Vraag

• Zone
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09-02-2021
Beste Tweakers,

Vandaag had ik mijn nieuwe pc onderdelen ontvangen, de Intel i5 6500, MSI radeon r9 380 en de Asus trooper BI50 D3 moederbord. Vlekkeloos alles aangesloten, maar toen ik mijn pc aanzette; geen signaal? De fans, led lights van de moederbord en cpu deden het gewoon. Ik heb alle power connectors goed aangesloten, ook die dichtbij de cpu is. Verder staat de PSU aan en ben ik veel forums langs gegaan voor tips maar zonder succes.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Zone op 06-02-2016 10:41)

Verwijderd

Welk RAM gebruik je en wordt het ondersteund door het moederbord?

Alle reacties

Verwijderd

Beeld wel goed aangesloten? Blijven ze ook draaien of gaan ze uiteindelijk uit?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Stap 1 van troubleshooten: Back to basics.
Trek alles zoveel mogelijk los tot je alleen over hebt wat strict noodzakelijk is om de PC te laten werken.
Kortom: Moederbord, CPU, voeding en 1 stickje RAM.
Hang je scherm aan de onboard video en probeer dan eens te starten.

Werkt het nu wel?
Dan voeg je een onderdeel toe (b.v. een 2de stick RAM) en test nogmaals.
Lather, Rinse, Repeat, totdat de hele PC opgebouwd is of tot je een defect onderdeel hebt geidentificeerd.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Heb je de kabel van het scherm naar je PC in het moederbord of in de videokaart gedaan? Hij moet namelijk in de videokaart.

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Welk RAM gebruik je en wordt het ondersteund door het moederbord?

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-01 12:43
Kan je een foto maken van de binnenkant, kunnen we misschien kijken of ergens een kabel is vergeten?
De powerkabel naar de videokaart vergeet ik zelf nog wel eens (het deja-vu momentje).

Strava & Untappd - Do not combine!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:33

Nemesizz

Untouchable

Misschien nog even aangeven wélke voeding je hebt. Je ziet de laatste tijd toch best vaak systemen langs komen met een c-merk 'plofvoeding' vandaar.

Overigens, een goed a-merk kan ook gewoon DOA (Dead on Arrival) zijn, zelf ook wel eens gehad....

• Zone
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09-02-2021
Het is gefixt! Ram kaarten zaten niet goed in de sloten. Bedankt allemaal voor jullie hulp en sorry voor de wat latere reactie.
Pagina: 1