Oculus Rift upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Aethegwyn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2025
Ik heb momenteel:
Processor: i5-4670K
Geheugen: Kingston HyperX 16GB geheugen
Moederbord: Gigabyte Z87X-UD4H
Videokaarten: Gigabyte GeForce GTX 770 OC 2GB (2x)
Voeding: Seasonice X-750 v2
Beeldschermen: Dell UltraSharp U2312HM (2x) + Dell Ultrasharp 2713HM

Ik zoek een?
Ik ben aan het onderzoeken wat ik zou moeten upgraden bij aanschaf van een Oculus Rift. Mijn videokaarten voldoen niet aan de minimumeisen, en aangezien SLI niet schijnt te werken, was ik benieuwd of het de moeite waard is om mijn huidige videokaarten te verkopen en daarvoor minimaal een GTX 970 terug te kopen.

Gamen doe ik voornamelijk op het 27 inch scherm, aangezien op 3 schermen tegelijk niet heel erg goed bevalt. Deze draait op een 2560X1440 resolutie. De overige 2 schermen draaien op 1920x1080 en gebruik ik bijna alleen voor internet, word, youtube, etc.

Ik vraag mij af of een GTX 970 dit aan zal kunnen, of dat een zwaardere videokaart vereist is. Bij games als GTA V en Far Cry 4 (en wat er de komende jaren aan vergelijkbaar materiaal zal uitkomen) wil ik niet inboeten op kwaliteit en ze gewoon op redelijke hoge/ultra instellingen kunnen draaien (waarbij het ook wel een leuke vraag is hoelang ik dat nog met mijn huidige kaarten aan zal kunnen).

Oftewel, wat raden jullie mij aan? GTX 970 of vergelijkbaar? Een betere kaart? Of een SLI opstelling met meerdere kaarten, minimaal GTX 970 of vergelijkbaar?? (En gaat mijn 750W voeding dat trekken?)

Wat is je budget?
Zo goedkoop mogelijk natuurlijk, maar neem aan dat ik wel richting 500-750 euro zal gaan zitten. Ben meer benieuwd naar wat ik bij elkaar zal moeten schrapen, dan dat ik daadwerkelijk al een budget klaar heb.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, als het maar beetje goed aangeschreven staat.

Beste antwoord (via Aethegwyn op 12-01-2016 14:15)

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

loki504 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 08:41:
[...]

Oke las in de reactie hier op tweakers dat je ook nog eens hun systeem er bij moest kopen. En tegen de tijd dat het pas over een tijdje met je eigen systeem kon.
Dat is compleet onzin. De CV1 kan op elke recommended pc werken. Zolang je maar aan de aanbevolen specs houd.

@TS'r een GTX970 is het minimum aanbevolen GPU voor CV1. Waarom? Omdat de CV1 een minimaal 90fps vraagt van je GPU om geen freaky rariteiten te vertonen tijdens je game.

Ik zelf heb een volledige build voor CV1 om alles volluit te trekken. SLI word momenteel niet ondersteund dit omdat zowel CF als SLI problemen geeft met de frame timers. Je hebt helaas dips en dat maakt het beeld onrustig. Het moet een smooth 90fps + zijn.

GTX970 is minimum, GTX980Ti is beste (ook redelijk duurder dan GTX970). Het is geheel afhankelijk ook van de game. Sommige spellen voor CV1 zijn niet zo eye candy/breath taking graphics wise en zullen ook minder van je GPU eisen.
Spellen zoals nu Crytek aan het maken is en GTA5 bijvoorbeeld die je met een omweg ook met de CV1 kan spelen, vereist toch wel wat meer power.

Het beste wat je kan doen is een GTX970 kopen, je zit dan wel goed en je voeding...geloof me is meer dan genoeg power.
Tegen de tijd Pascal komt (a la Q2 and up) kun je altijd nog de GTX970 verkopen voor een leuke prijs.

Ik heb SLI omdat ik redelijk zware games speel op 4K. En nee ik heb geen 4K monitor maar gebruik de Nvidia manier om 4K te upscalen op mijn 1080p schermpje.

SLI kan ik ten aller tijden uitzetten als ik de CV1 op heb (ja ik heb hem ook besteld) Dus 2 x GTX970 of 1x GTX970 de keuze is aan jou.

Tenzij je budget het toelaat, kun je altijd de gtx980Ti nemen. Je zit dan wel voor een tijdje gebeiteld ;)

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Alle reacties

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:49
/edit. Was verkeerd ingelicht zie het maar als niet verzonden...

[ Voor 73% gewijzigd door loki504 op 07-01-2016 08:54 ]

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-02 09:15
loki504 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 06:35:
Wat ik heb begrepen is dat je met de eerste lading(die vanaf maart komt) nog niet werkt met je eigen pc. En alleen met een pre-build van hun.
Daar klopt natuurlijk helemaal niks van. Er staat niet voor niks een hardware checker online voor de rift. Het is meer dat ze de werking met een pre-built kunnen garanderen en met een eigen computer niet.

----------------------------

Heb je al een preorder geplaatst of kijk je de kat nog even uit te boom? Zeker in dat laatste geval zou ik aanraden even te wachten, de nieuwe generatie HBM2 GPU's komt rond juni/juli. Dat is tevens de verwachte leverdatum als je nu een nog een Oculus pre-ordert.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:49
svenvv2 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 08:32:
[...]

Daar klopt natuurlijk helemaal niks van. Er staat niet voor niks een hardware checker online voor de rift. Het is meer dat ze de werking met een pre-built kunnen garanderen en met een eigen computer niet.

Blijkbaar niet. Dan kan je mijn reactie achterwegenlaten voor nu.

----------------------------
Oke las in de reactie hier op tweakers dat je ook nog eens hun systeem er bij moest kopen. En tegen de tijd dat het pas over een tijdje met je eigen systeem kon.

[ Voor 6% gewijzigd door loki504 op 07-01-2016 08:52 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

loki504 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 08:41:
[...]

Dat is compleet onzin. De CV1 kan op elke recommended pc werken. Zolang je maar aan de aanbevolen specs houd.

@TS'r een GTX970 is het minimum aanbevolen GPU voor CV1. Waarom? Omdat de CV1 een minimaal 90fps vraagt van je GPU om geen freaky rariteiten te vertonen tijdens je game.

Ik zelf heb een volledige build voor CV1 om alles volluit te trekken. SLI word momenteel niet ondersteund dit omdat zowel CF als SLI problemen geeft met de frame timers. Je hebt helaas dips en dat maakt het beeld onrustig. Het moet een smooth 90fps + zijn.

GTX970 is minimum, GTX980Ti is beste (ook redelijk duurder dan GTX970). Het is geheel afhankelijk ook van de game. Sommige spellen voor CV1 zijn niet zo eye candy/breath taking graphics wise en zullen ook minder van je GPU eisen.
Spellen zoals nu Crytek aan het maken is en GTA5 bijvoorbeeld die je met een omweg ook met de CV1 kan spelen, vereist toch wel wat meer power.

Het beste wat je kan doen is een GTX970 kopen, je zit dan wel goed en je voeding...geloof me is meer dan genoeg power.
Tegen de tijd Pascal komt (a la Q2 and up) kun je altijd nog de GTX970 verkopen voor een leuke prijs.

Ik heb SLI omdat ik redelijk zware games speel op 4K. En nee ik heb geen 4K monitor maar gebruik de Nvidia manier om 4K te upscalen op mijn 1080p schermpje.

SLI kan ik ten aller tijden uitzetten als ik de CV1 op heb (ja ik heb hem ook besteld) Dus 2 x GTX970 of 1x GTX970 de keuze is aan jou.

Tenzij je budget het toelaat, kun je altijd de gtx980Ti nemen. Je zit dan wel voor een tijdje gebeiteld ;)

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:17

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Volgens mij heeft het marketing-offensief van nVidia al een aanzienlijke werking gehad, zoals op veel draadjes zie ik geen AMD kaarten langskomen voor "VR ready" systemen. Het lijkt me bitter sterk dat deze niet met een Oculus Rift werken, en mede dankzij het feit dat de AMD kaarten meer van hogere resoluties houden lijkt de 390 me geen verkeerd alternatief voor de GTX970.

Wat zijn dan de consequenties? Nou ja, een wat hoger stroomverbruik. Als dit voor jou een doorslaggevende factor is zou ik zeker voor de GTX970 gaan, anders is de 390 qua performance eigenlijk een stukje beter. Zelf ben ik overigens ook voor de 970 gegaan vanwege het stroomverbruik en vooral de bijbehorende lage warmte-uitstoot, dus daar hoef je je niet voor te schamen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Pagina: 1