Upgrade van huidige gaming systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 618335

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Een tijd geleden had een vriend via marktplaatst (goed gelet op kwaliteit) een goede pc aangeschaft die tegenwoordig niet meer de kwaliteit in games levert dan gehoopt. Hiervoor zoek ik een upgrade voor hem die past bij de huidige onderdelen (onderweergeven) waarmee de beste kwaliteit in games gehaald kan worden voor het budget. Naast gamen draait de pc alleen maar webbrowsers of simpele bewerkt programma's zoals office

Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs staat nu op 500 euro maar is aardig soepel en kan ook iets hoger als dit een handige keuzen is.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Zijn huidige configuratie is:

Case: Zalman z9
Moederboord: Asrock p43de
Storage: 350gb Western Digital HDD
CPU: intel core 2 duo
GPU: GTX 470
RAM: 8gb ddr2
Koeling: Crosair H50
Voeding: 700 watt ocz

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuw moederboord met een CPU en GPU. Een gtx 770 is goedkoop te koop bij een vriend die zelf er nog een extra heefd staan voor maar 130 euro. Voor CPU kijk ik naar AMD sinds die bekend staan voor hun kwaliteit bij lagere prijzen. Als moederboard een Asus M5a97 die lijkt te voldoen aan alle wensen en alle onder delen kan behuizen

ok nog 1 set aan 8gb DDR3 of DDR 4 ook al weet ik niet of het verschil tussen DDR2 en DDR3/4 een groot verschil maakt (google vertelt me dat hoewel het een groot verschil is dit niet te merken is met gamen) dat past in de oude ATX behuizing. Een nieuwe Harddisk is ook wel nodig sinds 350 gb te krap werd. Ik weet dat de koeling alleen op intel past en in dit geval zou er loze ventilatie bij moeten worden gekocht.

Met dit tot conclusie is mijn idee:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX FX-8320 Black Edition€ 146,95€ 146,95
1Asus M5A97 R2.0€ 88,95€ 88,95
1MSI GeForce GTX 770 2GB Gaming€ 0,-€ 0,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,99€ 49,99
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 47,95€ 47,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 333,84

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt een voorkeur. bij dit prijs punt kwam ik wel meer AMD CPU's tegen inplaatst van Intel waar ik toch meer vertrouwd mee ben over de jaren. Heefd het op dit prijs punt nog veel verschil?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet meer dan standaard Gaming pc

Ga je overklokken?
Standaard settings is voldoende.

Wat verwacht je van ons?[i]
Is het waard om meer geld bij te leggen voor een Intel in plaatst van AMD voor gamen (en de koeling die alleen op intel past). En heeft de versie DDR van ram een grote impact op het systeem. Als laatst is dit een mooie upgrade voor de huidige onderdelen sinds ik geen advies wil geven aan een vriend dat het niet waard was of niet goed tot een geheel past?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Ik zou toch echt geen AMD meer aanbevelen. Onderstaande kan je veel langer mee door.
Kom je precies op 500 met die GTX 770.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 191,95€ 191,95
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 57,75€ 57,75
1Crucial CT8G4DFD8213€ 37,95€ 37,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 81,50€ 81,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 369,15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dat ziet er inderdaad mooi uit maar lever een micro atx moederboord in een atx kast nog nadelen of enige problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geeft geen problemen. Is het een kast met window? Zo ja dan zou je voor het gezicht een ATX bord kunnen nemen wat wel €30,- meer kost. pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wel met een window maar dan verborgen ver achter een bureau. Als laatste vraag heb ik dan nog naar een goeie kast ventilatie omdat de crosair h50 weg moet (past niet op 1151) en er nog een grotere GPU in komt. sinds je ventilatoren van 5 maar ook 30 euro kan vinden Nog bedankt voor de suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan zal een pricewatch: Scythe Slip Stream 120 DB, 800 rpm al goed voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:36
Die voeding, welk model/typenummer en hoe oud is die? Want als die uit 2006 of zelfs 2008 komt, zou je die misschien ook nog moeten vervangen. In dat geval kun je beter het hele systeem te koop zetten en een compleet nieuwe kast met inhoud kopen of eventueel een tweedehands doch nieuwer systeem kopen/samenstellen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Pagina: 1