Toon posts:

Interne hdd wordt niet weergeven, ssd sloom

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• timewatcher
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02-2021
Hallo.

Ik heb vandaag een Dell xps 15 9550 fhd model gehaald met de gedachten om de 32gb ssd cache te vervangen door een v-nand 950 pro.

Alleen na nieuwe windows 10 install herkend hij alleen de SSD nog bij apparaat beheer geeft hij de HDD niet aan. In de bios geeft hij hem nog wel aan. (opgelost)

De SSD werkt een stuk slomer. Inplaats van de 2.2gb haalt hij maar 800mb's wat is hier het probleem van?

[Voor 6% gewijzigd door timewatcher op 06-01-2016 23:27]

• foxgamer2019
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Heb je hem nu al vervangen door 950 pro of.. ? :)

Kijk eens in Schijf beheer.

Forza Horizon 5? Voeg mij toe op Xbox Live. :)

• timewatcher
francoism schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 23:19:
Heb je hem nu al vervangen door 950 pro of.. ? :)

Kijk eens in Schijf beheer.
Hallo.

In de laptop zat een 32gb SSD (werd gebruikt als cache) en een HDD (opslag) "SSHD idee"

Nu heb ik de 32GB SSD der uitgesloopt en daar de 950 Pro ingestoken. Toen heb ik windows 10 opnieuw geinstalleerd via een usb recovery naar de ssd. Alleen toen werd de HDD niet meer weergeven en de SSD haalde maar een snelheid van 800mb/s inplaats van de 2.2GB's

De HDD doet het momenteel weer heb hem aan de praat gekregen via Intel rapid storage technologie. Het probleem was een andere Raid setting.

• foxgamer2019
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
timewatcher schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 23:24:
[...]

Hallo.

In de laptop zat een 32gb SSD (werd gebruikt als cache) en een HDD (opslag) "SSHD idee"

Nu heb ik de 32GB SSD der uitgesloopt en daar de 950 Pro ingestoken. Toen heb ik windows 10 opnieuw geinstalleerd via een usb recovery naar de ssd. Alleen toen werd de HDD niet meer weergeven en de SSD haalde maar een snelheid van 800mb/s inplaats van de 2.2GB's

De HDD doet het momenteel weer heb hem aan de praat gekregen via Intel rapid storage technologie. Het probleem was een andere Raid setting.
Mooi dat het weer werkt. :)

Heb je btw. al eens gecheckt op firmware upgrade?
Is nu ook de snelheid weer normaal en hoe heb je het gecheckt?

Forza Horizon 5? Voeg mij toe op Xbox Live. :)

• timewatcher
francoism schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 23:27:
[...]

Mooi dat het weer werkt. :)

Heb je btw. al eens gecheckt op firmware upgrade?
Is nu ook de snelheid weer normaal en hoe heb je het gecheckt?
Ik had te strakken de nieuwste driver gedownload via dell site. Alleen had niks geholpen ik ga zo nog is proberen.

De snelheid heb ik getest via CrystalDiskMark 5

• Liselotte111
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15-05 11:23
Die snelheidsproblemen zijn een bekend probleem:
http://forum.notebookrevi...550-owners-lounge.783377/
Hier staat het helemaal vol mee, inclusief allerlei oplossingen
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee