? Ik denk er aan om wat dubbelzijdige 3M kleefband te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FemkeToele

FemkeToele

madebyfat.com

Wat het plakken betreft is er niks beters dan de magnetische strips van bitfenix. Je kunt ze ook eindeloos verschuiven en hergebruiken. Moet je wel een stalen frame hebben natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
FemkeToele schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 17:51:
Wat het plakken betreft is er niks beters dan de magnetische strips van bitfenix. Je kunt ze ook eindeloos verschuiven en hergebruiken. Moet je wel een stalen frame hebben natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Er zit wel veel verschil tussen leds, wit is niet wit. Vele zijn echt te blauw, pas daar goed mee op.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FemkeToele

FemkeToele

madebyfat.com

SanderH_ schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 17:57:
[...]

De Define S is helemaal van staal dacht ik met een brushed plastic front cover. dus zou perfect moeten werken met magnetische ledstrips.

ToFast schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 18:04:
Bitfenix ledstrips hebben soms een heel licht blauw zweempje. Niet heel erg maar wel een klein beetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

SanderH_ schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 17:33:
[...]

Hoe heb je ze juist aangesloten? Er een molex kabel aan gesoldeerd? Ik ga echt wel een lange kabel nodig hebben om ze bovenaan te kunnen verbinden (en de bekabeling deftig te verbergen).

Geen problemen met het kleven? Ik denk er aan om wat dubbelzijdige 3M kleefband te kopen.
De ledstrip zit vast met de plakstrip die erop zat en zit muurvast. Hij is aangesloten op een rgb controller die ik via ebay heb gekocht. (Deze) De controller is met een molex op de 12v van de voeding aangesloten.

Een Define S (m'n huidige kast) is overigens van staal, dus zo'n Bitfenix setje kan je ook gebruiken :)

[ Voor 15% gewijzigd door Meelobee op 07-01-2016 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenfoolen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-05-2023
Anders kan je ook nog altijd een goedkopere strip kopen op ebay. Omdat je die zelfklevende niks vind plak je daar aan de achterkant gewoon dubbelzijdige tape op en plakken maar. Voor die lange kabel kan je altijd nog wat extra stukjes draad er tussen solderen en wat krimpkous er over. Als je het helemaal perfect wilt maken, maak je die kabels op lengte voor jou case en vervolgens wat sleeving overheen, molex kabel aan het einde (dat is naar mijn weten het makkelijkst aangezien je geen rgb wilt). En klaar ben je ;)

i5 6600k @ 4.6 GHz // WF 980 ti G1 // Asus Z170-A // Enthoo Evolv atx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
FemkeToele schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 18:07:
[...]

Nu je het zegt, klopt inderdaad :>

Ik heb toch wel erg slechte ervaringen met die zelfklevende strips. Ik denk dat het een BitFenix Alchemy LED strip is die ik hier heb, niet de 2.0 versie dus. Na enkele weken viel hij er gewoon van. Ziet er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/w5TQBztl.jpg

Ik ga denk ik gewoon 2x voor de pricewatch: BitFenix Alchemy 2.0 Magnetic LED Strips 30cm Wit
Pagina: 1