Omdat komende week mijn UHD tv komt wil ik daar optimaal gebruik van maken. Mijn huidige HTPC kan nu geen 4K doorgeven maar wil dat dus veranderen. Als ik er geen andere videokaart erin doe ben ik bang dat deze de hoge resolutie niet aan kan. En vraag me af of ik dan wel FHD kan kijken uberhaubt..?
Mobo: Gigabyte GA-MA780G (pci 2.0)
Proc: AMD phenom, quad
Voeding: 400 watt Be quiet
Ssd, blue ray speler.
8 gb Ddr2
Videokaart ATI radeon HD4500
Dit systeem draait al jaren prima voor full Hd met Kodi.
Ik zoek een? Videokaart, Hdmi 2.0
Voordat ik de hele setup ga vervangen voor intel wat ik op termijn wel ga doen vraag ik mij af of een Nvidia MSI 960 4GB verlopig wel 4k kan doorgeven? Zodat ik demo en eigen UHD filmpjes kan spelen.
Ik game niet op de HTPC dus puur voor video verlopig. Cpu zal wel een bottleneck worden bij gamen maar voor video lijkt me dit geen probleem.
Kaart past in de kast en heb 1x 6+2 pci aansluiting
Wat is je budget?
250 max voor de videokaart
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia
pricewatch: MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G
Zou dit gaan lukken? Of raden jullie iets anders aan?
De kaart kan ik zowiezo dan gebruiken bij een totale upgrade mocht het om wat voor reden nu niet lekker werken.
Mobo: Gigabyte GA-MA780G (pci 2.0)
Proc: AMD phenom, quad
Voeding: 400 watt Be quiet
Ssd, blue ray speler.
8 gb Ddr2
Videokaart ATI radeon HD4500
Dit systeem draait al jaren prima voor full Hd met Kodi.
Ik zoek een? Videokaart, Hdmi 2.0
Voordat ik de hele setup ga vervangen voor intel wat ik op termijn wel ga doen vraag ik mij af of een Nvidia MSI 960 4GB verlopig wel 4k kan doorgeven? Zodat ik demo en eigen UHD filmpjes kan spelen.
Ik game niet op de HTPC dus puur voor video verlopig. Cpu zal wel een bottleneck worden bij gamen maar voor video lijkt me dit geen probleem.
Kaart past in de kast en heb 1x 6+2 pci aansluiting
Wat is je budget?
250 max voor de videokaart
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia
pricewatch: MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G
Zou dit gaan lukken? Of raden jullie iets anders aan?
De kaart kan ik zowiezo dan gebruiken bij een totale upgrade mocht het om wat voor reden nu niet lekker werken.
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110