Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafidel36
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-02 16:12
Dag dames en heren,

Ik heb jammer genoeg het LCD gesloopt van mijn S6 edge. Dit ga ik binnenkort vervangen, maar dacht direct even een van de grootste bottlenecks van dit toestel te kunnen verhelpen, namelijk de batterijduur. Daarvoor heb ik een webshop gevonden wat een batterij verkoop met hetzelfde formaat, maar met 1200 mAh extra capaciteit. Kan dit zomaar? Want ik kan hier nergens reviews over vinden.

Wat zijn de consequenties als je dit batterijtje toepast? Hij is namelijk wel gemaakt voor dit toestel, dus hoef me niet druk te maken om andere voltages oid? Het gaat om DIT batterijtje.

Ik hoop dat jullie hier meer over weten voor ik eraan begin.

Alvast bedankt! :w

[ Voor 3% gewijzigd door Hafidel36 op 07-01-2016 12:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Dit dingetje wat voor een euro of 7 zelf te importeren is: http://www.aliexpress.com...,searchweb1451318400_6148

Chinees, onbetrouwbare no name.
Reken er niet op dat je er veel mee wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanStino
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 12:16
Dit kan meestal geen kwaad en over het algemeen ga je hier dan ook een beetje meer accuduur uit halen. (Verwacht geen wonderen. :) ) Wat mij wel opvalt is dat dergelijke batterijen vaak vrij snel degraderen. Het kan dus zijn dat je na een jaar alweer zit te sukkelen. Monitor je batterij dus goed en als je merkt dat ze aan het achteruit gaan is gewoon snel een nieuwe in steken.

BRON: Ik herstel dagelijks smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Ik zelf heb ook ooit een goedkope accu besteld via een Chinese webshop. Na een half jaar was hij kapot en begon zelfs mijn telefoon kuren te vertonen. Met de originele accu had ik geen problemen.

Dit was met mijn Galaxy S3.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aquafreak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 23:02
Ik weet weinig van accu's maar even simpel nagedacht; De ruimte voor de accu zal niet groter worden en hierdoor moet de accudichtheid dus hoger worden. Het lijkt me sterk dat een onbetrouwbare chinese fabriek betere accu's kan maken dan bedrijven als Samsung.

Daarom lijkt het mij nutteloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 20:10

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Meestal is het gebaseerd op onzin. Als ze eenvoudig de capaciteit met 50% konden verhogen had samsung dat wel gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:27:
Ik zelf heb ook ooit een goedkope accu besteld via een Chinese webshop. Na een half jaar was hij kapot en begon zelfs mijn telefoon kuren te vertonen. Met de originele accu had ik geen problemen.

Dit was met mijn Galaxy S3.
Ik heb regelmatig extra accu's uit China laten komen.
Maar altijd waren ze 'beter' en hoger geklasseerd dan het origineel.
De eerste weken prima, en volop energie, maar al na een tiental keer opladen neemt het gebruik zienderogen af.

Ze functioneren prima, voor de prijs, maar bedrijfszeker zijn ze niet allemaal.
Ik gebruikte ze als backup voor de originele ( dat was tot de S5 eenvoudiger ;) )
Al heb ik op de S5 nooit de noodzaak gehad om te vervangen, altijd ging de interne lang genoeg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafidel36
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-02 16:12
Ik hoor het al, haha. Heb geen zin om over een tijdje het achterkantje er weer vanaf te halen dus hou het mooi bij de originele batterij :) Vraag me af of ze binnenkort de dichtheid betrouwbaar genoeg kunnen maken om extra capaciteit te krijgen!

Dank voor de snelle antwoorden allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanStino
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 12:16
Ja, als je niet-originele batterijen gaat gebruiken moet je wel bereid zijn om ze te behandelen als "wegwerp". Na 2 maanden kapot? Pech en nieuwe. :) Als je een permanente oplossing zoekt moet je effectief niet gaan kijken naar dit soort batterijen. :)
Pagina: 1