Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gelijkwaardige vervanger voor ASUS N56VZ

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik heb een voorkeur voor Windows omdat ik niet anders gewend ben maar sta open voor alternatieven.
Ik bewerk foto's (Lightroom/Photoshop) wil in de toekomst kijken naar video bewerking (Premiere Pro) en verder weinig bijzonders, internet, oude games etc. (Ja, er bestaan nog mensen die met plezier RA2 online spelen)

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik zat zelf te denken aan € 1000,- ongeveer. Wellicht kan iemand mij overtuigen er meer voor uit te geven.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ik moet een nieuwe hebben voor stage, maar na die stageperiode niet. Gewicht is dus niet zo'n probleem maar een lichte laptop is natuurlijk altijd mooi meegenomen en heeft dan ook de voorkeur.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Momenteel in bezit van een Asus N56VZ-S4035V (link), altijd erg tevreden mee geweest maar is aan vervanging toe. Scharnier van scherm is kapot, kan niet zonder stroom, en mijn laptop gaat tegenwoordig steeds vaker uit zichzelf naar het BIOS menu, ik vrees dat zijn tijd er zo goed als op zit.

Sta open voor merken als HP en Dell, andere merken ben ik minder bekend mee. Acer/Toshiba hebben mij in het verleden erg teleurgesteld dus je zou kunnen zeggen dat ik vrij merk vast ben aan Asus voor design/kwaliteit.

Mijn huidige laptop heeft een i7 3610QM, 8GB RAM en een GT650M videokaart, en voor mijn gevoel een degelijk scherm (geen idee waar ik dit kan controleren) Gezien ik foto's wil blijven bewerken vind ik dat erg belangrijk.

Ik ben op zoek naar een gelijkwaardige of natuurlijk betere laptop met een goed scherm. Tot slot moet er een SSD in zitten of in te plaatsen zijn.

- i7
- 8GB RAM
- Degelijke Videokaart?
- SSD (te plaatsen of inlusief)

De voor de hand liggende opties zijn de Asus N551 modellen, maar dat zijn allemaal 4e generaties processoren, gezien de 6e nu al op de markt is, weet ik niet of dit verstandig is. Ik dacht bijvoorbeeld een N551 variant te kopen zonder SSD en deze zelf m.b.v. een Caddy op de plek van de Optische Drive te installeren. (Is het voor iemand die dit nooit eerder gedaan heeft verstandig om Windows opnieuw op een SSD te installeren?)

Mijn hoop was gevestigd op de N552 reeks van Asus, maar ik ben bang dat ik het niet red tot die tijd met mijn huidige laptop. Misschien weet iemand hier meer over wanneer deze verwacht mag worden?

Ik heb de Asus K501LX-DM104T in mijn handen gehad, maar het scherm deed ver onder van mijn huidige scherm, ook na calibratie etc. Dus deze valt af.

1) Heb ik te veel eisen?
2) Is het overkill wat ik vraag voor wat ik doe?
3) Wie helpt mij?!

Game Laptops (qua uiterlijk) zijn een absolute NO GO voor mij.

Alvast heel erg bedankt!

Michel

• rilo98
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-03 18:55

rilo98

BattleTag Rilo98#2407

Een 4de generatie kan er ook nog heel lang mee door.
Maar ik geef je wel gelijk dat je liever een 6de hebt.
De enige laptops die ik zou uit mijn hoofd weet zijn van MSI, maar omdat het uiterlijk van een gaminglaptop een no go is, denk ik dat dat hem niet word.

Verder kan ik zeggen dat de Asus n551 wel een hele mooie en snelle laptop is, met een moi 17,3 inch beeldscherm.

Nee je hebt niet teveel eisen, de specificaties zijn standaard.
Zo'n dure laptop voor stage is wel heel veel geld inderdaad. maar qua overkill ligt eraan waar je de laptop voor nodig hebt.
En ik zou je graag verder willen helpen of eventueel samen zoeken naar de perfecte laptop die bij jou past.

Hopende je hiermee wat te hebben geholpen! :)

• Castelmagno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-11 11:21
Ja kan eens kijken naar de Dell Inspirion 7000 serie de goedkoopste uitvoering ervan zit juist binnen jouw budget (999 euro).

Inpirion 7000 (15 inch)
Deze heeft een i7 van de laatste generatie, 8 gig ram en een gtx 960m (wat een zeer goede videokaart is die al je games moeiteloos zal kunnen draaien). Het enigste nadeel is dat er geen SSD inzit standaard maar die kan je er eventueel zelf invijzen. De prijs komt dan wel natuurlijk boven de 1000 euro uit als je nog zelf je SSD gaat moeten kopen.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:24

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Asus heeft de Skylake laptops in de n552 en n752 serie wel aangekondigd, maar de berichten over de release zijn onduidelijk. Nu is de CES bezig, dus wellicht brengt Asus daar nog wat nieuws naar buiten.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst, iedereen bedankt voor het reageren. Dat wordt zeer gewaardeerd!

@rilo
Bedankt voor je feedback, MSI is inderdaad wat mij betreft geen optie net als de ROG reeks van Asus.
De laptop is niet puur voor stage, maar ik wil graag een nieuwe voor m'n stage begint, vandaar. :)

De N551 is zoals ik al aangaf een reële optie aan het worden, heeft iemand enig idee of ik ergens kan uitzoeken of het scherm vergelijkbaar is met mijn huidige?

@Castelmagno
Ook jij bedankt! De Dell heb ik inderdaad naar gekeken. Ik knap licht af op de rode accenten en zwarte laptop, had liever een zilveren variant gehad maar die zijn er blijkbaar niet in Nederland. Die paar extra euro's voor de SDD heb ik er namelijk wel voor over!

Jammer, want ze bestaan wel en ik vind ze veel chiquer ogen:
http://blog.parts-people....oads/2014/06/Insp7537.jpg

@Jorgen
Ik hoop inderdaad dat er gauw meer duidelijk wordt over de N552 en de N752 (alhoewel 17 inch mij te groot wordt) maar ik vrees dat ik toch naast de pot pies.

Iemand anders nog geniale opties, of til ik te zwaar aan het feit dat er een 4e generatie i7 in de N551 zit?
Ik heb namelijk geen idee of die echt onder doen van de 5/6e generaties i7.

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-11 13:43
Die link met afbeelding is niet de huidige 15" Inspiron 7000. Dit model is in drie kleurstellingen leverbaar: Rood, zwart met rode accenten en totaal zwart. Enkel de versie met rode accenten wordt in NL geleverd.

Nou zou ik je willen overtuigen met de woorden 'de rode Dell accenten vallen amper op' maar ik typ er nu mee..en dat is niet het geval. Het is een zeer opvallende rode kleur en vooral de speakerbalk onder het scherm trekt continu de aandacht.

Kiwi !

Pagina: 1