Wat is er gebeurd met mycom?

Pagina: 1
Acties:
  • 9.476 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roestdatroest
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-02-2024
Hallo beste medetweakers,

3 jaar geleden heb ik een systeem in elkaar gebouwd van de componenten die mycom beschikbaar stelde. Het goedkoopste was het niet, maar lekker dichtbij en gemakkelijk.

Nu wil ik graag een nieuwe systeem in elkaar bouwen, en het eerste wat me opvalt is hoe schraal het aanbod wel niet is betreffende componenten. Als ik de winkel binnenloop, dan lijkt het wel een verijdelde tablet/laptop-winkel waar een tweaker eigenlijk maar weinig te zoeken heeft. Het meeste is niet meer on-site leverbaar tenzij je een hippe laptop-sleeve of Apple dingetje zoekt. Hoogstens vind je er een HDD en en ram module, maar meer niet.

Vroeger was dat echt anders. What happened? Kan ik plots maar uit 3-4 videokaarten kiezen? Geen AM3+ moederborden meer? Om te huilen dit. Ik wil je terug mycom.
http://www.mycom.nl/componenten/videokaarten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Was die niet failliet een tijd geleden maar een doorstart gemaakt ?

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:25
nieuws: MyCom gaat verder als zelfstandige keten van computerwinkels
Mogelijk dat het dus nog even duurt voordat alles weer loopt daar.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Marge op hele systemen is ws. beter.

d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Lijkt me beetje het zelfde verhaal als dat vroeger alle computer boeken in de reguliere boekenwinkels en alle computer tijdschriften programmeer code en technische schema's bevatten.

Tegenwoordig is het boekenaanbod voornamelijk Windows 7 voor senioren en iPad voor kleuters. Meer is er eigenlijk niet. Magazines met code bestaan eigenlijk ook niet (alleen de C't houdt nog iets stand, en in Duitsland zelf waar de C't uitkomt heb je nog wat magazines over code).

Rede is dat computers zijn overgenomen door de meute, en die sleutelen niets zelf in elkaar, code niet, en solderen al helemaal niet. Het aanbod richt zich daarop, het is immers de grootste markt.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

flowerp schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 22:43:
Rede is dat computers zijn overgenomen door de meute, en die sleutelen niets zelf in elkaar, code niet, en solderen al helemaal niet. Het aanbod richt zich daarop, het is immers de grootste markt.
Tegelijk zie je ook dat MyCom opgeschoven is naar de Mediamarkt, maar daar helemaal niet mee kan concurreren. Dat concept doen ze daar veel beter. De nieuwe leiding van MyCom schijnt dat al jaren geleden gezegd te hebben en nu de winkel ook weer terug richting de kennis en kunde te willen trekken. Ik zie het graag gebeuren :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 11:08
Voorraad in winkels is niet te doen in een markt waar constant nieuwe componenten uitkomen, daar zijn een hoop (kleine) computerzaken aan kapot gegaan. Tegen het aanbod op internet is niet te concurreren, want veel webshops bestellen pas bij de leverancier als zij zelf een order binnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Same trouwens bij Paradigit, daar verwijzen ze je maar al te graag naar hun webshop: meer keuze, betere prijs, etc.

Dat is helaas niet meer tegen te houden. Voor een nieuwe SSD, GPU, etc. kijk ik toch liever in de Pricewatch.

Het is wel erg jammer, want daardoor gaat wel een stukje klantgerichtheid verloren, die service meer moet immers ook betaald worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:56
Ik heb zelf meerdere keren besteld bij de Mycom vanwege goede ervaringen van een collega van mij. Maar bij de laatste bestelling ging het fout.

In de ochtend een mailtje gekregen dat mijn bestelling klaar lag bij de Mycom heerhugowaard. Half uurtje later loop ik erheen. Krijg ik de bestelling niet. Ja, de doos was geleverd maar ze waren er nog niet aan toegekomen en waren nu wat anders aan het doen. Dus ik kon 2 uur later nog een keer langskomen. Het mailtje dat ik de boel kon ophalen en de vraag of ze niet misschien eerst de bestelling wilden pakken deden niks aan de houding van de man in het "magazijn". Hij wilde niet eens naar voren komen. Alle communicatie ging via het binkie achter de balie.

Ik heb het maar opgegeven en twee uur later mijn laatste bestelling ooit daar opgehaald omdat ik niet wachten kon op een andere shop. Had ik meer tijd gehad konden ze mijn bestelling mooi houden.

Klantgerichtheid, laat me niet lachen. Als je zo je klanten behandeld kan je ook wel verwachten dat niemand meer komt en je dus geen producten meer op voorraad kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
tja, tijden veranderen :(

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

__R__ schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 23:09:
Ik heb zelf meerdere keren besteld bij de Mycom vanwege goede ervaringen van een collega van mij. Maar bij de laatste bestelling ging het fout.
Als je winkels gaat mijden vanwege één slechte ervaring kan je nergens meer heen. Just sayin'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 23:31:
[...]

Als je winkels gaat mijden vanwege één slechte ervaring kan je nergens meer heen. Just sayin'.
Als ik 1 slechte ervaring heb. Zijn er genoeg andere winkels die een positieve kunnen opleveren. Just sayin that. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

__R__ schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 00:09:
Als ik 1 slechte ervaring heb. Zijn er genoeg andere winkels die een positieve kunnen opleveren. Just sayin that. 8)
Tsja, het past wel in het beeld dat mensen bij het eerste het beste probleem gelijk naar Radar en Opgelicht schrijven. De mondige consument blijkt ook regelmatig een onredelijke consument te zijn. Niets minder dan perfectie wordt geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:45

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Een status verliezen is een stuk makkelijker als krijgen, zeker als de status al gevormd is. Het grootste gros heeft zijn mening al gevormd en komt daar echt niet van terug.

[ Voor 12% gewijzigd door NLKornolio op 07-01-2016 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roestdatroest
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 00:11:
[...]

Tsja, het past wel in het beeld dat mensen bij het eerste het beste probleem gelijk naar Radar en Opgelicht schrijven. De mondige consument blijkt ook regelmatig een onredelijke consument te zijn. Niets minder dan perfectie wordt geaccepteerd.
Al dan nog, ik zou ook wel pissed zijn als een jonkie niet eventjes m'n pakketje uit de magazijn wil halen. Zowel een mens als organisatie streeft consistent te zijn, dus bij een mailtje dat je je pakket kan halen, en het pakket is óók fysiek aanwezig, dan verwacht je gewoon dat de medewerker streeft consistent te zijn met hetgeen het computersysteem aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roestdatroest schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 00:18:
Al dan nog, ik zou ook wel pissed zijn als een jonkie niet eventjes m'n pakketje uit de magazijn wil halen. Zowel een mens als organisatie streeft consistent te zijn, dus bij een mailtje dat je je pakket kan halen, en het pakket is óók fysiek aanwezig, dan verwacht je gewoon dat de medewerker streeft consistent te zijn met hetgeen de computersysteem aangeeft.
Dat verwacht ik ook, maar ik realiseer me ook heel goed dat er best eens een snotneus met een slechte dag tussen kan zitten. Een incident is toch iets anders dan een probleem van structurele aard (*kuch* garantiezaken bij MediaMarkt *kuch*). Mocht het vaker voorkomen en blijkt het inderdaad de cultuur te zijn, dan is het uiteraard een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
roestdatroest schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 00:18:
[...]

Al dan nog, ik zou ook wel pissed zijn als een jonkie niet eventjes m'n pakketje uit de magazijn wil halen. Zowel een mens als organisatie streeft consistent te zijn, dus bij een mailtje dat je je pakket kan halen, en het pakket is óók fysiek aanwezig, dan verwacht je gewoon dat de medewerker streeft consistent te zijn met hetgeen de computersysteem aangeeft.
Gelukkig dat jij zo makkelijk denkt over magazijn werk denkt wat denk je van inboeken van artikelen welke ingeboekt zijn, verwerken in het systeem, Als je pech hebt moet het ook nog eerst door hogerhand vrijgegeven worden voordat het uberhaubt aan de klant geleverd kan worden. Want jij wil ook toch je garantie neem ik aan op het artikel dat je afneemt.

Altijd dat even wat uit het magazijn halen echt waar mensen snappen niet dat door automatisering in magazijnen sommige dingen gewoon trager verlopen.

[ Voor 8% gewijzigd door bobsquad op 07-01-2016 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somoghi
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 23:58
bobsquad schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 00:21:
[...]

Gelukkig dat jij zo makkelijk denkt over magazijn werk denkt wat denk je van inboeken van artikelen welke ingeboekt zijn, verwerken in het systeem, Als je pech hebt moet het ook nog eerst door hogerhand vrijgegeven worden voordat het uberhaubt aan de klant geleverd kan worden. Want jij wil ook toch je garantie neem ik aan op het artikel dat je afneemt.
Tja alles leuk en aardig, waarom is de klant dan reeds gemaild dat het klaar ligt voor hem?
Dat doe je toch pas als daadwerkelijk de producten óf onderweg zijn naar een verzamelplek voor verzamelde orders of echt daar ligt?? 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Somoghi op 07-01-2016 00:24 ]

Omdat het kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Somoghi schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 00:23:
[...]

Tja alles leuk en aardig, waarom is de klant dan reeds gemaild dat het klaar ligt voor hem?
Inkomende goederen en het wordt ingescanned of binnen geboekt dus automatisch systeem welke een mailtje stuurt. Vaak komt een klant dan niet binnen een uur de winkel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat fouten gemaakt worden - behalve door tweakers natuurlijk. Tweakers zijn altijd foutloos :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roestdatroest
[...]

Inderdaad.

Automatisering is om het de klant makkelijker te maken...niet moeilijker, verlies de big picture niet uit het oog.

Ik heb in mijn vroege jaren ook wel in een winkel gestaan hoor, en als het systeem moeilijk loopt te doen dan handelen we het gewoon analoog af. Ik ga mijn klanten niet vervelen met "automatiseringsproblemen", dat is niet hun probleem. Medewerkers die hier anders over denken zijn simpelweg niet klantgecentreerd en kan ik minder waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 00:24:
[...]

Omdat fouten gemaakt worden - behalve door tweakers natuurlijk. Tweakers zijn altijd foutloos :7
Zelf 2 jaar lang op een magazijn gewerkt betreft een webshop met afhaal mogelijkheden. Buurman die naast ons werkte op het industrieterrein was er ook zo een op een gegeven moment ook maar alles voor hem handmatig inboeken en pas als de status "80" was krijg hij een mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somoghi
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 23:58
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 00:24:
[...]

Jij zegt het, heb zelf bij een webshop gewerkt ;)
En ja tuurlijk gaat er wel eens wat mis, maar als de klant aangeeft dat ie gemaild is zorg je toch dat hij:

1 koffie krijgt (of in ieder geval aanbiedt)
2 je als de donder naar het magazijn belt rent communiceert dat die en die order klaar gemaakt moet worden?
3 je biedt de klant op zijn minst excuses aan als 2 niet gaat _/-\o_

Omdat het kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 23:31:
[...]

Naja dat met bestellingen doen ze wel vaker, krijg zelf in filliaal Utrecht vaak de melding ergens in de ochtend maar hoef er dan niet voor 15:00 binnen te lopen. anders lijkt het ze heel veel moeite te kosten om even naar het magazijn te lopen en dat komt niet al te goed over ;)
Verder prima winkel, maar dat met die bestellingen gebeurt vrij vaak en is zeker geen pluspunt van ze.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Somoghi schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 00:26:
1 koffie krijgt (of in ieder geval aanbiedt)
2 je als de donder naar het magazijn belt rent communiceert dat die en die order klaar gemaakt moet worden?
3 je biedt de klant op zijn minst excuses aan als 2 niet gaat _/-\o_
Zoals ik al zei, niet iedere medewerker is even competent of heeft misschien zelfs gewoon een slechte dag. Ik weet niet hoe jij was toen je (laten we zeggen) 17 was, maar ik ging toen ook heel anders met problemen om dan ik dat nu doe.

Blijken ze bijvoorbeeld structureel te jonge werknemers aan te nemen, waardoor regelmatig dit soort problemen ontstaan, dan heb je absoluut een punt. Is het een incident, dan is het wel een beetje de prinses op de erwt spelen.
RGAT schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 00:28:
Verder prima winkel, maar dat met die bestellingen gebeurt vrij vaak en is zeker geen pluspunt van ze.
Zoals gezegd, structureel wordt het wat anders. Al kan ik me ook zo voorstellen dat het wat te maken heeft met een consument die alles per direct geleverd wil hebben. Als je ziet hoeveel winkels 's avonds bestellen, morgen in huis aanbieden lijkt het erop dat de gemiddelde consument niet erg geduldig is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Waarom denken mensen altijd dat ze een mail krijgen dat ze first priority zijn vooral bij webshops of winkels die vrij veel binnen krijgen. Dit wordt per vrachtbrief binnen geboekt in eerste instantie. Ga jij maar als magazijnmedewerker door een x aantal pallets zoeken naar een videokaart omdat de klant er staat. Wens je heel veel succes.

Ja je kunt er als webshop wel wat aan doen maar is weer prijzig dus gaan de prijzen in de webshops ook omhoog.

[ Voor 14% gewijzigd door bobsquad op 07-01-2016 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bobsquad schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 00:30:
Waarom denken mensen altijd dat ze een mail krijgen dat ze first priority zijn vooral bij webshops of winkels die vrij veel binnen krijgen. Dit wordt per vrachtbrief binnen geboekt in eerste instantie. Ga jij maar als magazijnmedewerker door een x aantal pallets zoeken naar een videokaart omdat de klant er staat. Wens je heel veel succes.
"Waarom heb ik geen mailtje gehad. Dat ding ligt er allang, maar moet alleen nog even in het systeem gezet worden. WAT IS DIT IK WIL EEN SNELLE BEHANDELING!"

Dat is dan het alternatief :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 00:32:
[...]

"Waarom heb ik geen mailtje gehad. Dat ding ligt er allang, maar moet alleen nog even in het systeem gezet worden. WAT IS DIT IK WIL EEN SNELLE BEHANDELING!"

Dat is dan het alternatief :P
Je doet het volgens de consument eigenlijk toch nooit goed. In ieder geval als je de verhalen leest op internet. Kijk bij ons waar ik toen in het magazijn werkte kon je gewoon op en aanmerkingen geven en deze kwamen ook op de orderkaart te staan. Daar wordt dan ook rekening mee gehouden.

Dan heb ik het al helemaal niet eens over werkgeheugen van Kingston. Ja er zit een logica in maar als je gewoon dozen vol van dat spul binnenkrijgt ;w

[ Voor 11% gewijzigd door bobsquad op 07-01-2016 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 00:11:
[...]

Ik zeg niet dat ik gelijk begin te huilen bij een ander. Sterker nog, dat soort types krijgt bij mij nul op rekest. Ik verwacht ook geen perfectie. Maar als iemand achterin niet eens de moeite neemt om even naar voren te komen om de reden te vertellen waarom ik mijn goederen niet krijg, ( b.v. de redenen die hierboven worden aangegeven) waarom zou ik dan de moeite nemen om nog terug te komen? Het gaat om een stukje klantgerichtheid.

En precies. Een kopje koffie, een uitleg of een lulsmoes met een glimlach betekend voor mij meer dan een vent die, bij de Mycom in Heerhugowaard, nog niet eens een meter wilt afleggen om zijn hoofd om de hoek te steken. Wil ik als een nummer behandeld worden dan ga ik juist naar de webshop met alles op afroep en contact via de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

__R__ schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 00:34:
Ik zeg niet dat ik gelijk begin te huilen bij een ander. Sterker nog, dat soort types krijgt bij mij nul op rekest. Ik verwacht ook geen perfectie. Maar als iemand achterin niet eens de moeite neemt om even naar voren te komen om de reden te vertellen waarom ik mijn goederen niet krijg, ( b.v. de redenen die hierboven worden aangegeven) waarom zou ik dan de moeite nemen om nog terug te komen? Het gaat om een stukje klantgerichtheid.
Je verwacht wel perfectie. Eén werknemer met een slechte dag of verkeerde inschatting is bij jou genoeg om de positieve ervaring om te laten slaan naar er nooit meer komen en gal spuien op het internet. Als dat geen perfectie verwachten is, dan weet ik het ook niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
__R__ schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 00:34:
[...]
En precies. Een kopje koffie, een uitleg of een lulsmoes met een glimlach betekend voor mij meer dan een vent die, bij de Mycom in Heerhugowaard, nog niet eens een meter wilt afleggen om zijn hoofd om de hoek te steken. Wil ik als een nummer behandeld worden dan ga ik juist naar de webshop met alles op afroep en contact via de mail.
Dat snap ik wel maar het probleem is er werken vaak heel veel jongeren in magazijnen want goedkoop en die kunnen vaak een klant niet echt te woord staan. Ofwel dat komt door ervaring die ze missen of training.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Waarom denken mensen altijd dat ze een mail krijgen dat ze first priority zijn vooral bij webshops of winkels die vrij veel binnen krijgen.
Het is natuurlijk al lang en breed offtopic, maar toch. Een webshop hoort zijn automatisering goed op orde te hebben. Natuurlijk ga je geen mailtje sturen naar de klant dat hij de bestelling op kan komen halen wanneer dit nog niet het geval is. Hoe zoiets verder in het magazijn afgehandeld wordt doet er niet toe, er moet gewoon gezorgd worden dat de klant correct wordt geinformeerd.

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bobsquad schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 00:37:
Dat snap ik wel maar het probleem is er werken vaak heel veel jongeren in magazijnen want goedkoop en die kunnen vaak een klant niet echt te woord staan. Ofwel dat komt door ervaring die ze missen of training.
Of gewoonweg niet toegestaan. Er zijn met name voor de jongere werknemers een hoop regels waar je je maar aan te houden hebt. Dat men dan misschien niet helemaal vaardig kan uitleggen waarom men iets niet mag... daar zijn ze dan ook niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roestdatroest
De klant is ten alle tijde de prioriteit. Oftewel, klant is koning.

Als de mails te snel dispatched worden dan is dat een procesprobleem en handel je het af met de automatiseringsdienst/management, maar dan ga je niet de klant een beetje wegschuiven en laten we gewoon normaal met elkaar omgaandat je daadwerkelijk werk moet verrichten, daar wordt je immers voor betaald. In een mediamarkt is het natuurlijk een ander verhaal aangezien deze vele malen groter is, maar bij welke mycom dan ook is het prima te doen. Gelukkig denken de medewerkers in leiden hier ook zo over 8)

[ Voor 2% gewijzigd door Perkouw op 07-01-2016 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
bobsquad schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 00:37:
[...]

Het betreffende binkie stond achter de balie. De betreffende persoon van het magazijn had de baard in de keel al een paar keer moeten scheren. Maar Ok. Doet er niet toe.
Onderstaande producten zijn voor u gereserveerd bij de MyCom vestiging in Heerhugowaard. U kunt uw bestelling afhalen met uw e-mailadres of ordernummer
Voor mij komt het neer op 2 punten. 1:als het niet zo is stuur dan geen mail met bovenstaande tekst erin. 2: als je het te druk hebt gehad en achter ligt kan je dat aan je klant face 2 face ook uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Foxl schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 00:38:
[...]

Het is natuurlijk al lang en breed offtopic, maar toch. Een webshop hoort zijn automatisering goed op orde te hebben. Natuurlijk ga je geen mailtje sturen naar de klant dat hij de bestelling op kan komen halen wanneer dit nog niet het geval is. Hoe zoiets verder in het magazijn afgehandeld wordt doet er niet toe, er moet gewoon gezorgd worden dat de klant correct wordt geinformeerd.
Aan de ene kant snap ik dit heel goed en hoort diegene wie achter de balie staat ook de processen te begrijpen. En ook het hoe en waarom het artikel van de klant nog niet op de plank ligt. Daarbij wil je het echt allemaal automatiseren dat op het moment dat het echt op de plank ligt ik denk dat je alleen de grote 5 webshops nog overhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
roestdatroest schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 00:40:
[...]

De klant is ten alle tijde de prioriteit. Oftewel, klant is koning.

Als de mails te snel dispatched worden dan is dat een procesprobleem en handel je het af met de automatiseringsdienst/management, maar dan ga je niet de klant een beetje wegschuiven en dat je daadwerkelijk werk moet verrichten, daar wordt je immers voor betaald. In een mediamarkt is het natuurlijk een ander verhaal aangezien deze vele malen groter is, maar bij welke mycom dan ook is het prima te doen. Gelukkig denken de medewerkers in leiden hier ook zo over 8)
Doe gewoon even normaal ja. Heb hier denk al genoeg dingen uitgelegd. Mocht je er nog vragen over hebben kun je die gewoon op een NORMALE stellen.
Gezien ik aardig wat ervaring heb in proces management en magazijn werk. Wil ik wel graag antwoorden beantwoorden hoor.

[ Voor 8% gewijzigd door Perkouw op 07-01-2016 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap steeds beter waar al die mensen die hun baantje in retail haten vandaan komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 00:46:
Ik snap steeds beter waar al die mensen die hun baantje in retail haten vandaan komen :D
Opzich ook niet heel vreemd de mens is te lui geworden om zelf wat te doen of ergens begrip voor te hebben. In ieder geval dat idee krijg ik wel van de jaren in de horeca, balie werk en magazijn werk. Kan ik heel lang verhaal aan wijden maar totaal geen meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Toen ik een keer naar MyCom ging om te vragen of zij mijn SD kaart wilde testen, om te zien of dit een DOA is, hebben zij deze nogal hardhandig in de reader geplaatst. Geforceerd is een beter woord. Ik zei op dat moment als dat het volgens mij niet gaat passen op die manier. Vervolgens brak de SD kaart in tweeën en gaf de medewerker aan dat de kaart toch al kapot was. Ik: Ja, dat zal best, maar als de kaart doormidden is, is er een redelijk grote kans aanwezig dat ik geen nieuwe krijg. Na een discussie kreeg ik een soort gelijkwaardige SD kaart mee. Het was qua specificaties ongeveer hetzelfde, qua merk en prijs niet zozeer. Sinds die keer heb ik nooit echt veel trek om er nog eens langs te gaan. Laatst waren ze in Zwolle aan het verbouwen denk ik. Ze zitten er nog wel.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als dit een klaagtopic gaat worden is het geen lang leven beschoren. Ik mis ook een beetje wat de TS hier wil discussieren afgezien van iets dat toch een beetje richting een FWP gaat.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roestdatroest
gambieter schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 00:56:
Als dit een klaagtopic gaat worden is het geen lang leven beschoren. Ik mis ook een beetje wat de TS hier wil discussieren afgezien van iets dat toch een beetje richting een FWP gaat.
Nee, een klaagbaak moet het niet worden, anders mag er wat mij betreft een slotje op. Ik wil mycom niet in een negatief daglicht stellen qua service, want ik vind de behandeling in de winkel wel gemiddeld of zelfs iets daarboven(in vergelijking met mediamarkt). Wat ik concreet wil vragen/weten is wat er met mycom is gebeurd, wat houdt die "change of management" precies in?

*knip* dus niet

[ Voor 43% gewijzigd door gambieter op 07-01-2016 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 00:30:
[...]

Zoals ik al zei, niet iedere medewerker is even competent of heeft misschien zelfs gewoon een slechte dag. Ik weet niet hoe jij was toen je (laten we zeggen) 17 was, maar ik ging toen ook heel anders met problemen om dan ik dat nu doe.

Blijken ze bijvoorbeeld structureel te jonge werknemers aan te nemen, waardoor regelmatig dit soort problemen ontstaan, dan heb je absoluut een punt. Is het een incident, dan is het wel een beetje de prinses op de erwt spelen.

[...]

Zoals gezegd, structureel wordt het wat anders. Al kan ik me ook zo voorstellen dat het wat te maken heeft met een consument die alles per direct geleverd wil hebben. Als je ziet hoeveel winkels 's avonds bestellen, morgen in huis aanbieden lijkt het erop dat de gemiddelde consument niet erg geduldig is :+
Nee daarom verder ook een prima winkel, maar het bestel systeem is behoorlijk, laten we 'onhandig' zeggen geregeld... Klant vertellen 'Je kan het ophalen' en een paar uur later in de winkel vertellen dat je over een paar uur nog eens moet proberen.
Dan is het ook niet handig om die klant te vertellen dat je bestelling achter klaar ligt, maar nog in het systeem gezet moet worden (zeg dat dan niet :p)...
Dan denkt klant 'waarom nog steeds niet geregeld?' en denk ik 'waarom koppelen ze die email niet aan het registeren van de bestelling in de winkel zodat de mail pas verstuurd wordt op moment dat de bestelling klaar ligt....
Dat zijn wel dingen waar ze flink in kunnen verbeteren, maar verder zijn de meeste werknemers prima mensen die redelijke kennis hebben en als ze het zelf niet hebben ook gewoon zeggen welke winkel het dan wel heeft (ipv zoals Mediamarkt dan een Compact Flash kaartje van 230 euro proberen aan te smeren terwijl de Mycom me weet te vertellen dat de Foto speciaalzaak iets verderop dezelfde kaart voor 19 euro verkoopt...) Dat is iig iets waar de Mycom een stuk prettiger en klantvriendelijker en dan kom je ook graag terug naar de winkel om dan wel iets te kopen daar :)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RGAT schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 01:14:
Dat zijn wel dingen waar ze flink in kunnen verbeteren, maar verder zijn de meeste werknemers prima mensen die redelijke kennis hebben en als ze het zelf niet hebben ook gewoon zeggen welke winkel het dan wel heeft (ipv zoals Mediamarkt dan een Compact Flash kaartje van 230 euro proberen aan te smeren terwijl de Mycom me weet te vertellen dat de Foto speciaalzaak iets verderop dezelfde kaart voor 19 euro verkoopt...) Dat is iig iets waar de Mycom een stuk prettiger en klantvriendelijker en dan kom je ook graag terug naar de winkel om dan wel iets te kopen daar :)
Ik roep al tijden dat je een goede winkel herkent aan dat ze je ook helpen wanneer ze niets van je te winnen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 01:22:
[...]

Ik roep al tijden dat je een goede winkel herkent aan dat ze je ook helpen wanneer ze niets van je te winnen hebben.
alleen kan een winkel daar niet van leven.
Zelf in een winkel gestaan. Krijg je van die mensen binnen "mag ik je wat vragen? ik koop het niet bij jou hoor, want de mediamarkt is goedkoper, maar die verkoper weet helemaal niks." ;( ;( die mensen kan je natuurlijk gewoon helpen maar ze blijven het toch echt bij de mediamarkt kopen. heb je dus als winkel geen reet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenzi schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 04:27:
alleen kan een winkel daar niet van leven.
Daar kan een winkel uiteindelijk wel van leven. Als je mij namelijk niet zelf kunt helpen, maar verwijst naar een concurrent die dat wel kan, dan laat me twee dingen zien. Namelijk 1) dat je me alsnog helpt (al is het maar indirect) en 2) dat je genoeg vertrouwen in je eigen aanbod hebt dat je zoiets doet.

Met name punt 1 is belangrijk voor de volgende keren. Als je het eerste aanspreekpunt bent zal een klant de volgende keer weer terugkomen en dan wel wat bij je kopen. Moest hij naar een concurrent voor hulp, dan is de kans groot de de klant daar de volgende keer gelijk heen gaat.

Overigens gebeurt ook het omgekeerde bij de Mediamarkt: eerst daar aan de spullen zitten en vervolgens bij iemand die wel service verleent het spul kopen. Daar ben je als klant uiteindelijk veel beter mee af. Op schaal en prijs kan je nooit met zo'n keten concurreren, dus je zult mensen moeten laten zien dat je iets anders te bieden hebt. Doe je dat niet dan ben je een kleine, schrale variant van een dozenschuiver. Wie denk je dat men dan kiest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:55

PsychoMantis_NL

PSN: PsychoMantis_NL

Ik kan je gedachtegang volgen, maar ben het desondanks niet helemaal met je eens. Een winkel heeft omzet nodig om de rekeningen te kunnen betalen, en als jij uitsluitend komt informeren welk product het beste voor jouw situatie is, om dit vervolgens bij een andere (web)winkel te halen omdat het daar goedkoper is zorg je simpelweg niet voor omzet.

Natuurlijk is er een groep die het persoonlijke advies kan waarderen en als gevolg daarvan ook bereidt is om een paar euro extra te betalen, maar "ons ben zûnig" is niet voor niets een Nederlands gezegde. Het loont voor de consument simpelweg gewoon te vaak om in de ene winkel een product te bekijken en hier advies over te vragen, om vervolgens het product ergens anders goedkoper te halen.

Sterker nog, zelfs hier, op GoT, wordt je bijna opgeknoopt als je in Harde Waren een topic opent waarin je aangeeft een PC te willen samenstellen, maar deze bij 1 (fysieke) winkel wilt bestellen. Simpelweg vanwege het feit dat je dan gewoon tientallen, zo niet honderden euro's duurder uit bent.

Om op de vraag van TS terug te komen, wat mijns inziens het probleem is met de verschuiving binnen de gespecialiseerde winkels zoals een Mycom is, zoals al eerder in dit topic aangehaald, dat de doelgroep "hardcore pc gebruiker" gewoon te klein, en het aanhouden van een dergelijke voorraad te duur geworden is.

Van 1 of 2 fabrikanten 2 verschillende videokaarten op voorraad houden is in 90% van de tijd gewoon voldoende. Een Mycom hoeft geen Titan X of i7-5960X op voorraad te hebben omdat deze niet verkocht worden, en online vaak vele malen goedkoper te krijgen zijn.

Je kunt in deze tijden beter je winkel volhangen met goedkopere laptops, kant-en-klare systemen en Apple toebehoren omdat dat is waar het overgrote deel van de consumenten naar op zoek is. Bovendien is daarvan de inkoopprijs lager, waardoor je voor hetzelfde geld meer van die items op voorraad kunt houden, of meer verschillende varianten van die producten in je winkel kunt hangen.

[ Voor 5% gewijzigd door PsychoMantis_NL op 07-01-2016 08:48 ]

PsychoMantis_NL @ Battlefield || Red Dead Redemption || GTA V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PsychoMantis_NL schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 08:43:
Om op de vraag van TS terug te komen, wat mijns inziens het probleem is met de verschuiving binnen de gespecialiseerde winkels zoals een Mycom is, zoals al eerder in dit topic aangehaald, dat de doelgroep "hardcore pc gebruiker" gewoon te klein, en het aanhouden van een dergelijke voorraad te duur geworden is.
Dat is nog maar de vraag. Die groep extreem zuinige klanten ga je nooit bedienen, dat hadden we al in mijn vorige post vastgesteld. Wat dat betreft kan je simpelweg niet concurreren met de Mediamarkt. Tegelijk ziet het ernaar uit dat MyCom zijn eigen graf heeft gegraven door steeds maar te versimpelen en dan, bij gebrek aan klanten, dat nog verder te pushen omdat de klanten wegblijven. Zo zit je al snel in een neerwaartse spiraal.

Gelukkig lijkt het nieuwe management het anders te willen doen. Tegen de grote dozenschuivers valt niet te concurreren, dus moet je andere kwaliteiten ontwikkelen en klanten aan je binden. Kwaliteit en goed advies is een goede manier om dat te doen. Dat klanten zo nu en dan binnenlopen zonder intentie iets te kopen neem je dan voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

Rick-Jan

always connected

RGAT schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 01:14:
[...]

Nee daarom verder ook een prima winkel, maar het bestel systeem is behoorlijk, laten we 'onhandig' zeggen geregeld... Klant vertellen 'Je kan het ophalen' en een paar uur later in de winkel vertellen dat je over een paar uur nog eens moet proberen.
Dan is het ook niet handig om die klant te vertellen dat je bestelling achter klaar ligt, maar nog in het systeem gezet moet worden (zeg dat dan niet :p)...
Dan denkt klant 'waarom nog steeds niet geregeld?' en denk ik 'waarom koppelen ze die email niet aan het registeren van de bestelling in de winkel zodat de mail pas verstuurd wordt op moment dat de bestelling klaar ligt....
Ik denk dat dat ook aardig per vestiging verschilt. Ik heb stage gelopen bij Mycom en daar werd het zodra de vracht binnen was meteen de order ingevoerd en klaar gelegd om op te halen. Nooit gehad dat de klant er eerder was dan we t klaar gelegd hadden.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rick-Jan schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 09:07:
Ik denk dat dat ook aardig per vestiging verschilt. Ik heb stage gelopen bij Mycom en daar werd het zodra de vracht binnen was meteen de order ingevoerd en klaar gelegd om op te halen. Nooit gehad dat de klant er eerder was dan we t klaar gelegd hadden.
Dat is dan ook een kwestie van afwegingen maken. Laat je iedereen langer wachten op zijn bericht, of loop je een blijkbaar erg kleine kans dat iemand te vroeg is? Het lijkt me niet onredelijk om het tweede te doen, al is het dan wel handig om alvast te bedenken wat je doet als het toch mis mocht gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:55

PsychoMantis_NL

PSN: PsychoMantis_NL

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 08:54:
[...]

Dat is nog maar de vraag. Die groep extreem zuinige klanten ga je nooit bedienen, dat hadden we al in mijn vorige post vastgesteld. Wat dat betreft kan je simpelweg niet concurreren met de Mediamarkt. Tegelijk ziet het ernaar uit dat MyCom zijn eigen graf heeft gegraven door steeds maar te versimpelen en dan, bij gebrek aan klanten, dat nog verder te pushen omdat de klanten wegblijven. Zo zit je al snel in een neerwaartse spiraal.

Gelukkig lijkt het nieuwe management het anders te willen doen. Tegen de grote dozenschuivers valt niet te concurreren, dus moet je andere kwaliteiten ontwikkelen en klanten aan je binden. Kwaliteit en goed advies is een goede manier om dat te doen. Dat klanten zo nu en dan binnenlopen zonder intentie iets te kopen neem je dan voor lief.
Ik ben het absoluut eens met het feit dat je de echte cheapskates niet gaat bereiken, maar het verschil tussen een dozenschuiver en een gespecialiseerde winkel is regelmatig dusdanig groot, dat je niet eens extreem zuinig hoeft te zijn om veel geld over te houden.

Ter illustratie: Een pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G, wat naar mijn idee een mainstream kaart is voor de gamers, kost - volgens de Pricewatch - nu € 409,- bij Paradigit, terwijl dezelfde kaart bij Afuture voor € 368,80 over de toonbank gaat. Nu wil ik Afuture niet direct als dozenschuiver neerzetten, maar trek dit verschil door naar een volledige PC en je bent zo een paar honderd euro duurder uit wanneer je je systeem bij de klassieke gespecialiseerde winkel - waar ik Paradigit toch wel onder schaar - bestelt, en dat is gewoon zonde van je geld. Dat is het punt wat ik wilde maken :)

Dat je te maken hebt met klanten die komen kijken maar niets kopen is uiteraard een feit en is niets nieuws, maar op het moment dat het gewoonweg weggegooid geld is om bij een fysieke winkel te bestellen moet je je toch afvragen of er niet iets in de formule zou moeten worden aangepast.

Dat Mycom - en andere van oudsher gespecialiseerde winkels - daarin te ver zijn doorgeslagen ben ik dan wel weer volledig met je eens :Y

PsychoMantis_NL @ Battlefield || Red Dead Redemption || GTA V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Kan dit problem met de mail niet ook als mede oorzaak kunnen hebben dat mycom nu na het faillissement een doorstart maakt onder een ander bedrijf en dan nu nog weer zelf doorgaat als zelfstandig bedrijf?

Dit zijn een paar grote veranderingen voor zo'n winkel, waardoor voorraad, assortiment en de systemen misschien nog niet optimaal zijn?

Natuurlijk praat dit niet goed dat er slecht gecommuniceerd is, maar om door 1 zo'n ervaring niet meer terug te komen is misschien wel erg overdreven.

Neem aan dat er binnenkort weer een groter assortiment komt, nadat alles rond is.

[ Voor 25% gewijzigd door Dutchdeveloper op 07-01-2016 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1978
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 08:34
Het is jammer dat zaken zoals Mycom weg geconcurreerd worden door dozenschuivers zoals mediamarkt en internetaankopen, maar sinds het overgrote deel van de bevolking online is gaan shoppen en veel prijsbewuster zijn geworden door alle prijs vergelijkingssites geen echte verassing.

Heel zelden kwam ik nog bij de fysieke winkels in Amsterdam en Alkmaar de afgelopen 5 jaar zijn ze van een grote zaak met veel personeel, met veel kennis overgestapt naar kleinere winkels met minder ervaren(jonger) personeel, en ook veel minder personeel, lange wachtrijen waren geen uitzondering de enkele keren dat ik daar nog geweest ben. Wat ik heel goed vond is toch de aandacht van de medewerkers voor de klanten, ze bestede wel alle tijd aan vragen.

Wat ik het meeste mis en zal missen is de Mycom online-veiling die was nog wel eens interessant, ik heb daar zeer veel discount artikelen kunnen kopen, bijvoorbeeld een 970 gtx voor maar 295 euro. En een Asus moederbord wat het gewoon bijna 10 jaar heeft gedaan wat ik toen ook voor een kwart van de nieuwprijs kon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marty007
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-08 21:22
__R__ schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 23:09:

In de ochtend een mailtje gekregen dat mijn bestelling klaar lag bij de Mycom heerhugowaard. Half uurtje later loop ik erheen. Krijg ik de bestelling niet. Ja, de doos was geleverd maar ze waren er nog niet aan toegekomen en waren nu wat anders aan het doen. Dus ik kon 2 uur later nog een keer langskomen. Het mailtje dat ik de boel kon ophalen en de vraag of ze niet misschien eerst de bestelling wilden pakken deden niks aan de houding van de man in het "magazijn". Hij wilde niet eens naar voren komen. Alle communicatie ging via het binkie achter de balie.

Ik heb het maar opgegeven en twee uur later mijn laatste bestelling ooit daar opgehaald omdat ik niet wachten kon op een andere shop. Had ik meer tijd gehad konden ze mijn bestelling mooi houden.

Klantgerichtheid, laat me niet lachen. Als je zo je klanten behandeld kan je ook wel verwachten dat niemand meer komt en je dus geen producten meer op voorraad kan hebben.
Ook de grootste reden dat salland automatisering kapot is gegaan..

Heb daar ooit een nieuwe pc gekocht van 2500 euro. Was 1 van de 2 hdds dead on arrival. Kreeg geeneens een nieuwe.. moet ik 2 maanden wachten op een repair.. wtf ik betaal net 2500 voor een berg nieuwe onderdelen en krijg doodleuk te horen dat ik maanden mag wachten omdat ik de pech had een fabricage fout te ontvangen . ..

Dit vonden ze bij salland doodnormaal....
Heb mn hele order teruggedaan en opnieuw besteld en toen waren ze wettelijk verplicht mij goed spul te leveren.
Hierna meerdere telefoontjes gehad van de eigenaar die het belachelijk vond.
Ik vond het belachelijk dat zulke gasten het lef hebben mij zo'n geintje te flikken..

Later een soortgelijk iets gehad. Kreeg je als je voor 1000 euro bestelde een gratis blueray speler..
Ik had die maand 3 bestellingen.
900 700 en 200 euro.

De 3 bestelling was omdat zij de eerste order vast hadden staan op een tweetal niet essentiële onderdelen voor mijn opdracht.
Die order had ik gesplitst en later ophaalde. ..Kreeg dus mooi geen bluerayspeler.. Want 900 plus 200 is geen aankoOp van 1000 euro..

Echt waar?
Toen een hele negatieve review gegeven op tweakers.
Ik werd na 30 min teruggebeld Door de eigenaar dat ik mn speler mocht ophalen als ik de review verwijderde.... en bij de balie werd me nog even duidelijk gemaakt dat ik niet langer welkom ben als klant..

Totaal uitgegeven in 3 jaar... 14K euro..
Word je zo behandeld..
Gek he dat dit soort zaken kapot gaan..
Dit heeft niks te maken met bovenstaande zaken in het topic.. Dit is gewoon een geweldige webs hop die kapot is gemaakt Door incompetente eigenaren die denken alle wetten te kunnen buigen over de rug van de klanten.
Ja.. zo verlies je wel terrein.. nu zijn ze falie en Door gestart. Die vreselijke vent is weg gelukkig. Hij heeft zn geld eruit gehaald en is met de zon vertrokken en ontduikt zijn verantwoordelijkheid doordat hij alles via trucjes veilig stelde op zijn persoon en de zaak dus ongehinderd faliet liet gaan zonde zelf een centje pijn te hebben..

En dat is waarom wij als tweakers met moeite een respectabel aanbod kunnen vinden. ..
Gehaaide zakenmensen waarbij het letterlijk alleen om geld gaan... niet om klanten. Producten of diensten... Laat staan reputatie ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat mij op viel bij mycom is dat je vroeger voor 21:30 een Harddisk kon bestellen die je de volgende dag in huis had. Alles staat nu op twee dagen levertijd lijkt het wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem4rk4ble
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 03:25
Wauw, ik ben dus niet de enige die dit opviel. Ik keek vandaag op hun website, naar aanleiding van een folder mailing. Het viel me al op dat het maar 6 artikelen waren, maar ging toch even naar de website. Die was werkelijk verschrikkelijk. Lijkt wel op een webshop uit 2000, bijna geen specs meer, veel html code's op de pagina en bijna geen line breaks. Ik denk toch echt dat MyCom nog aan de beademing ligt. Jammer. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
rem4rk4ble schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 19:24:
Wauw, ik ben dus niet de enige die dit opviel. Ik keek vandaag op hun website, naar aanleiding van een folder mailing. Het viel me al op dat het maar 6 artikelen waren, maar ging toch even naar de website. Die was werkelijk verschrikkelijk. Lijkt wel op een webshop uit 2000, bijna geen specs meer, veel html code's op de pagina en bijna geen line breaks. Ik denk toch echt dat MyCom nog aan de beademing ligt. Jammer. ;w
Dat is toch al jaren zo? De meeste (uit PW) webshops hebben ook geen responsive design, toch wel jammer als je op de telefoon wilt bestellen. :/

MyCom zie ik ook minder terug in PW, jammer, maar sinds het sluiten van de winkels hier in zuiden en de webshops die voor 22.30u nog pakken leveren de dag erna, is er simpelweg geen toekomst meer voor retail. Denk dat Paradigit de volgende is die omvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1978
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 08:34
Ik mis de mycom veiling nog het meeste😖 laatst moest ik inderdaad snel een bepaald product hebben wat ik dus totaal niet kon vinden op de nieuwe site dus ben ik uiteindelijk maar naar een lokale computer winkel gegaan.
De veiling is nu vervangen door marktplaats verkoop, wat natuurlijk totaal niet te vergelijken is om een keer een echte goede deal te scoren. In de winkel ben ik niet meer geweest sinds het faillissement.

[ Voor 34% gewijzigd door Bas1978 op 27-05-2016 21:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist dacht ik, laat ik eens MyCom intikken in Google. Heb er jaren gewerkt en was benieuwd of er nog informatie was te vinden. Zo kwam ik op dit topic uit. Heb inderdaad wachtrijen met mensen geholpen tot maarliefst 3 mensen op een dag.

Ik lees een reactie van iemand over een bestelling. Die situatie kan ik me herinneren. Er was een gigantische vracht binnen gekomen en inderdaad. Deze word ingescand en daaruit voort word een automatische email gegenereerd naar de klanten. Achteraf was een andere volgorde beter geweest. We waren soms wel uren bezig met uitpakken, ordenen en opruimen.

Op dat moment stonden er nog heel veel reparaties in de wacht en moest er nog heel veel gedaan worden. Ik was de man achter in het magazijn en liet de communicatie lopen via een stagiar. Als ik het terug lees denk ik: nee, dat was inderdaad niet klantvriendelijk en waarom zocht ik het product niet even op? Even een bakkie aanbieden en diegene hoeft niet meer heen en weer.
Kan me herinneren dat het niet zo'n goede dag was. Die tijd stond de mentaliteit mij ook tegen. Liever gister dan nu! En anders is het per definitie al slecht voor mijn gevoel. Dit speelde bij steeds meer mensen. De verwachtingen worden steeds hoger maar er komt steeds minder geld binnen.
Ik heb niet correct gehandeld op dat moment en die manier van werken past niet bij mij. Ik heb daarom uiteindelijk ontslag genomen. Momenteel werk ik ook met klanten maar draag die last niet meer alleen waardoor het leuk en uitdagend blijft.
De markt is verzadigd en kennis vervaagd helaas. Dat is ook een van de redenen dat de computermarkt is ingestort. Marges zijn laag en mensen willen niet meer betalen voor kennis en service. De smartphone heeft veel aandeel hier in.

Ik zou excuses naar diegene willen maken en als ik het in de toekomst anders kon doen, doe ik dat.

Ik mis de tijd van tweaken, repareren, onderhoud en upgraden wel eens. Maar de tijden zijn inmiddels veranderd. Wel valt me op dat de bedrijven welke echt in contact staan met de klant en pro actief mee bezig zijn. Het goed doen momenteel. In de tijd van de crisis was ieder op de penning en wilt men nu iets meer betalen voor dat extra stukje service. We worden natuurlijk ook bang gemaakt door de media zodat we daar naar gaan leven.

Leuke discussie..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2018 10:12 ]

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:48

Perkouw

Moderator General Chat
Dit topic krijgt van mij een slotje. Een kick na twee jaar is niet nodig. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.