Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-02 11:52
Hoi allemaal,

In maart organiseert een vriend van mij een evenement(je). Daarbij hebben we het idee gekregen om de bezoekers de mogelijkheid te geven om een nummer aan te vragen per SMS. Waarom SMS: dat heeft iedereen en tegenwoordig is een SMS'je sturen voor de meeste mensen (bijna) gratis.

Wij willen graag deze SMS'jes zichtbaar maken op een scherm, maar daar zijn wel wat eisen aan:
- Het nummer van de verzender mag niet zichtbaar zijn
- We willen de mensen niet op kosten jagen, het moet dus een gewoon telefoonnummer zijn
- Het nummer waarheen te SMS'en moet zichtbaar zijn op het scherm

Daarbij:
- Het zou mooi zijn om het design aan te passen, maar is geen eis
- Het maakt niet uit of het een webpagina is, een applicatie of welke manier dan ook

Ik heb wel wat opties gevonden van commerciële bedrijven die het voor ons kunnen verzorgen, maar dan krijg je de viercijferige nummers waar men 40 cent of meer per bericht moet betalen. Geen optie dus. De enige opties met een normaal nummer zijn dan weer internationale bedrijven...

Daarnaast heb ik gezocht naar software, bijvoorbeeld gnokii. Het probleem met alles wat ik tot nu gevonden heb: het is SMS-software zoals je dat als gebruiker verwacht: gesorteerd op afzender. Wat wij willen, is één vergaarbak van alle SMS die binnenkomt. Meer een soort e-mail inbox, maar dan zonder dat de afzenders zichtbaar zijn.

Heeft iemand een idee/oplossing om het te doen? Een low-cost commerciële oplossing waarbij de gebruikers niets betalen is ook goed: er is een (klein) budget om dit te doen. Moet geen honderden euro's kosten.

Even nog kort onze beweegredenen om niet ander mogelijkheden te gebruiken:
- Twitter wordt niet door iedereen in de doelgroep gebruikt
- Snapchat al helemaal niet, als dat al een optie was
- Whatsapp zou absoluut kunnen, maar daar kan ik al helemaal niets voor vinden

Als er een Android-device voor nodig is, dan kan dat geregeld worden. PC, kabels, etc, zijn beschikbaar. We hebben zelf al bedacht dat een iPhone waarschijnlijk geen optie zal zijn, meer gesloten dan iOS kun je niet vinden :).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-02 11:52
Dat is wel een heel leuke optie, Sypie! Die ga ik zeker meenemen, even kijken hoe dat werkt.