Suggestie: Een buy-outprijs bij V&A veilingen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +84 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Aangezien sommige veilingen nogal lang lopen -twee weken is geen uitzondering-, is het misschien wel handig om een buy-outprijs te hebben. De verkoper kan dan aangeven voor wel bedrag hij het artikel meteen wil verkopen. Zodoende hoeft een potentiële koper niet twee weken te wachten.

It takes one to know one...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:29

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

+1

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159710

Is niet het omdopen richting doorhenkingknoppen die zonder commissies geschieden allesnelst zoals PayPal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Veilingen in V&A zijn niet bindend. Een "nu kopen"-knop strookt daar niet mee. Hoe zien jullie dat graag opgelost?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online
NMe schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 15:27:
Veilingen in V&A zijn niet bindend. Een "nu kopen"-knop strookt daar niet mee. Hoe zien jullie dat graag opgelost?
Ik doelde ook niet op een knop, maar een optionele prijs waarbij de verkoper direct wil verkopen. Dan kan je de veiling die twee weken zou lopen omzeilen. Het hoeft allemaal niet bindend te zijn maar raadgevend. Als ik een item zie wat ik graag zou willen overnemen maar ik er twee weken op moet wachten, dan ga ik elders kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je kan sowieso altijd een verkoper DM'en. Juist omdat een veiling niet bindend is kan een verkoper ook los van de veiling zijn product verkopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laat de verkopers zelf beslissen? Mits Tweakers miskopen kostenloos c.q. valutaschommelend terug storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online
Ik vind het persoonlijk wel fijn om te zien wat de richtprijs van de verkoper is bij een veiling zonder te DM'en. Maar laat maar, blijkbaar is het een slecht idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Tja, ik vind het ook een goed idee. Ik zou als verkoper niet zitten te wachten op allerlei voorstellen die niet eens in de buurt komen van een richtprijs.

Er worden allerlei redenen bedacht om het niet te doen terwijl er net zoveel redenen zijn om het wel te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Of de veiling helemaal afschaffen, het is toch niet binden.
De verkoper heeft altijd wel een minimum prijs in zijn gedachte, dan kan die dat ook bij zijn product zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Anoniem: 93986 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 09:52:
Tja, ik vind het ook een goed idee. Ik zou als verkoper niet zitten te wachten op allerlei voorstellen die niet eens in de buurt komen van een richtprijs.

Er worden allerlei redenen bedacht om het niet te doen terwijl er net zoveel redenen zijn om het wel te doen.
Makkelijk op te lossen door die richtprijs in je advertentie te zetten. Niks zo irritant om te moeten raden wat verkoper er voor wil hebben.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dart is toch exact wat Dubbeldrank voorstelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-03 16:21
Dat vind ik ook een goede, er zijn zat Tweakers die zeggen 'wacht de veilig af' ofzo en soms wil je gewoon iets hebben. Een tekst zoals ''veilen of €X'' zou een erg goede aanvulling zijn.

+1 hier.

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Je kunt overwegen om in plaats van een startprijs (een minimumbod) een reserve te hanteren. Dat is een minimumprijs waaronder je niet wilt verkopen. Die publiceer je en vervolgens weet iedereen ook dat je onder bedrag x geen zaken kunt doen. Wil je dus snel zaken doen, dan DM je de veiler en bied je bedrag x + y% erbovenop.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je iets wil veilen, zet dan de ondergrens op de prijs die je er minstens voor wil hebben en hou de looptijd zo kort mogelijk

Zijn er 0 geinteresseerden, dan is jouw prijs te hoog ingeschat of het produkt volledig niet gevraagd in de markt. Is er 1 iemand die die prijs biedt, heb je je ondergrens gehaald. Gaan er meer mensen bieden, is het "pure winst".

Een veiling is niets meer/minder dan een gok wat de gek ervoor geeft; waarom moet daar een buyout-knop op komen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat je dus niet 2 weken wil wachten tot er eens een keer een veiling afloopt. De argumenten zijn al in dit topic benoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Dat veilingen niet bindend zijn snap ik niet: aan de ene kant heb je iemand die iets wil verkopen (dus wat te koop aanbiedt), aan de andere kant een geinteresseerde (want die brengt een bod uit).
Waarom zou je als koper/verkoper deelnemen aan een veiling waarbij er een serieuze mogelijkheid bestaat dat de andere partij zich terugtrekt? :?

Los van het feit dat je moet wachten tot een veiling afgelopen is (en ik daar meestal het geduld niet voor heb :+ ), is dat voor mij reden om nog eens extra na te denken of ik wel een bod uit zal brengen...

Overigens, on-topic, ben ik het wel met TS eens: een "nu kopen" knop zou wel een goede optie zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Pietervs op 13-03-2016 13:06 ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dubbeldrank schreef op zondag 13 maart 2016 @ 09:21:
Ik vind het persoonlijk wel fijn om te zien wat de richtprijs van de verkoper is bij een veiling zonder te DM'en. Maar laat maar, blijkbaar is het een slecht idee...
Vragen stellen is niet hetzelfde als zeggen dat iets een slecht idee is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Anoniem: 93986 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 11:51:
Omdat je dus niet 2 weken wil wachten tot er eens een keer een veiling afloopt. De argumenten zijn al in dit topic benoemd.
Maar waarom zou een verkoper daar aan meedoen?

Zoals NMe al zegt kan een verkoper het al direct verkopen als die jouw bod goed genoeg vindt en niet verder meer hoeft te wachten. Mocht je echt zelf denken dat jouw bod goed genoeg is dan kan je desnoods de verkoper nog DM'en om te vragen of die het wel wil verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als die jouw bod goed genoeg vind? Dan kan je dus 2 weken wachten.

Soms heb je gewoon iets direct nodig. Dan kan je 2 dingen doen, of je doet mee het biedspelletje of je doet gelijk klikken op de nu kopen knop waarvoor de verkoper het direct aan je verkoopt. Hoe makkelijk zonder geleuter met dm's en emails wil je het hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:18
Soms is het super lastig om de prijs te bepalen. Zeker als mensen er n.o.t.k. bij zetten, dan klik ik wel weer verder als potentieel koper. Dan is het erg fijn om te weten welke prijs de verkoper in gedachte heeft om geen seconde te hoeven na te denken.

Ja, dat kan ook via DM, maar dan kunnen we net zo goed die hele bieding via DM laten verlopen.
Pietervs schreef op zondag 13 maart 2016 @ 13:05:
Dat veilingen niet bindend zijn snap ik niet: aan de ene kant heb je iemand die iets wil verkopen (dus wat te koop aanbiedt), aan de andere kant een geinteresseerde (want die brengt een bod uit).
Waarom zou je als koper/verkoper deelnemen aan een veiling waarbij er een serieuze mogelijkheid bestaat dat de andere partij zich terugtrekt? :?
Wat als tweakers zegt dat het bindend is en iemand trekt zich terug? Hoe gaat tweakers of de verkoper dit dan forceren bij de koper?

[ Voor 45% gewijzigd door LED-Maniak op 13-03-2016 15:55 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

LED-Maniak schreef op zondag 13 maart 2016 @ 15:54:
<knip>

[...]

Wat als tweakers zegt dat het bindend is en iemand trekt zich terug? Hoe gaat tweakers of de verkoper dit dan forceren bij de koper?
Tja, terechte vraag. Tegelijkertijd: nu zie je ook regelmatig berichten verschijnen dat er een koopovereenkomst tot stand is gekomen maar dat een van beide partijen zich daar niet aan wil houden: dat is bij de gewone verkoop van dingen. En dat lijkt mij voor veilingen ook de normale gang van zaken: je houdt je aan de veiling, of je wordt aan de schandpaal genageld. >:)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Anoniem: 93986 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 15:52:
Als die jouw bod goed genoeg vind? Dan kan je dus 2 weken wachten.

Soms heb je gewoon iets direct nodig. Dan kan je 2 dingen doen, of je doet mee het biedspelletje of je doet gelijk klikken op de nu kopen knop waarvoor de verkoper het direct aan je verkoopt. Hoe makkelijk zonder geleuter met dm's en emails wil je het hebben?
Als je iets direct nodig hebt moet je gewoon niet meedoen met een veiling.

Maar als ik een verkoper was dan zou je het nu best mogen kopen met een knop, mits je maar minimaal 2x het huidige geboden bedrag overdraagt.
Ik ga niet iets nu verkopen voor 1 euro meer als het laatste bod enkel omdat iemand op een knop drukt terwijl ik nog 2 weken in de planning had staan om een hoger bod te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:18
Op eBay zie je ook: direct kopen voor 100 euro of bieden vanaf 50 euro.
Dan weet je wat de richting van de prijs moet worden en hoeft de verkoper geen onzin biedingen te krijgen...

Er zijn genoeg items die je niet meer in een winkel direct kan kopen en in zulke gevallen is het een uitkomst voor beiden.

Wil de verkoper er meer uit halen, dan zet hij die knop uiteraard niet neer, haalt hem weg als hij denkt dat het bedrag zeker gehaald wordt of plaatst een hoger direct kopen bedrag.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@rickboy333 dan moeten onze wenslijstjesmeldinkjes verbeterd worden door veilinkjes eventueel uitzonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online
Aangezien er nog steeds thumbs up binnen blijven komen is dit misschien wel een goede om nog eens onder de aandacht te brengen. Ik sta er immers nog steeds achter, misschien de developers nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Laatst online: 16-07 09:37

Neus

www.zenaconsult.com

Bijna een jaartje verder sinds de laatste reactie. Is hier nog interesse in?

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Pagina: 1