Samsung NX1 + F2-2.8 voor superprijs, maar toch niet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertzijm
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-10 22:31
Sinds de geruchten dat samsung zich helemaal terug gaat trekken uit de camera wereld heb ik een prijsalert in de pricewatch staan om een nx1 op de kop te tikken als b camera.

30 December kreeg ik een melding van tweakers:
"De Samsung NX1 + 16-50mm F2-2.8 S ED OIS Zwart is in prijs gedaald. De laagste prijs is nu € 1.249,-"

Even over nagedacht, maar voor die prijs kan ik hem niet laten lopen dus besteld en betaald, volgende dag in huis stond er; maar dat was oudejaarsdag, dus ik was wel hoopvol maar niet zeker of het nog zou gebeuren.
De titel verraad het al, maar dat was dus niet het geval, even op internet gekeken en hij stond weer voor de oude prijs op de site, 1899,- maar was nog wel met 1 dag leverbaar. (Of direct af te halen in de zaak in Doorn) Ook stond mijn order volgens het systeem kort op backorder, en nu weer op betaling aanvaard.

Dinsdag 5 januari kreeg ik een dubbele e-mail:

Als eerste mijn excuus voor deze late reactie. Afgelopen zaterdag had ik de onderstaande mail gestuurd, maar hij was in de outbox blijven hangen. Ik had uw emailadres gekopieerd, maar er zat een accolade aan het adres geplakt.

Hieronder mijn bericht van zaterdag.

Ik hoor graag wat uw keuze wordt.

Met vriendelijke groet,

Geachte heer ---,

Eergisteren heeft u bij ons de Samsung NX-1 met 16-50mm besteld. Het is helaas fout gegaan met onze voorraad koppeling naar de website. Van deze speciale set hadden we er een aantal bij Samsung geregeld, maar ze zijn er nu niet meer.

We kunnen het product hierom niet meer leveren.

Ik wil u hierbij de volgende twee opties aanbieden :
1. We storten uw betaling per direct terug

2. We kopen bij een collega een set van 1899,- en wij leveren deze voor 1557 euro aan u door. De 342 euro is dan een coulance korting van 18% die wij zelf betalen .

Graag verneem ik uw keuze.

Met vriendelijke groet,
---

De camera set is nu niet meer te vinden op de website, maar de camera body en lens zijn wel gewoon los te bestellen.

Ik heb dan ook meer het idee dat foto-groep het product niet wil leveren voor de actie prijs en met wat smoesjes komt dan dat het echt niet kan. Nu ben ik er niet op uit om ondernemers te pesten maar dan wil ik ook gewoon eerlijk te horen krijgen dat er bijvoorbeeld een fout gemaakt is en ze voor die prijs het product niet kunnen leveren bijvoorbeeld.

Hoe denken jullie hierover? een set is natuurlijk wel een beetje anders dan losse lens en body, en ik ga niet helemaal naar doorn om te kijken of hij er misschien stiekem toch is; ik heb nog even gewacht met reageren op de mail maar zal in eerste instantie maar eens vragen of het echt niet geleverd kan worden als nx1 en lens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:33
Ik snap het probleem niet, ze geven toch toe dat het een fout is? Ik vind het iig zeer netjes dat ze met een coulance idee komen, veel webshops bieden dat nog niet eens aan bij fouten.

Daarnaast lees ik dat je problemen hebt dat het geen set is maar body + lens. Als het gaat om dezelfde type lens en body, wat is dan het probleem? Wat is de meerwaarde van deze 'speciale Samsungset' en wat loop je nu mis? Extra accessoires?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sodela
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-10 15:15
Ik heb het gevoel dat zij gehouden zijn aan de door hun afgegeven prijs aangezien die niet extreem afwijkt van wat je van een "uitloop model" mag verwachten. Een paar jaar geleden was er ook al eens zoiets bij Otto die voor een tiende van de prijs een tv aan ging bieden. Maar toen was het echt een te belachelijk bedrag en dat was de enige reden waarom er geen nakoming geëist kon worden. Hier lijkt mij dat niet van toepassing. Zoals gezegd, de fabrikant stopt ermee en het is ook in camera land niet ongebruikelijk dat de laatste modellen met 50% korting over de toonbank gaan.
De winkelier kan dan wel gehouden worden aan de levering van het artikel. Hij geeft zelf toe dat het een foutje was en dat hij in staat is het artikel alsnog te leveren. Jij mag als consument niet de dupe worden van een mismatch van zijn voorraadadministratie, die is voor jou niet de controleren en ook niet te beïnvloeden. Het probleem zal eerder gelijk hebben en gelijk krijgen zijn. Je kunt dit ook als prijsmisleiding betitelen en dit aangeven in de verdere communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertzijm
FireBladeX schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:40:
Ik snap het probleem niet, ze geven toch toe dat het een fout is? Ik vind het iig zeer netjes dat ze met een coulance idee komen, veel webshops bieden dat nog niet eens aan bij fouten.
Ik weet niet zeker of ik zo slecht geschreven hebt of jij gewoon niet leest, maar even kort samengevat:
1. Ik koop een camera + lens set voor aanbieding prijs van 1249,-
2. Ik krijg te horen dat deze niet leverbaar is, maar ik heb gezien dat deze de volgende dag nog wel op de site stond voor de niet aanbieding prijs, en hij staat momenteel ook nog als los camera en los lens op de site.
3. De aanbieder bied een coulance prijs van 1557,- of annuleren van aanbieding

- "wat ik misloop" zou als je het op die manier zegt dan het verschil van 308,- euro zijn.

Ik wil het geen probleem noemen, ik kan mijn geld terugkrijgen maar had liever de camera, daarom bestelde ik die ook he ;)
De nx1 en samsung camera's zijn end of life, 1557,- vind ik hem niet waard, dus dat ga ik niet doen, kans dat er nog een fatsoenlijke lens of update voor uitkomt is nihil en adapters heb ik geen goede ervaring mee; echter vind ik het verhaal vanuit foto-groep een beetje raar en daarom dacht ik laat ik het in de community gooien, als vraag om advies eigenlijk.

Daarom mijn slotstukje, misschien niet heel goed verwoord maar zou het raar zijn om van ze te verwachten dat ze me dan een body en lens sturen, want die hebben ze volgens hun eigen site wel op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 10:55
*knip* dat soort "adviezen" zijn dus niet de bedoeling.

[ Voor 84% gewijzigd door gambieter op 07-01-2016 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:40

NSG

Je weet niks!

Uit hun eigen voorwaarden:
3. Wanneer binnen drie maanden na het sluiten van de Overeenkomst, maar nog vóór de
aflevering, ten aanzien van een prijs die als vast is overeengekomen een wijziging optreedt,
zal deze wijziging geen invloed hebben op de overeengekomen prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:33
Ik snap het nu. Je wilt het gewoon voor de foutieve prijs geleverd krijgen. Dit komt regelmatig voor (zie shoppingonderdeel van het forum). Zij zijn niet bereid om te leveren voor die prijs en zullen ze ook niet te doen. Als nog moet je blij zijn met coulance.

Was met ssd ook. Ze zeiden end of life en kunnen het daardoor niet leveren (terwijl het gewoon prijsfout was. BCC daarin tegen leverde de canon camera wel tegen foutieve prijs maar neckermann met de xbox one weer niet.

Het is weer 'ik ben een (domme) consument en dacht dat deze prijs kon kloppen' verhaal. Veel succes. Het is maar hoeveel moeite je erin wilt steken. Ik vind het persoonlijk wel triest. Het zou leuk geweest zijn als ze het leverde maar nu ze dat niet doen, gaan dreigen met kassa of consumentenbond... Tis wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Je staat als consument gewoon in je recht. De winkelier heeft een fout gemaakt, jij niet. Deze is verzekerd voor dit soort dingen en zo niet is deze bereid het verlies te accepteren. Deze probeert er onderuit te komen. Waarom zou je je dan moeten laten afschepen met een korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 20:01
Tadango schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:07:
Je staat als consument gewoon in je recht. De winkelier heeft een fout gemaakt, jij niet. Deze is verzekerd voor dit soort dingen en zo niet is deze bereid het verlies te accepteren. Deze probeert er onderuit te komen. Waarom zou je je dan moeten laten afschepen met een korting?
Ik zeg niet dat het in specifieke geval zo is maar door deze instelling gaan veel ondernemers ook kapot. Wie zegt dat deze ondernemer verzekerd is en dat de verzekering uitbetaald bij dit soort fouten? En dan, moet die verzekeringsmaatschappij hier dan maar onder lijden, waardoor de premie weer omhoog gaat etc. En dat onder het mom van 'die hebben toch geld zat' en 'de domme consument moet beschermd worden'.

Dit wordt sowieso een wellus-nietus verhaal over de prijs en niemand zal achter de waarheid omtrent dit specifieke geval komen. Feit dat de TS het al een 'superprijs' noemt kan al een argument zijn om dit een te goed om waar te zijn prijs is, mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 21:32
Ik zou geld terugvragen en het daarbij laten. Ookal sta je in je recht als je de set voor de betaalde prijs eist, hoe prettig is het om een verstoorde relatie te hebben met de verkoper bij wie je terecht moet als er een keer iets met de camera is?

Als dat je niet uitmaakt, kun je idd wijzen op hun eigen voorwaarden en ze daar aan houden. Bijvoorbeeld via thuiswinkelwaarborg, als ze daar bij zijn aangesloten.

@Malt007: ik vind je argumenten niet steekhoudend; als je zo redeneert kan ik een nieroperatie ook wel laten schieten: ik heb er toch nog 1 en door zo'n dure operatie gaat de premie voor anderen misschien wel omhoog. 8)7 Als het voor die winkel een enorm bedrag is, hebben ze wel grotere problemen.

[ Voor 26% gewijzigd door Kwintessens op 07-01-2016 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:14

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Dit is meer voor het shopping forum :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* svp niet op ingaan Laat het dan maar voorkomen. Met zulke types ga ik niet eens in discussie.

[ Voor 47% gewijzigd door gambieter op 07-01-2016 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
*knip* wat was er niet duidelijk? Als je het niet eens bent met de moderatie is er DM of feedbacktopics, maar NIET in het topic.

[ Voor 76% gewijzigd door gambieter op 07-01-2016 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:43
Heb je een mailtje teruggestuurd met de vraag of optie 3 - de losse camera en losse lens die ze wel nog verkopen geleverd krijgen - een mogelijkheid is? En wat was de reactie?

[ Voor 8% gewijzigd door henri86 op 07-01-2016 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertzijm
Ik heb inderdaad mailtje gestuurd en gevraagd naar de mogelijkheid de onderdelen los te krijgen en zal als ik reactie heb deze delen.

Excuses voor het verkeerde forum nog, en bedankt voor de (meeste) reacties.
NSG schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:49:
Uit hun eigen voorwaarden:
3. Wanneer binnen drie maanden na het sluiten van de Overeenkomst, maar nog vóór de
aflevering, ten aanzien van een prijs die als vast is overeengekomen een wijziging optreedt,
zal deze wijziging geen invloed hebben op de overeengekomen prijs.
Deze zet me wel tot denken, hoe coulant zouden ze zijn als het andersom gebeurd en de camera kort nadat je hem voor de volle prijs koopt ineens afgeprijsd verschijnt :+

Edit,
Volgens de winkel was het op voorraad zijn van de losse onderdelen ook een fout in het systeem en hebben ze de spullen niet.

Op zich is de coulance aanbieding een heel aardig gebaar, maar het is wel een camerasysteem uit 2014 en de hele Samsung NX tak / camera divisie lijkt verdwenen, geen lenzen meer (en er is al weinig) geen reserve accu's etc, voor de aanbieding prijs wilde ik wel een gokje wagen maar dit vind ik te veel dus ik heb geld terug gevraagd; kan dan mooi in een 5Dmk4 ofzo :P

[ Voor 23% gewijzigd door robertzijm op 15-01-2016 22:09 . Reden: update ]

Pagina: 1