Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoos
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-10 09:06
Op dit moment hebben wij een 32" tv van samsung staan uit 2009, afgelopen najaar hebben wij een volledig samsung multiroom systeem geplaatst 2x m7 en 2x m5 het zou dus leuk zijn als we deze mooie surround opstelling ook kunnen gebruiken voor films kijken. Hiervoor heb je dus een samsung tv nodig die sound connect heeft. Daarnaast begint 32" ook wel wat te klein worden. We zitten op 2.4meter afstand van de tv op basis hiervan heb ik gevonden dat het een 43" of 48" moet worden.

Ik zoek een?
Smart Tv van Samsung

Wat is je budget?
€400 - €600 liever 400 dan 600 uiteraard maar ben bereid meer te betalen als dit ook daadwerkelijk toegevoegde waarde heeft.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ben al in bezit van het samsung multiroom speaker systeem, met deze redenen moet het dan ook een samsung smart tv zijn. TV word voornamelijk gebruikt voor normaal tv kijken en netflix

Wat heb je zelf al gevonden?
Binnen de samsung lijn heb ik een aantal modellen gevonden:

SAMSUNG UE40J6300 (€510) 40" maar curved de 48" curved valt buiten budged
SAMSUNG UE40JU6000W (€549) 40" maar 4k
SAMSUNG UE43J5500 (€450)
SAMSUNG UE48J5500 (€519 aanbieding Redoon)
SAMSUNG UE48J6200 (€599 aanbieding maxwell)

Welke vragen heb je hier nog over?
- Welke maat is de beste keuzen voor een kijkafstand van 2,4m
- UE48J5500 & UE48J6200 deze lijken gelijk enkel op 50 en 100z na of hebben deze toestellen nog meer verschillen?
- Dilema grotere maat of curved/4k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-10 15:41
Voor die afstand zou ik zelf kiesen voor de SAMSUNG UE43J5500 (€450), echter is dat maar een 50Hz toestel. De J6200 is weer 120Hz, maar vind dat een groot formaat voor die afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoos
De SAMSUNG UE43J5500 ging mijn eerste voorkeur ook naar uit prijs/kwaliteit goede keus. Alleen het 50z maak ik me wat zorgen over, onze huidige tv heeft wel 100hz tot hoever gaat dit tegenvallen met normaal tv kijken en netflix, we kijken geen voetbal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:49
Wat is er mis met de J6200? Das een 6300 lijkt me, maar dan niet -curved, en 100Hz... Voor die afstand is 40 echt genoeg, je gaat denk ik geen spijt krijgen als je niet voor 43 inch gaat.

Over 100Hz, lijkt wel een virus op dit forum, ja "want met 50Hz zie je niks "ofzo, wat dus gewoon erg meevalt. Verleden jaar nog de hele wk gekeken met deze 50Hz hiero, nou van enige irritatie was geen sprake whatsoever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoos
De 40JS6200 is verhouding gewijs erg duur. Deze is €100 duurder dan de UE43J5500.

3" in kleiner maar 100hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:49
Uhm, welke prijzen hanteer jij, ik zie 45 verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPJR
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-07-2022
Is dit misschien iets voor je? Een 40J6200 voor €530. En een toestel besteld via Coolblue 2e kans mag je gratis retourneren nadat je 'm geprobeerd hebt :)

Ik heb zelf gisteren de 43J5500 besteld, die wordt vanavond geleverd. Als je daar nog vragen over hebt kan ik je die als ik 'm eenmaal getest heb beantwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoos
Wat is je eerste ervaring met 43J5500?

Opvallend is dat MM sins vanochtend dit toestel niet meer in de webshop heeft staan. Ik vermoed dat ze hem tijdelijk uit de schappen halen met de btw actie.

[ Voor 67% gewijzigd door mdoos op 08-01-2016 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPJR
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-07-2022
Kan 't je nog niet zeggen, foutje in logistiek... Hoop 'm vandaag binnen te krijgen, als ik een update heb laat ik 't je weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-10 15:41
mdoos schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:14:
Wat is je eerste ervaring met 43J5500?

Opvallend is dat MM sins vanochtend dit toestel niet meer in de webshop heeft staan. Ik vermoed dat ze hem tijdelijk uit de schappen halen met de btw actie.
Zal toch niet zo zijn dat ze dingen weghalen uit de site of schappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
mdoos schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:49:
De SAMSUNG UE43J5500 ging mijn eerste voorkeur ook naar uit prijs/kwaliteit goede keus. Alleen het 50z maak ik me wat zorgen over, onze huidige tv heeft wel 100hz tot hoever gaat dit tegenvallen met normaal tv kijken en netflix, we kijken geen voetbal ;)
Als je momenteel een 100Hz televisie hebt, dan zou ik nu - zeker als je naar een groter en veel nieuwe model toe gaat - ook weer kiezen voor een 100Hz LCD-televisie. Zeer vermoedelijk zul je er qua contrast op vooruitgaan en dit zal meespelen in de zichtbaarheid van bewegingsonscherpte bij 50Hz LCD-televisies.

Dat wil overigens niet zeggen dat je op een 50Hz LCD-televisie per definitie last zult krijgen van motion blur, aangezien het ook persoonlijk is. Wel heb ik verschillende gebruikers hier op Tweakers en ook buiten Tweakers gehoord die last ondervonden van motion blur. Zeker wanneer ze van een oudere 100Hz LCD-televisie met lager contrast naar een nieuw 50Hz toestel met een veel hoger contrast toe zijn gegaan.

Naast bewegingsonscherpte lijken de fabrikanten voor de 50Hz LCD-televisies ook te hebben bespaard op de T-CON en software waardoor zaken zoals het goed weergeven van 24p-content niet goed verloopt. Rtings heeft dit goed uitgelegd
100Hz LCD-televisies (die eigenlijk 120Hz zijn) hebben hier geen last van vanwege het feit dat 24p-content exact 5 keer in 120Hz past.

Mijn advies zou dus zijn om wel voor een televisie met 100Hz LCD-paneel te kiezen en de 50Hz televisies links te laten liggen.

Wat betreft het Samsung Multiroom Systeem: Hier valt geen informatie over te vinden betreffende televisies. Voor zover duidelijk lijkt het erop dat je geen televisies op dit systeem kunt aansluiten, slechts een Blu-Ray speler en Home Entertainment System waarbij het tevens onduidelijk is of ook audio uit video-materiaal gestreamd zou worden naar het Samsung Multiroom Systeem. Er wordt enkel gesproken over CD's - niet over DVD's en Blu-Ray's.

Dat zou betekenen dat de keus voor een toestel van een ander merk weer helemaal open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoos
Bedankt je uitleg

Samsung heeft het overal over TV SoundConnect hiermee kan je multiroom via wifi verbinden, ik heb de indruk dat dit enkel voor samsung tv correct werkt. Via andere tv's zou je enkel via bluetooth een verbinding kunnen opstellen naar 1 speaker die het vervolgens weer naar andere speakers doorstuurt > lange delay.

Ik heb ook al een tv via jack verbonden met 1 multiroom speaker en vervolgens alle speakers samen gevoegd maar hierdoor ontstaand een flinke delay,

Volgens samsung met tv connect contacten alle multiroom speakers direct met de tv waardoor dit niet het geval is.

Ander merk sta ik ook voor open, sterker andere merken hebben 42-43" beter aanbod. Enkel vrees ik voor mijn multiroom systeem. Er is helaas zo bitter weinig te vinden over het multiroom systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
mdoos schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:37:
Bedankt je uitleg

Samsung heeft het overal over TV SoundConnect hiermee kan je multiroom via wifi verbinden, ik heb de indruk dat dit enkel voor samsung tv correct werkt. Via andere tv's zou je enkel via bluetooth een verbinding kunnen opstellen naar 1 speaker die het vervolgens weer naar andere speakers doorstuurt > lange delay.

Ik heb ook al een tv via jack verbonden met 1 multiroom speaker en vervolgens alle speakers samen gevoegd maar hierdoor ontstaand een flinke delay,

Volgens samsung met tv connect contacten alle multiroom speakers direct met de tv waardoor dit niet het geval is.

Ander merk sta ik ook voor open, sterker andere merken hebben 42-43" beter aanbod. Enkel vrees ik voor mijn multiroom systeem. Er is helaas zo bitter weinig te vinden over het multiroom systeem.
Met TV SoundConnect kan ik meer informatie te vinden, alleen is de informatie die ik kan vinden niet de oplossing die jij zoekt, zoals deze video:

YouTube: Using TV SoundConnect - Samsung SHAPE M7 Wireless Audio Speaker (WAM750)

In de video wordt gesproken over audio middels muziekapplicaties, niet over de audio van de televisie of externe apparaten. Op de vraag in de opmerkingen of ook de audio van de televisie zelf en externe apparaten ondersteund worden, wordt het volgende gezegd:

"You should be able to play audio using one of the following
1. Auxiliary Stereo Cable
2. Bluetooth transmitter to play anything coming from the TV
3. Soundshare/Soundconnect with supporting Samsung TVs
4. Samsung Bluray that supports Multiroom Link for Bluray watching.
5. Samsung TVs that support Multiroom Link – will be able to use multiple M7s to use in surround mode
6. Samsung Link Mate (WAM270) – can use optical"

Enkel de M7 speakers worden hiervoor ondersteund, de M5 dus blijkbaar niet. Ik vraag mij overigens af of dit ook wel een goede oplossing is, aangezien er in de rest van de opmerkingen onder de video veel wordt geklaagd over de vertraging tussen beeld en geluid. Iets wat ook wel logisch is, aangezien het streamen naar de speakers nu eenmaal een vertraging geeft. Enkele tientallen ms vertraging kunnen al opgemerkt worden, laat staan de seconde vertraging waarover gesproken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoos
Ik heb 2 M7's opzicht vind ik dan al voldoende als ik die tijdens netflix aan kan zetten zonder delay.

Op dit moment als ik 1 speler via aux inplug zit er geen delay in het geluid pas zodra ik de via aux aangesloten speaker het laat doorzenden naar een ander komt er een delay. Aan de hand van dit heb ik het idee als ik 2 m7 direct connect op de tv er "geen" delay is.

Een Samsung Link Mate (WAM270) is ook nog een optie mits die geen delay veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoos
Inmiddels geadviseerd in een winkel omtrent het wam systeem, ze hebben we demonstratie laten zien. Met een samsung tv van 2014 of nieuwer beschikt over het tv sound connect, hiermee kan je onbeperkt aantal wam speakers koppelen aan je tv met hun eigen kanaal (voor, center, achter links rechts etc). Vervolgens zijn er mogelijkheden tot instellen van delays zodat je lip sync hebt. In de winkel klopte dit verhaal ook met 4 wam speakers aan een tv gekoppeld.

Het gaat dus een Samsung toestel worden.

De keus gaat naar 1 van volgende moddelen definitie keuzen maak ik met de btw actie van mediamarkt wat op dat moment de prijzen zijn.

43j5500
48j5500
48j6200
48j6300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:05
Ik zou zeker voor 48" gaan. Zit er zelf ook 2,5 meter vanaf op het moment en kan je vertellen dat de maat erg snel went. ;)

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie02
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 17:16
GermanPivo schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:50:
Ik zou zeker voor 48" gaan. Zit er zelf ook 2,5 meter vanaf op het moment en kan je vertellen dat de maat erg snel went. ;)
Daarom kijk ik gelijk maar naar 50 inch, komende van 32 op 3,5 m. Merk ben ik nog niet uit..

[ Voor 4% gewijzigd door eddie02 op 14-01-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-10 14:13
De 48" J6200 is een prima TV, heb zelf de Duitse versie (J6250). Als de speakers makkelijk met een samsung TV verbinding maken zal ik inderdaad bij dit merk blijven, anders heb je bij andere merken ook nog wel wat opties. Over 2 weken heb je bij mediamarkt (en enkele directe concullega's) weer de BTW actie, dan zou dit model je ongeveer 536 euro kosten. Formaat went erg snel kan ik je vertellen, ik kom ook van een 2009 32" samsung af. De J5500 heeft wat mindere reviews, zie bijv Rtings. Het voornaamste probleem is judder en motion blur. De eerste is tijdens films kijken op 24p storend en de tweede tijdens sport/snelle actie kijken. Dit zijn ook de punten die Dimens aanhaalt. Rtings heeft ook een review van de Amerikaanse J6300, die is gelijk aan de Europese J6200 (de J6200 in USA is een budget model, de J6300 hier is een gebogen model)

[ Voor 13% gewijzigd door NoepZor op 14-01-2016 16:56 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoos
De judder en motion blur tot hoever heb je daar last van met normaal tv kijken en series via netflix kijken. IS netflix 24p bijvoorbeeld? Ik download of stream zelf niks dus ik heb enkel te maken met netflix en normaal tv.

Indien de prijzen idd bij mediamarkt niet omhoog gaan en de korting af gaat zal de 48j6300 zo rond de €615 uit komen in dat geval vindt ik het wel ward, direct 100z en hoge index bij samsung 800. Wij zijn met ze 2e thuis en hebben 2 chaise longues recht voor de tv staan waar gezicht veld op +2,60m van toestel af zit (misschien hang ik hem nog aan de muur aan word het zelfs 2,75cm. Ik heb idee dat een 48" curved heel mooi tot zijn recht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-10 14:13
Dat curved ben ik zelf niet echt een voorstander van, het schijnt de kijkhoeken erg slecht te maken. Als je er recht voor zit zal het wel meevallen, maar of het zoveel voordeel biedt vraag ik me af. Ook is de vraag of het formaat groot genoeg is om het effect te geven alsof je er midden in zit. Anders rest alleen maar een vervormd beeld (recht wordt letterlijk krom :) )

Zie ook: http://www.hdtvnieuws.nl/...cherm-zin-onzin-20130904/

[ Voor 10% gewijzigd door NoepZor op 14-01-2016 17:29 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoos
Vanochtend een Samsung 48j5500 bij mediamarkt opgepikt voor slechts €451,29. Prijs gaf hierbij de doorslag voor deze prijs was mijn keuze snel gemaakt. Prijs staat inmiddels weer €579,- ik vermoed gezien de komma ook een prijsfout maar ik kreeg hem mooi mee!.

Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/gq2d844it/IMG_0794.jpg
Pagina: 1