Hey, ik gebruik al een jaar of 5 een PC die ik destijds voor 600 euro heb gekocht en ik vind dat ik aan een upgrade toe ben. Het volgende zit erin:
cpu: Intel I3 550 (dual core)
gpu: intel graphics 5000 (denk ik, het is sowieso wel van intel)
Moederbord: MSI 2A9C (het is een 1156 socket ipv het populaire 1150)
4 GB RAM (geen idee of dit vast hangt aan mijn gpu of dat de latjes afzonderlijk zijn, niet veel verstand eigenlijk.)
HDD: 465GB Seagate ST3500418AS (SATA)
Mijn bedoeling is fatsoenlijk gamen, het moet niet 1080p op ultra zijn, maar het mag wel op 'iets' trekken.
Ik zoek een?
CPU: als mijn i3 volstaat, wil ik die gewoon houden, want dat spaart geld uit.
GPU: Sowieso een upgrade nodig. Ik twijfel tussen AMD en Nvidia, ik weet het fijne niet ervan. Mijn budget gaat tegen de 150 à 200 (dwz als die van 200 stukken beter is, betaal ik 50 euro extra, als het niet enorm merkbaar is neem ik toch die van 150)
Moederbord: Indien mijn I3 niet volstaat shakel ik toch best om naar een nieuw moederbord dat een 1150
Socket aan kan van Intel of een AMD.
8 GB RAM extra kan nooit kwaad, toch?
SSD: Geen idee of dat mogelijk is, maar moest ik mijn besturingssysteem van m'n huidige HDD op een nieuwe SSD van pakweg 128GB krijgen zou dat mijn prestaties al fors verbeteren, niet?
rest: Als ik deze upgrade maak, moet ik dan nog kijken voor evt extra koeling of zo of is de basic koeling van HP voldoende?
Wat is je budget?
Als ik mijn huidige processor kan houden zou ik graag rond 350 euro uitgeven als dat mogelijk is. (200 euro GPU, 100 a 200 voor een SSD + RAM etc)
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Vooral gamen op kot/thuis evt af en toe wat programmeren op VB;NET of tekeningen maken op autoCAD. Een pluspunt dat niet bepaald nodig is, is dat hij wel hoorbaar mag zijn maar niet té luid.
Indien je nog vragen of opmerkingen hebt, schiet maar raak.
Dank bij voorbaat!
cpu: Intel I3 550 (dual core)
gpu: intel graphics 5000 (denk ik, het is sowieso wel van intel)
Moederbord: MSI 2A9C (het is een 1156 socket ipv het populaire 1150)
4 GB RAM (geen idee of dit vast hangt aan mijn gpu of dat de latjes afzonderlijk zijn, niet veel verstand eigenlijk.)
HDD: 465GB Seagate ST3500418AS (SATA)
Mijn bedoeling is fatsoenlijk gamen, het moet niet 1080p op ultra zijn, maar het mag wel op 'iets' trekken.
Ik zoek een?
CPU: als mijn i3 volstaat, wil ik die gewoon houden, want dat spaart geld uit.
GPU: Sowieso een upgrade nodig. Ik twijfel tussen AMD en Nvidia, ik weet het fijne niet ervan. Mijn budget gaat tegen de 150 à 200 (dwz als die van 200 stukken beter is, betaal ik 50 euro extra, als het niet enorm merkbaar is neem ik toch die van 150)
Moederbord: Indien mijn I3 niet volstaat shakel ik toch best om naar een nieuw moederbord dat een 1150
Socket aan kan van Intel of een AMD.
8 GB RAM extra kan nooit kwaad, toch?
SSD: Geen idee of dat mogelijk is, maar moest ik mijn besturingssysteem van m'n huidige HDD op een nieuwe SSD van pakweg 128GB krijgen zou dat mijn prestaties al fors verbeteren, niet?
rest: Als ik deze upgrade maak, moet ik dan nog kijken voor evt extra koeling of zo of is de basic koeling van HP voldoende?
Wat is je budget?
Als ik mijn huidige processor kan houden zou ik graag rond 350 euro uitgeven als dat mogelijk is. (200 euro GPU, 100 a 200 voor een SSD + RAM etc)
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Vooral gamen op kot/thuis evt af en toe wat programmeren op VB;NET of tekeningen maken op autoCAD. Een pluspunt dat niet bepaald nodig is, is dat hij wel hoorbaar mag zijn maar niet té luid.
Indien je nog vragen of opmerkingen hebt, schiet maar raak.
Dank bij voorbaat!