Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Kwesiq
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 14:38
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een tablet.
Ik twijfel tussen de Sony Xperia Z4 en de Apple iPad Air 2 64GB. Momenteel nog geen tablet gebruiker, dus ook beetje onduidelijk waar ik precies op moet letten

Budget
maximaal €600,-.Via Surfspot kan ik een iPad met flinke korting kopen (via werk jaarlijks ict tegoed, wat zo makkelijk in te zetten is)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mee te nemen tijdens zeiltochten, ivm navigatie. Thuis snel iets opzoeken, zonder eerst de laptop erbij te pakken. Onderweg in de trein.

Wat heb je zelf al gevonden?
Sony Xperia Z4 en de Apple iPad Air 2 64GB

Welke vragen heb je hier nog over?
Behalve het verschil in waterdichtheid (ik heb een boot en zou de tablet graag makkelijk meenemen) is me niet helemaal duidelijk wat nu de wezenlijke verschillen zijn

[ Voor 4% gewijzigd door Kwesiq op 06-01-2016 22:02 ]

Alle reacties

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-11 19:28
Tussen deze twee tablets bestaat natuurlijk één groot verschil, en dat is dat de Sony op android draait, terwijl de Apple op iOS draait. Hierover is op dit en vele andere fora en websites al meer dan genoeg gezegd en wat beter is hangt vooral af van jou gebruik.

iOS is voor tablets een beter ecosysteem: bijna alle apps zijn geoptimaliseerd voor het grotere tabletscherm t.o.v. telefoons. In geval van Android is dit veel minder het geval. Echter, iOS is ook meer dicht gebouwd, waardoor diverse functionaliteiten die wel beschikbaar zijn op android, niet beschikbaar zijn op iOS.

Dus: bedenk welke apps je veel wilt gebruiken en kijk bijvoorbeeld op youtube hoe deze apps eruit zien op een ipad en op een android tablet. Vermoedelijk heeft Sony ook nog een 'schil' om android heen gebouwd: kijk video's over de Sony en bekijk of je dat wel/niet fijn lijkt. Wat voor telefoon bezit je nu? Android? Dan zal je waarschijnlijk geen problemen hebben met het bedienen van de Sony tablet.

Specifiek voor jou gebruik: de iPad air 2 is niet waterdicht en het standaard (wifi) model bezit geen gps. Daarvoor zou je de iPad air 2 wifi + cellular moeten hebben.

• Kwesiq
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 14:38
Dank voor het advies!
Ik heb nu een Sony Xperia V (Android) en Sony Vaio laptop (windows), dus iOS zou misschien een beetje wennen zijn, maar zie daar geen issues mee.
Dat de Air 2 geen GPS heeft in het WiFi model, was mij ontgaan,dat is dus goed om te weten. Wat betreft zeilers apps, lijk ik toch meer naar de Air 2 te neigen.
Nogmaals dank voor de tips!!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
Waarschijnlijk heb je inmiddels al besloten, maar ik kan me alleen maar aansluiten bij het verhaal van Pepper92. Ik heb zelf ook via Surfspot voor de ipad Air 2 gekozen (gebruikte echter al jaren Ipad) en als aanvullend argument is dat de Ipad voorlopig goed geupdate zal blijven worden (dat is bij Sony/Android nog maar de vraag) en de Ipads veel waardevaster zijn. Daarnaast meer hoesjes, assocoires etc.

psn: jagermeistertim