Ik zoek een manier om voor mensen met client windows 7 de beschikbare ruimte van meerdere volumes op meerdere NASen weer te geven.
Wanneer je deze drives mapped in windows zie je de beschikbare ruimte enz.
Echter doordat we veel volume's hebben en andere mappings (van server) hebben we niet genoeg driveletters om al de volumes te mappen.
Voor die reden gebruiken we shortcuts naar alle gedeelde volumes.
Echter zie je dan niet meer wat de beschikbare ruimte is.
Heeft er iemand ervaring met een tooltje of scriptje om volumes (Op een Synology, kan met ssh naartoe verbonden worden) om de vrije/gebruikte ruimte uit te lezen en deze om een eenvoudige manier te kunnen weergeven aan de gebruikers.
Ik heb monitoring tools die dit allemaal laten zien, maar ik wil niet iedereen toegang geven hiertoe.
Liefst heb ik het gewoon in explorer zichtbaar of eventueel op de desktop.
Thnx
Wanneer je deze drives mapped in windows zie je de beschikbare ruimte enz.
Echter doordat we veel volume's hebben en andere mappings (van server) hebben we niet genoeg driveletters om al de volumes te mappen.
Voor die reden gebruiken we shortcuts naar alle gedeelde volumes.
Echter zie je dan niet meer wat de beschikbare ruimte is.
Heeft er iemand ervaring met een tooltje of scriptje om volumes (Op een Synology, kan met ssh naartoe verbonden worden) om de vrije/gebruikte ruimte uit te lezen en deze om een eenvoudige manier te kunnen weergeven aan de gebruikers.
Ik heb monitoring tools die dit allemaal laten zien, maar ik wil niet iedereen toegang geven hiertoe.
Liefst heb ik het gewoon in explorer zichtbaar of eventueel op de desktop.
Thnx