Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor FM16

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb op het internet wat laptops zitten vergelijken maar ik word er niet veel wijzer van. Het zit zo, voor mijn werk en andere zaken gebruik ik mijn desktop, maar daarnaast wil ik een laptop kopen zodat ik een beetje kan surfen en football manager kan spelen. Netflix & FM dus.

Ik weet niet wat de prijsrange is van een laptop zoals hierboven beschreven maar het budget is in principe tot 900 euro. Als ik football manager op een laptop kan spelen die een stuk goedkoper is dan is dat mooi meegenomen. De laptop blijft altijd thuis. Voor de rest maakt het merk mij niet uit. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het vinden van een laptop.

Jan

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2016 19:11 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:24

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De systeemvereisten voor FM2016 zijn:
MINIMUM:
Besturingssysteem: Windows Vista, 7, 8, 10
Processor: Intel Pentium 4 Intel Core AMD Athlon 2.2GHz+
Geheugen: 2 GB RAM
Grafische kaart: NVidia GeForce FX 5900 Ultra ATI Radeon 9800 Pro Intel GMA X3100 256MB VRAM
DirectX: Versie 9.0c
Opslagruimte: 3 GB beschikbare ruimte
Aanvullende opmerkingen: Earlier cards may only display 2D Match Viewer Mode and are not supported. Earlier cards may require the DirectX 9.0 SDK is installed to run the game. Laptop versions of these chipsets may work but are not supported.
Bron: Steam

Dat betekent dat je met vrijwel elke normale moderne laptop dit spel prima kunt spelen. Ter illustratie, ik speel het spel op mijn 6 jaar oude Toshiba en dat werkt prima.

Binnen jouw budget is er ruimte voor een Full HD scherm (dat lijkt mij in elk geval wel prettig voor Netflix) en eventueel ook een SSD. Er zijn zelfs een aantal Skylake laptops beschikbaar. (Medion, Acer, Asus, Lenova en HP.) De prijzen van die laptops liggen allemaal tussen de € 800 en € 900. Laat je de Skylake processor buiten beschouwing, dan gaan de prijzen al een heel stuk naar beneden.

Wat wil je nog meer met die laptop doen? Is het echt alleen voor FM16 en Netflix?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Verwijderd

Topicstarter
Ja. Voor mijn werk heb ik een hele goede desktop. Voor de rest hou ik niet van games en ik kijk af een toe een film op netflix dus voor de rest heb ik niets nodig. Ik begrijp hieruit dat 900 euro dan bij nader inzien nog veel geld is om te betalen voor de dingen die ik ermee van plan ben?

• 12th
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-05-2024
Ja best wel.
Voor 900 euro heb je al snel een laptop met dedicated videokaart. En dat is voor jou gebruik niet nodig.
Ik zou eens in de pricewatch zoeken naar een 'simpelere' laptop. Neem als uitgangspunt een i3 processor. En een 1920x1080 scherm is ook wel fijn voor als je films wilt kijken.
Dan kom je zo rond de 600 euro uit.
Maar ik denk dat je tussen de 450 en 600 euro een laptop kan vinden die meer dan prima voldoet.;)

Verwijderd

Topicstarter
Top, bedankt. Ik ga een dezer dagen eens zoeken en dan laat ik weten wat het geworden is :)

• m-rody
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-11 18:48
De laptop blijft thuis dus je hoeft niet perse een draagbare laptop? Misschien wil je de laptop ook makkelijk op schoot kunnen nemen, alhoewel dat vaak heel warm gaat worden met het spelen van een spelletje.. En zoals door andere is gezegd, kan je je budget flink naar beneden schroeven maar dan ga je wel naar grotere/zwaardere laptops.

Het is nog niet officieel door gecommuniceerd naar werknemers en etc. toe maar deze maand verwachten ze toch weer de btw dagen bij de mediamarkt. Als je kan wachten, zou ik dat zeker doen. Je pakt een leuke korting op goede laptops en vaak gaan enkele andere winkels/webshops ook in deze prijsverlaging mee.

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04:31
Ik zou toch niet echt voor een i3 gaan. Inderdaad, de minimum eisen voor FM zijn niet al te zwaar. Maar hoeveel leagues wil je selecteren en wat is voor jou een acceptabele wachttijd tijdens het spel? Ik had zelf een laptop met een AMD A8 processor die vergelijkbaar scoorde met een i3 processor. Net gekocht maar gelijk met verlies weer verkocht. Voor mij persoonlijk echt een no go voortaan. Ik ben nu op zoek naar een fatsoenlijke i5 laptop (minimaal liefst een M serie). Daarnaast is een SSD zeer wenselijk.

Dus ik zou de i3 eigenlijk links laten liggen. Wel ben ik het er mee eens dat je voor minder dan €900 ook een geschikte laptop vind.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:24

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zelf zou ik ook graag een i7 met 8GB ram en SSD hebben voor FM, maar ik heb ook meer en andere wensen voor mijn laptop, dan de TS. Als je doel is om alleen FM16 te spelen en Netflix te kijken, hoeft je pc/laptop niet zo groot/zwaar/snel te zijn. Het is echter maar wat je wil. Wil je in 1 land spelen, met maar 2 divisies, dan draait FM prima op oudere of langzamere hardware. Wil je zoals ik minstens 3 en liever eem stil meer landen laden, met 20.000 spelers en ook nog eens lekker opschieten? Tja, dan is sneller, beter.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1