Magnetische telefoonhouder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-06 16:06
Hi allemaal,

Geen idee of dit de juiste plek is in het forum, maar het lijkt me een goed begin.. ;)

Tot nu toe heb ik altijd van die telefoonhouders met zo'n plakrand gebruikt, maar nu er weer 1 kapot is gegaan ben ik dat beu.
Na wat rondkijken zie ik ook van deze dingen:
http://www.bol.com/nl/p/u...de-auto/9200000042806330/

Heeft iemand hier ervaringen mee? De reviews op bol.com lijken positief.
Ik zit zelf met 2 vragen:

A ) is zo'n magneet echt sterk genoeg om je telefoon strak op de houder te houden als je bijvoorbeeld over drempels e.d. rijdt?
B ) als de magneet sterk genoeg is, beïnvloed dat dan niet je GPS/mobiel signaal?

Hopelijk heeft er iemand hier ervaring met magnetische houders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hi, ik heb zelf ook die houder een tijdje geleden gekocht (tip: via Ebay is ie véél goedkoper )

a) yup, ik heb het metalen plaatje achter de backover zitten en het is mij nog niet gelukt om 'm onderweg eraf te laten stuiteren.

en b) geen last van, maar de magneet is niet uit 1 stuk, deze bevat 3 kleinere magneetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Mooi, dat is goed om te lezen! :)

Een vriend van mij is nogal sceptisch of het goed is voor je telefoon.
Met name de accu e.d.

Eerst maar even wat googlen daarover alvorens ik hem aanschaf, maar in ieder geval mooi dat hij goed bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-07 08:45
Heb ook goede ervaringen gehoord over houders die je aan je ventilatierooster kunt klikken, misschien dat een optie?

http://www.bol.com/nl/p/y...rhouder/9200000051124779/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underrated
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2021
Ik heb zoiets: http://www.bol.com/nl/p/u...de-auto/9200000042806330/.

Werkt prima, blijft goed hangen. Nadeel: door het plaatje in mn telefoon doet mn nfc-reader het niet meer, en door de kromming in de achterkant (Motorola Moto X) past t niet op een andere plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Viccers schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:14:
Heb ook goede ervaringen gehoord over houders die je aan je ventilatierooster kunt klikken, misschien dat een optie?

Yep die gebruik ik ook, werkt perfect en je kan je telefoon er met 1 hand in en uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Viccers schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:14:

Ik vind het een ontzettend onding, telefoons (een S6 en een S5) flikkerde regelmatig de houder incl. telefoon eraf.
ook paste de telefoon maar nét aan, en was zeker niet met 1 hand te plaatsen, heb 'm van pure frustratie weggemikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-07 18:34
shameete schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:23:
Hi, ik heb zelf ook die houder een tijdje geleden gekocht (tip: via Ebay is ie véél goedkoper )
Was even aan het zoeken maar kon em niet (goedkoper) vinden via ebay. Heb je toevallig een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
underrated schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:03:
Ik heb zoiets: http://www.bol.com/nl/p/u...de-auto/9200000042806330/.

Werkt prima, blijft goed hangen. Nadeel: door het plaatje in mn telefoon doet mn nfc-reader het niet meer, en door de kromming in de achterkant (Motorola Moto X) past t niet op een andere plek.
Je hebt volgens mij niet op mijn link geklikt he :P
Dat is exact dezelfde URL als die ik in mijn main post heb staan.

Na wat lezen van wat onderzoeken van het effect van magneten op telefoons denk ik dat ik toch maar zo'n "normaal" houdertje ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319464

Ik kan niet zonder actieve houder, erin schuiven en klaar. Als ik de laadkabel er ook nog in moet steken dan laat maar. Meestal neem ik carcomm, die vind ik net wat beter dan brodit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:22

KabalA!

[ No-Life ]

Ik gebruik zelf een Tetrax. Ben dr erg over te spreken en geen last van loslaten :)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:39
Ik weet niet of je een CD-speler in je dash hebt die niet gebruikt wordt, maar ik heb iets als onderstaand. Dit geeft me een veiliger gevoel dan magneten..

Dit bijvoorbeeld

Zijn meerdere uitvoeringen dan alleen deze uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Ik heb geen cd-speler in mijn auto zitten, dus ik ga maar eens zo'n klem halen voor in het luchtrooster.
Mocht dat niet bevallen ga ik wel naar andere opties kijken.

Bedankt voor de ideeën en meningen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Bazziek schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 21:01:
[...]

Was even aan het zoeken maar kon em niet (goedkoper) vinden via ebay. Heb je toevallig een linkje?
zoeken op "magnetic car holder" leverde oa deze link op: http://www.ebay.com/itm/C...42b2ec:g:L9EAAOSwo6lWQXgB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-07 18:34
Bedankt! Dat specifieke item wordt niet naar Nederland verscheept maar heb via die zoekterm anderen gevonden. Geen idee waarom ik daar niet op was gekomen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-07 18:59

Nox

Noxiuz

Heb zelf een stuk alu gebogen, 25kg houdkracht neodymium magneet erachter en zelfs met een hoesje zit de nexus goed vast. En ik rij dan soms best lomp.

Aan de onderkant heb ik wel een randje. Als je wil kan ik pics maken en uploaden voor ideeën.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
Excuus voor de bump, maar een nieuw topic leek mij geheel overbodig.

Ik vind een telefoonhouder met toestel waar je met twee klemmen de telefoon moet vastzetten toch minder prettig. Je kunt je toestel lastiger/tot niet met één hand erin plaatsen. Zo'n systeem met een magneetje lijkt mij top.

Alleen zit je wel met de afweging, is hij sterk genoeg? Is hij niet sterk genoeg om de batterij of telefoon aan te tasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roamin
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-04-2024
Spam

[ Voor 98% gewijzigd door PWM op 14-07-2017 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

De-Hamster schreef op woensdag 7 september 2016 @ 10:08:
Excuus voor de bump, maar een nieuw topic leek mij geheel overbodig.

Ik vind een telefoonhouder met toestel waar je met twee klemmen de telefoon moet vastzetten toch minder prettig. Je kunt je toestel lastiger/tot niet met één hand erin plaatsen. Zo'n systeem met een magneetje lijkt mij top.

Alleen zit je wel met de afweging, is hij sterk genoeg? Is hij niet sterk genoeg om de batterij of telefoon aan te tasten?
Ik heb een Baseus van Ali express, werkt echt prima, nog nooit gehad dat ie eraf is gevallen. En is lekker makkelijk, je hoeft niet moeilijk te doen, gewoon ongeveer je telefoon de goede richting op "gooien" en hij zit. Veel makkelijker dan zo'n universele klem.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Pagina: 1