Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[vbox] Meerdere kloons draaien op 1 of meerdere systemen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Topicstarter
Ik heb een vbox (vitualbox) van 50Gbyte met win10legaal draaien met uniek mac-adres. Nu heb ik op al mijn machines linux mint-mate draaien met vbox. Mag ik kloons gebruimen van een orgineel vbox op 1 of meerdere systemen?? Of moet ik elke kloon herinitialiseren? Als de kloons een uniek mac adres hebben draai ik meerdere versies van win10 vitueel en heb ik natuulijk meerdere licenties nodig?!

Of kan ik gewoon 1 uniek vbox win10 draaien op 1 pc en op andere de kloons met zelfde mac adres?

Welke optie is verstandig en zorg niet voor problemen?! Het is allemaal voor testdoeleinden!
:)

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Alle reacties

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Het MAC adres alleen bepaald niet voor Windows of een machine een nieuwe is of dezelfde. Windows genereert een GUID van je systeem en zodra die te veel veranderd (bijvoorbeeld nieuw moederboard) dan moet je opnieuw activeren.

Ik zou zeggen dat je voor elke virtuele machine een Windows licentie nodig hebt. Je kan niet meerdere (virtuele) machines actief hebben die op dezelfde licentie draaien. Let overigens ook dat virtualisatie rechten voor Windows client anders zijn dan van Windows Server.

Je schrijft dat het voor test is, waarom zou je dan Windows activeren? Je hebt 180 dagen in trial modus. Moet meer dan voldoende zijn denk ik om iets te testen. Dat lijkt mij dan de makkelijkste route.

• Biite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-11 22:37
En hoe wil je gaan werken met clones en TCP/IP als je dezelfde MAC adressen houdt? Lijkt me behoorlijk lastig