GTA V verkocht. Account overzetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.579 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
Ik heb mijn PC-versie van GTA V aan iemand anders verkocht. Die kan het spel echter niet spelen omdat het nog aan mijn account gekoppeld is. Iemand enig idee hoe ik dit kan overzetten?

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Niet, je moet dan je ganse account geven aan hem.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Snake schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:47:
Niet, je moet dan je ganse account geven aan hem.
Dus als ik nog een ander spel ( LA Noire ) daar geregistreerd heb wordt hij daar ook eigenaar van?

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 11:17
Praten we hier over Steam ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Reinhard schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:48:
[...]

Dus als ik nog een ander spel ( LA Noire ) daar geregistreerd heb wordt hij daar ook eigenaar van?
Helaas, het nadeel van serial keys die gelinkt worden aan accounts.
Ik denk wel dat hij nog de key zelf moet hebben, maar zelfs al hou jij de key, die kan je niet meer linken aan een andere account.
Ik denk dat in dit geval het niet uitmaakt, aangezien Steam enkel de download verzorgd. Het starten gaat nog altijd via een Rockstar account via de social club.

Net hetzelfde gelijk bij Assassins Creed 2, download via Steam, maar installatie verplichtte UPlay, waarbij mijn key dan wordt gelinkt aan DIE account.

[ Voor 50% gewijzigd door Snake op 07-01-2016 11:50 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
LA Noire heb ik via Steam, GTA V gewoon in de winkel als set dvd's gekocht. Wanneer ik mijn account-gegevens dus aanpas naar zijn email-adres en wachtwoord zou het probleem wat betreft GTA V opgelost moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Reinhard schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:51:
[...]

LA Noire heb ik via Steam, GTA V gewoon in de winkel als set dvd's gekocht. Wanneer ik mijn account-gegevens dus aanpas naar zijn email-adres en wachtwoord zou het probleem wat betreft GTA V opgelost moeten zijn?
Heb je GTA V binnen Steam geregistreerd? Dan is het spel account gebonden, en kun je deze NIET doorverkopen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ook al verander je daarna je accountgegevens bij Rockstar, als dat hetzelfde account is waar je LA Noire op hebt geregistreerd, dan zal die koppeling blijven. Of hij die dan kan spelen / bezit in plaats van jij weet ik zo niet.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
MsG schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:00:
Ook al verander je daarna je accountgegevens bij Rockstar, als dat hetzelfde account is waar je LA Noire op hebt geregistreerd, dan zal die koppeling blijven. Of hij die dan kan spelen / bezit in plaats van jij weet ik zo niet.
Nou ja, dat speelde ik toch al nauwelijks meer. Als de rest van mijn Steam spul wat ik niet bij Rockstar heb geregistreerd maar intact blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Dat hangt er helemaal vanaf wat je precies geeft. Als je je steam account geeft, heeft hij al je Steam spellen. Je had toch de steamloze GTA V-versie zei je? Dan heb je toch niks met Steam van doen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 00:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Reinhard schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:04:
[...]

Nou ja, dat speelde ik toch al nauwelijks meer. Als de rest van mijn Steam spul wat ik niet bij Rockstar heb geregistreerd maar intact blijft
Je geeft aan de disc versie te hebben, afaik kan je die helemaal niet registeren onder steam (in de zin dat die account-bound wordt), enkel via SGSC (net als de Warehouse versie).

Dat geval hoeft de koper niets met je steam account, maar je SGSC account.

edit, zie ook hier.
https://support.rockstarg...ad-GTAV-As-a-Digital-Copy

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 07-01-2016 12:06 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
SinergyX schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:05:
[...]

Je geeft aan de disc versie te hebben, afaik kan je die helemaal niet registeren onder steam (in de zin dat die account-bound wordt), enkel via SGSC (net als de Warehouse versie).

Dat geval hoeft de koper niets met je steam account, maar je SGSC account.

edit, zie ook hier.
https://support.rockstarg...ad-GTAV-As-a-Digital-Copy
Lijkt me ook. We gaan het uitproberen. Ik verander mijn instellingen bij Social Club naar die van hem. Dan zou het moeten werken.
Kan tzt nog eens proberen een nieuw account met mijn eigen gegevens bij Social club aan te maken.

Dank allemaal voor de reacties. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 05:32
Kleine bump, zelfde situatie, alleen ben ik de aanstaande koper.
Hoe kan ik nagaan of de code nog bruikbaar is, behalve de blauwe ogen van de verkoper?

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelkie
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 14:22
Jan Smit schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:12:
Hoe kan ik nagaan of de code nog bruikbaar is, behalve de blauwe ogen van de verkoper?
Kort antwoord: Niet.
Als een code eenmaal gebruikt is en gelinkt is aan een account (Steam Rockstar o.i.d.) kan deze niet nogmaals aan een ander account gekoppeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Jan Smit schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:12:
Ik zou echt iets meer uitgeven voor een ongebruikt exemplaar, al dan niet in het tweedehands circuit. Veel mensen verkopen dit soort spelletjes nog met het idee van "de DVD zit er in, dus het spel kan je gewoon spelen" zonder te snappen dat het uiteindelijk enkel om een key te doen is, die waarschijnlijk na aankoop allang is gekoppeld aan een allang vergeten account.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.