Upgrade Onkyo - Elac HT set

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-12-2024
ik zit de laatste tijd na te denken over een upgrade van mijn 5.1 set.
ik heb nu alles van ELAC maar de speakers zijn niet de jongste meer.
de front speakers zijn al bijna 20 jaar oud maar waren toen wel duur en eigenlijk zijn ze ook nooit slecht gebruikt
mijn receiver is een onkyo 608 en die ondersteunt nogsteeds alle audio soorten.
als ik mijn huidige speakers verkoop heb ik een budget van 1000 euro voor nieuwe 5.1

nu zit ik met dit budget niet in het aller beste spul en daarom twijfel ik ook of ik er dan qua speakers wel een echte upgrade doe.
tuurlijk zullen ze denk ik wat anders klinken en zeker moderner eruit zien maar mijn huidige set klinkt in mijn oren nog behoorlijk.
op het gebied van receivers zie ik alleen maar extra poespas die ik denk ik niet ga gebruiken, atmos en dts x lijkt me mooi maar nu nog te vroeg om in te stappen.
en om nou een hele dure receiver op deze speakers te zetten is volgens mij de omgekeerde weg, dure speakers op een goedkopere receivers is beter toch.

mischien kan iemand mij helpen in het vinden van de slimste upgrade.?

specs zijn:

onkyo sr 608
elac sl100 s fronts http://www.elac.com/en/ar...v_produkt_alt.php?f=49161
center elac sl http://www.elac.com/en/ar...v_produkt_alt.php?f=48821
rear bs52 http://www.elac.com/en/ar...v_produkt_alt.php?f=46571
subwoofer 101 esp http://www.elac.com/en/ar...v_produkt_alt.php?f=44351
tv sony 55w828

[ Voor 4% gewijzigd door diazull37 op 06-01-2016 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:13
lees je eigen verhaal nog eens. Alles bevalt je behalve de sub. Dan koop je toch een nieuwe sub? Opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:03

FeaR

In GoT we trust

Goed idee inderdaad. Mocht de subwoofer dan toch niet toevoegen wat je zoekt dan kan je altijd nog verder. Qua merk kan je toch mixen. De stap van een gepoort 8" model naar een mooie 12" gaat zeker wel wat brengen. Die 30 Hz die Elac opgeeft is volgens mij ook minder dan de normale - 3 dB die je normaal ziet bij frequenties.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
Ik dacht altijd dat je het beste bij 1 merk kon blijven .
Ik heb natuurlijk wel alles van 1 merk maar uit verschillende jaartallen en types.
Hoe wordt er eigenlijk gekeken tegen de complete setjes met kleine speakers zoals bijv q acoustics 2000i.
De vrouw vindt het kleinere spul wel mooi ipv grote fronts.
Hierin zijn de subwoofers natuurlijk helemaal belangrijk.
Ik zag hier ergens een mooie topic over subs , zal eens kijken.
In hoeverre is de receivers nog van invloed op een sub?
Misschien een combinatie nieuwe sub en andere receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:13
kleine setjes hebben geen middentonen. De kleine speakers en de sub zijn hier niet voor gemaakt, waardoor het hele geluidsbeeld niet in balans en suboptimaal is. Neem je vrouw mee naar een hifi zaak en laat ze het verschil luisteren. Vrouwen hebben doorgaans een beter gehoor dan mannen, en ik ken zat verhalen waarbij er in plaats van kleine setjes juist grotere/duurdere speakers gekocht worden!

als het geld je in de zak brandt en je moet het kwijt, dan weet ik ook nog wel een bestemming! :P

Koop een goede sub, en kijk dan eens verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

diazull37 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 22:07:
Ik dacht altijd dat je het beste bij 1 merk kon blijven.
Om de looks van de set gelijk te houden is daar geen speld tussen te krijgen. Qua klankkleur van de speakers is het volgens sommigen ook wenselijk om de fronts gelijk te houden. Al is dat ook dubieus aangezien er niets mis mee is om bijvoorbeeld een geheel ander center te nemen omdat de center vooral gebruikt wordt voor stemmen. De subwoofer doet een geheel ander gebied en is minder tot niet onderhevig aan kleuring van het geluid. Subwoofers van dedicated merken leveren veelal meer performance. Vandaar dat er veel wordt gekozen om een ander merk subwoofer neer te zetten.
Misschien een combinatie nieuwe sub en andere receiver?
Enige reden zou dan een beter inmeetsysteem zijn dan de Audyssey 2EQ die de Onkyo heeft. Qua Audyssey zou je dan moeten kijken naar een receiver met Audyssey XT32, die meet de subwoofer apart in wat - in de meeste gevallen - een behoorlijk goed resultaat geeft. Nieuwere Onkyo's met Auto-EQ doen dat minder. Andere systemen zoals DIRAC (onder andere Arcam en Emotiva) en ARC (Anthem) zijn nog beter,maar dan zit je ook in een andere prijsklasse. Verder heb je ook nog tegenhangers van Audyssey in de vorm van MCACC (Pioneer), EzsetupEQ (Harman Kardon), YPAO (Yamaha), DCAC (Sony).

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 07-01-2016 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
Komt m'n zwager op visite, begint ie heel enthousiast over teufel te praten.
Hij had een mail gehad met korting, en dacht dat het echt wat voor mij was.

http://www.teufelaudio.nl...round-5.1-set-p13214.html
http://www.teufelaudio.nl.../system-4-thx-p13489.html

Tevens wees hij mij op deze aanbieding
https://doublepoint.nl/kl...-home-theater-system.html

Allemaal mooi spul om te zien, ben dan helemaal klaar voor weer een hele lange tijd.
Teufel is helaas niet te beluisteren, klipsch hoor je wel eens wat goeie dingen over.
IK luister nu al zolang naar mijn eigen spul dat ik denk dat het nog goed klinkt maar misschien gaat er wel een wereld voor me open als ik kompleet ander spul luister.
Aaaargghh moeilijk hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Teufel is juist 8 weken thuis te beluisteren waardoor je de set in eigen ruimte en dus akoestiek kan beluisteren. En in Amsterdam is recentelijk een Teufel Store geopend. Let wel dat die eerste set behoorlijk op de subwoofer hangt voor niet alleen de lage tonen maar ook de midlage tonen. Wat het THX-logo weer dubieus maakt aangezien THX een crossover van 80 Hz voorschrijft.

Klipsch kan je op meerdere plekken beluisteren wat sowieso aan te raden is met speakers, maar zeker bij een speaker met uitgesproken geluid zoals onder andere Klipsch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
http://www.marktplaats.nl...cs-reference-100-mk2.html

Is dit wat? Voor mij allemaal onbekende specs waar ik niks van snap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Top sub, voor dat bedrag een koopje.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Die specs mag je ook vergeten, die 13 Hz in room waar ze over praten ga je er ook niet uithalen bij een (goed) hoorbaar volume. Daar is het vermogen, driver en kast simpelweg niet voor. Dat zie je wel vaker bij merken als REL en subwoofers gebaseerd op dat design/merk.

Wat zoek je precies? Meer oemph dan je huidige sub of een subwoofer die je fronts mooi aanvult?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
Goeiemorgen,

Ik zat al te wachten op je reactie FeaR, Ik heb gisteren de film straight out of compton gezien.
Allemaal rap muziek zeer gaaf maar het was soms te boemerig.
Dit werkt wel bij explosies maar m'n vriendin vroeg of de bas wat minder kon want het was inderdaad soms vervelend.
Ik ben toen van thx cinema naar pure audio gegaan en dat klonk stukken beter omdat het meer en aanvulling was op de fronts.
Maar dan is er wel minder oemph.
Misschien toch wat meer persoonlijk gaan afstellen.
Audessey heeft de sub op min 7 gezet, als ik die nu wat lager zet , of hoger hoe je het ook bekijkt naar min 3 ofzo en dat in combinatie met pure audio?
Het hoeft voor mij niet de ramen eruit te knallen maar moet wel het idee hebben dat ik een sub heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
Deze mag dicht, samen met vriendin overlegt om door te sparen voor een betere set
Pagina: 1