Sinds vorige week deed mijn PC die ik in ergens in 2009 (of 2010) had samengesteld het niet meer. Het blijkt dat mijn videokaart een AMD 4870 de geest heeft gegeven. Ik zou graag wat advies willen over het kopen van een nieuwe kaart. Qua prestaties was ik redelijk tevreden met de 4870, dus de nieuwe videokaart moet soortgelijke prestaties kunnen leveren. Het sroomverbruik moet wel lager. De pc gebruik ik voor photoshoppen (hobby) en af en toe gamen (World of Tanks, SC2, Diablo3). Dit zijn de overige onderdelen van de PC:
Mobo: MSI K9A2 platinum (AM2+, 970FX)
CPU: Phenom II X4 940
PSU: CoolerMaster Real Power 520
RAM: 8GB (4x2GB)
Ik zat zelf aan een 7770 te denken. Naar wat ik gelezen heb, betere prestaties als de 4870 en een stuk zuiniger. Het is wel een PCI 3.0 kaart, maar mijn mobo heeft PCI 2.0. Maar dat lijk me geen probleem gezien backward compitabiliteit en niet draaien van crossfire.
Om het nog een stukje moeilijker te maken voor mezelf, dacht ik er ook aan dat het misschien beter is om een upgrade set te kopen aangezien de kaart die ik zal kopen 2e hands zal zijn en minstens een jaartje of 3 oud
Dus mijn vragen:
Vinden jullie de 7770 een goed alternatief om de kapotte 4870 te vervangen en past dat bij de rest van de componenten? Budget ~50 euro
Of is het een idee om een upgrade set te kopen met bijv. een AMD APU processor erin (bijv. A8-7650)? Budget ~150
Sorry voor de lap tekst
Mobo: MSI K9A2 platinum (AM2+, 970FX)
CPU: Phenom II X4 940
PSU: CoolerMaster Real Power 520
RAM: 8GB (4x2GB)
Ik zat zelf aan een 7770 te denken. Naar wat ik gelezen heb, betere prestaties als de 4870 en een stuk zuiniger. Het is wel een PCI 3.0 kaart, maar mijn mobo heeft PCI 2.0. Maar dat lijk me geen probleem gezien backward compitabiliteit en niet draaien van crossfire.
Om het nog een stukje moeilijker te maken voor mezelf, dacht ik er ook aan dat het misschien beter is om een upgrade set te kopen aangezien de kaart die ik zal kopen 2e hands zal zijn en minstens een jaartje of 3 oud
Dus mijn vragen:
Vinden jullie de 7770 een goed alternatief om de kapotte 4870 te vervangen en past dat bij de rest van de componenten? Budget ~50 euro
Of is het een idee om een upgrade set te kopen met bijv. een AMD APU processor erin (bijv. A8-7650)? Budget ~150
Sorry voor de lap tekst