Home Cinema All in one set of AV Receiver + speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vedici91
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-10-2020
Hallo,

Ik ga binnenkort verhuizen en hiervoor wil ik graag een 5.1 surround set aanschaffen voor in de woonkamer.
Nu ben ik al een tijd aan het rondkijken naar de verschillende mogelijkheden alleen omdat ik hier zelf niet veel verstand van heb kan ik er nog niet uitkomen wat nu de beste optie is.

Ik ben geen échte geluidskenner die elk klein geluidsverschil zal horen tussen de hele dure speakers en de iets goedkopere. Toch wil ik uiteraard wel graag een mooie set waarbij ik een mooi surround geluid heb bij films etc. Daarnaast wil ik de set ook graag gebruiken voor mijn PS4 en evt. om muziek mee af te spelen via de laptop / smartphone. Het geluid hoeft hierbij dan niet extreem hard te kunnen, maar het is natuurlijk wel fijn als het niet direct vervormd wanneer het volume een klein beetje wordt opengedraaid.

Zelf lijkt mij deze set zeer geschikt voor de dagelijkse dingen die ik er mee wil doen (tv kijken, ps4):
http://www.homecinemacent...641/philips-htb5580g.html

Deze lijkt mij vooral mooi vanwege het design van de (zuil)speakers. Dit is voor ons erg belangrijk aangezien we geen grote speakers in de woonkamer willen hebben staan die te veel opvallen. Daarnaast lijken de speakers ook van redelijke kwaliteit gezien alle reviews en het wattage. Helaas heb ik deze nog niet ergens in een winkel kunnen vinden om uit te proberen.

Het enige minpunt wat ik bij deze set heb is de receiver. Deze heeft slechts 1 hdmi aansluiting, wat dus inhoudt dat ik niet alle apparaten aan kan sluiten die ik zou willen. Misschien dat dit eventueel met een hdmi switch zou kunnen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben erg benieuwd of dit dan ook fijn werkt of dat het in de praktijk maar een omslachtig gedoe is..

Daarnaast kan ik op deze receiver geen andere speakers aansluiten, wat bij een AV receiver wel kan. Ik heb namelijk nog genoeg oude, maar goede speakers van o.a. B&O thuis liggen die ik zou kunnen aansluiten wanneer ik het geluid toch wat harder wil hebben. Deze zijn echter te groot/lelijk dat ik ze niet standaard in de woonkamer wil laten staan.

Een ander nadeel van deze set is dan direct dat ik de bijgeleverde speakers ook niet kan aansluiten op een andere receiver, mocht ik ooit toch switchen.

Vandaar dat ik ook even verder heb gekeken naar de mogelijkheden van een aparte AV Receiver zoals onderstaand;
http://www.receiverstore....-v477-htr-4067-zwart.html

Het grote voordeel bij zo'n systeem is dat er de mogelijkheid is om meerdere apparaten aan te sluiten en hier simpel tussen te switchen met de afstandsbediening.
Daarnaast kan ik hier ook mijn speakers op aansluiten die ik al thuis heb staan.

Het nadeel hierbij is het prijsverschil door de losse speakers die ik moet aanschaffen. Ook kan ik niet echt een mooie speakerset vinden met een vergelijkbaar design zoals de philips set hierboven, voor een prijs van rond de €500.

Budget:
Mijn budget heb ik nog niet echt vastgesteld. Wanneer het kan voor €400 zoals het setje van Philips dan zou dit mooi zijn, maar wanneer het blijkt dat ik toch echt beter voor een aparte AV receiver kan gaan dan begrijp ik dat ik het hier niet mee ga redden. Toch wil ik er echt niet meer dan €1000 in totaal aan uitgeven aangezien ik het verschil niet gauw zal merken bij deze duurdere speakers. Hierbij geldt uiteraard hoe goedkoper hoe beter :)

Zou iemand mij advies kunnen geven over waarom wel/niet voor een van deze opties te gaan? Of als er nog meerdere mogelijkheden zijn hoor ik dit natuurlijk ook graag :*)

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:23
Mijn ervaring is dat je echt beter voor een losse receiver + speakers kan gaan dan een set.

Een set is marketing technische erg mooi, maar vaak laat de kwaliteit echt te wensen over.

Als ik je wat tips mag geven (persoonlijke mening):
- Zorg voor min. 3 x HDMI
- Airplay / Spotify connect / DNLA ondersteuning is een must
- Kijk ook eens naar Marktplaats (zeker voor speakers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:11
Maeslant schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:36:
Mijn ervaring is dat je echt beter voor een losse receiver + speakers kan gaan dan een set.

Een set is marketing technische erg mooi, maar vaak laat de kwaliteit echt te wensen over.
[..]
- Airplay / Spotify connect / DNLA ondersteuning is een must
[..]
- Kijk ook eens naar Marktplaats (zeker voor speakers)
Ben het eens met je eerste deel.. Ik zou altijd de voorkeur houden voor losse componenten.

Dat Airplay/Spotify connect & DNLA een must is.. is natuurlijk afhankelijk van je eigen wensen.
Ik zelf gebruik de Chromecast voor Spotify en dit werkt meer dan prima!

Zelf heb ik een deel van mijn 5.1 speakerset ook van Marktplaats af. Heb deze ondertussen nu ook al een aantal jaar en ze werken nog steeds prima.
Speakers kun je bijna niet fout mee gaan door deze tweedehands te kopen (en scheelt een hoop geld)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:35
Ik heb altijd all in one gehad. Sinds een paar maanden een losse receiver (Yamaha). Losse componenten hebben tegenwoordig de voorkeur. Meer mogelijkheden, meer aansluitingen. Geluid is goed en ik hoor wel degelijk beter surround geluid. Zal voor groot deel komen doordat het beter is in te stellen dan een all in one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
DonJunior schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:41:
[...]

Ben het eens met je eerste deel.. Ik zou altijd de voorkeur houden voor losse componenten.

Dat Airplay/Spotify connect & DNLA een must is.. is natuurlijk afhankelijk van je eigen wensen.
Ik zelf gebruik de Chromecast voor Spotify en dit werkt meer dan prima!

Zelf heb ik een deel van mijn 5.1 speakerset ook van Marktplaats af. Heb deze ondertussen nu ook al een aantal jaar en ze werken nog steeds prima.
Speakers kun je bijna niet fout mee gaan door deze tweedehands te kopen (en scheelt een hoop geld)
Dat je een apart device nodig hebt terwijl het bij 90% ingebouwd kan zitten zegt voor mij meer dan genoeg. Om mij heen zie ik hoeveel mensen streamen naar hun receiver (sinds dat ik in 2011 airplay heb) dat mensen dat heel graag overnemen. Soms is het geen eis, maar later komt met er op terug dat het wel verdomde makkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:29
Even over die eerste set die je linkt: http://www.homecinemacent...641/philips-htb5580g.html

Een vriend van mij heeft deze gekocht en ik heb hem mogen beluisteren. Het geluid is wel aardig, zeker als achtergrondmuziek of voor tv bijvoorbeeld. Hij heeft geen hdmi ingangen, maar hij ondersteund wel ARC dus als je tv dat ook ondersteund hoeft dat geen probleem te zijn, dan moet je gewoon alles op de TV aansluiten. De achterste speakers zijn verbonden met een draadloze ontvanger, dus wel handig dat je de speakerkabel niet door je hele huis hoeft te leggen.

De speakers zelf zijn van dat hoogglans plastic, niet echt mijn ding maar ze vallen wel op. Zien er imho een beetje goedkoop uit. Al met al wel ongeveer wat je zou verwachten voor een complete set van 400 eu. Wil je meer kwaliteit dan kun je beter voor een losse receiver en speakers gaan maar dan ben je al snel een stuk meer geld kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:15
http://www.teufelaudio.nl...5-mk3-5.1-set-p13800.html

http://www.teufelaudio.nl...a/luidspreker-zuilen.html

Schijnt goed te zijn: 8 weken proberen en als je goed zoekt kunt je nog een kortingscode vinden voor €50,- korting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vedici91
Bedankt voor alle reacties!

Ik neig inderdaad steeds meer naar een aparte receiver, gezien alle reacties hier en van mensen om mij heen. Zelf is AirPlay geen must voor mij, aangezien dit volgens mij alleen voor Apple apparaten is?, en ik geen Ipad / Iphone bezit. DLNA is uiteraard wel een must en hier zal ik dan ook zeker op letten, net als het aantal hdmi poorten.

Inderdaad een goed idee om eens op marktplaats rond te gaan zoeken voor speakers als hier inderdaad weinig fout bij kan gaan. Dit scheelt aanzienlijk.

Het probleem is alleen dat ik geen mooie én goede speakerset kan vinden voor een redelijke prijs. Ik wil namelijk niet van die hele kleintjes zoals http://www.receiverstore..../Pioneer-s-hs100-set.html, maar ook weer niet van die lompe grote (en dure :P) speakers zoals http://www.receiverstore....ml#product_specifications. Goede speakers van het design zoals de Philips set zijn lastig te vinden.. Iemand ervaringen met dergelijke speakers die ook betaalbaar zijn? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Lees de reviews van Teufel even. op Youtube staan genoeg filmpjes van de sets. Nagenoeg iedereen is er zeer te spreken over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
vedici91 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:29:
Daarnaast lijken de speakers ook van redelijke kwaliteit gezien alle reviews en het wattage. Helaas heb ik deze nog niet ergens in een winkel kunnen vinden om uit te proberen.
Waar heb je de reviews gelezen? Als dat bijvoorbeeld op Kieskeurig is, kun je dat beter met een korreltje zout nemen want daar wordt vooral onzin geschreven. Verder zegt het aantal watt dat een setje doet natuurlijk helemaal niets over de kwaliteit er van. Deze getallen slaan in de meeste gevallen ook nog eens helemaal nergens op.

De speakers van de genoemde set moet je overigens in mijn ogen niet zien als zuilspeakers c.q. een vloerstaander. In werkelijkheid is het niet meer dan een satelliet speakertje op plastic poten met de matige geluidskwaliteit die daar bij hoort. Maar voor die prijs kun je natuurlijk ook niet heel veel beter verwachten.

Je zal absoluut meer kwaliteit en aansluitmogelijkheden in huis halen door met een losse receiver te werken en speakers. Het beperkte budget is dan misschien wel een complicerende factor; misschien is het handig om ook naar de tweedehands markt te kijken.

Ten slotte nog een verhuizing naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Een reciever waar je voorlopig nog mee vooruit kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:11
Maeslant schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:15:
[...]

Dat je een apart device nodig hebt terwijl het bij 90% ingebouwd kan zitten zegt voor mij meer dan genoeg. Om mij heen zie ik hoeveel mensen streamen naar hun receiver (sinds dat ik in 2011 airplay heb) dat mensen dat heel graag overnemen. Soms is het geen eis, maar later komt met er op terug dat het wel verdomde makkelijk is.
Het issue dat ik heb met ingebouwde Spotify ondersteuning in receivers is dat fabrikanten na verloop van tijd de receivers niet meer updaten (onder het motto: we hebben liever dat je een nieuw model koopt) en dus ook de Spotify ondersteuning niet meer wordt geupdate. En aangezien ik Spotify dagelijks gebruik is het toch wel fijn als het gewoon blijft werken en ook geupdate wordt. Dan is een ChromeCast ideaal.
Heb al meerdere devices gehad met ingebouwde Spotify ondersteuning.. en telkens loop ik tegen die stagnerende updates aan. Daar heb je met een CC geen last van. Maar goed.. ieder zijn meug.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vedici91
De teufel zuilspeakers zien er inderdaad zeer goed uit, precies zoals ik het graag zou willen hebben! Voor een prijs van 650 euro ook nog schappelijk.

Het merk teufel kende ik zelf nog niet maar de reviews zijn inderdaad goed. Ik zal vanavond de YouTube reviews eens bekijken, zit nu helaas via mijn mobiel.

Wat betreft de receiver had ik zelf deze gezien: http://www.bobshop.nl/nl/...p87297?ref=tradetrackernl

Voor die 2 tientjes extra's vertrouw ik het bij een receiver wel meer bij een officiële winkel/webshop.

Vwb speakers zal ik marktplaats eens afstruinen binnenkort en anders voor iets als die teufels gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
vedici91 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:50:
De teufel zuilspeakers zien er inderdaad zeer goed uit, precies zoals ik het graag zou willen hebben! Voor een prijs van 650 euro ook nog schappelijk.

Het merk teufel kende ik zelf nog niet maar de reviews zijn inderdaad goed. Ik zal vanavond de YouTube reviews eens bekijken, zit nu helaas via mijn mobiel.

Wat betreft de receiver had ik zelf deze gezien: http://www.bobshop.nl/nl/...p87297?ref=tradetrackernl

Voor die 2 tientjes extra's vertrouw ik het bij een receiver wel meer bij een officiële winkel/webshop.

Vwb speakers zal ik marktplaats eens afstruinen binnenkort en anders voor iets als die teufels gaan denk ik.
Voor 2 tientjes meer heb je dus een een lagere klasse receiver met minder vermogen. Vaak is in zoiets Marktplaats echt wel waar voor zijn geld.
Pagina: 1