usb antivirus

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 723719

Topicstarter
Hoi allen..

Ik zit met het volgende probleem hier:

Mijn schoondochter heeft zo een tablet met een dockstation o.i.d . Ik weet even niet wat voor iets het precies is maar er staat windows 8.1 op. Op de één of andere manier schrijft het ding zijn vrije ruimte steeds vol zodat er niets geïnstalleerd kan worden. Ik neem aan dat het een virus is maar ik kan er geen antivirus software opzetten want dan krijg ik de melding dat er geen schrijfruimte is. Als ik files verwijder wordt de vrijgekomen ruimte direct weer vanzelf volgeschreven. Ik weet niet of iemand dit bekend voorkomt maar ik zou om te beginnen het apparaat willen scannen op virussen. Mijn vraag: Is er de mogelijkheid vanaf een usb stick een virusprogramma te laten draaien zonder dat deze software eerst geïnstalleerd moet worden omdat dit niet mogelijk is dus? Dus een programma waar ik op kan klikken en dan direct start met scannen. Een bootable usb stick maken werkt niet omdat ik met termen als EFI oid te maken krijg en ik nog niet weet hoe ik dit moet oplossen. Het liefst zou ik dus een programma hebben op een stick welke geen installatie behoeft. Als dit zou kunnen en het is na het scannen nog niet opgelost dan zie ik wel weer verder.

thx

karthur8

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Kaspersky Virus Removal Tool zou je vanaf een usb stick moeten kunnen draaien.

Hoe groot is de disk en hoeveel GB vult hij weer als je opruimt ?

[ Voor 30% gewijzigd door HKLM_ op 06-01-2016 18:57 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Sommige virussen kunnen ook bepaalde programma's blokkeren die het virus willen verwijderen. Dit is een hardnekkig tooltje van Malwarebytes die tóch Malwarebytes laat opstarten. Kan je vanaf je USB runnen als het goed is.

https://nl.malwarebytes.org/chameleon/

Gebruik:
Download Chameleon via de bovenstaande link. Pak de inhoud uit in een map op een geschikte locatie.
Volg de aanwijzingen uit het bijgevoegde Help-bestand (.chm). Als het Help-bestand niet geopend kan worden, probeert u de bestanden uit te voeren door er simpelweg een voor een op te dubbelklikken tot er een bestand geopend wordt. Volg vervolgens de aanwijzingen op het scherm.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 723719

Topicstarter
bedankt voor de reacties..
Ik heb geen idee hoe groot de ruimte is want het apparaat heb ik nu niet hier maar zoals gezegd wordt automatisch AL de vrije ruimte volgeschreven dus het maakt niet uit hoe groot de schijf is lijkt mij.Zelfs is er dus geen ruimte om wat voor programma dan ook te installeren omdat er bij elke installatie ruimte nodig is hoe weinig dit ook is....en er is geen enkele kb ruimte...dus dat kan niet. Kas.virus rem.tool schrijft 224 mb weg naar de temp folder tijdens de installatie dus dat is ook geen optie.

Voor Chameleon moet je MB er al op hebben staan en dat is niet het geval. En installeren gaat zoals gezegd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Er zijn antivirussen die je moet opstarten vanaf je efi/bios. Het is een soort van os. Zoals dit:
http://pcsupport.about.co...le-antivirus-software.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
ESET SysRescue Live zou je ook nog kunnen proberen. Je zou de iso zo op een dvd kunnen zetten of natuurlijk de USB Creation tool downloaden op een andere PC en op je USB installeren.

Succes! Ik ben reuze benieuwd wat het was en hoe je het opgelost hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door xFeverr op 07-01-2016 00:35 . Reden: Link toegevoegd naar Eset SysRescue Live ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-06 09:22
hitman pro kickstart? via een andere pc hitmanpro downloaden en usb stick maken, is ook nog eens gratis.

http://get.hitmanpro.com/

[ Voor 12% gewijzigd door furian88 op 07-01-2016 08:58 ]

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-06 23:44

mendel129

Radioactivator

windows defender offline http://windows.microsoft....-windows-defender-offline heeft een handige click-to-install wizard...

Nu op zich zou ik het niet onmiddellijk op een virus steken... Windows update (C:\Windows\SoftwareDistribution) durft ook wel plaats beginnen opvreten :-)

Bringer of heat, food and silence!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Laatst online: 23:29
Ik zou de tablet met 2 antimalware progs via USB controleren; het al genoemde Hitmanpro Kickstart uit NL en Emsisoft Emergency Kit uit Oostenrijk link.
Wellicht overbodig maar zoals al is vermeld, de USB wel op een schone PC klaarmaken.
Daarnaast, zeker weten dat Windows 8.1 op de achtergrond niet stilletjes Windows 10 probeert te downloaden, met wellicht beperkte schijfruimte?

[ Voor 12% gewijzigd door Baserk op 07-01-2016 15:13 ]

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
Kaspersky heeft een gratis virusscanner, die van cd kan booten(of usb),
Pc starten vanaf de cd,
dan eerst de virusscanner updaten via internet,
dan je pc scannen.
Deze installeert niks op je pc.
Deze cd is gewoon een linux bootable cd, dus linux kun je ook scannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik zou als je malware vermoed in eerste instantie niet kiezen voor een scanner vanaf een usb stick. Dit omdat je de kans loopt dat je de betreffende usb stick ook besmet. Die dingen zijn helaas niet read-only te maken.

Wat een beter alternatief is is het gebruiken van een rescue disk van een antivirus fabrikant.
Via de volgende link vind je een overzicht: klik hier.

Download altijd via het officiële kanaal van de leverancier en niet via dit soort overzicht sites!

Dit soort downloads zijn vaak iso bestanden waarvan je een cd / dvd kunt branden. Andere leveranciers leveren een tool waarmee je een boot cd/dvd kunt maken. Dit zou je op een ander systeem kunnen / moeten doen. Vervolgens start je het systeem met de betreffende boot disk en kun je het systeem scannen. Voor een up2date scanner is een internet verbinding nodig.

Als ik naar de klacht uit jouw vraag kijk (het systeem raakt vol) dan denk ik niet zo zeer direct aan een virus moet ik bekennen. Er zijn tools waarmee je de gebruikte ruimte visueel kunt maken. Zo kun je zien welke bestanden / mappen veel ruimte innemen. Een voorbeeld hiervan is Space Sniffer. Deze tool is gratis te gebruiken.

Andere opties kunnen zijn een te groot wisselbestand, te veel temp bestanden, downloads, log files of een database / foto's en filmpjes (deze kunnen zeer groot worden, zeker wanneer je in HD filmt) / cache en ga maar door.

Ik zou mij naast het uitvoeren van een scan (wat altijd goed is) ook focussen op het troubleshooten van het vollopen van de schijf op zich.

Je geeft overigens aan dat het hier om een tablet gaat. Dan is het van belang om meer informatie over het systeem te geven. Is dit een Windows Pro of RT versie?

Heel veel van de genoemde oplossingen en tools gaan je met een RT versie niet helpen. De meeste tablets hebben een behoorlijk beperkte opslag. Installeer je niet gewoon elke keer te veel apps / games etc?

[ Voor 36% gewijzigd door Bor op 07-01-2016 16:21 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Nu online
je hebt een probleem met het vollopen van de harde schijf en vermoed een virus. Wat dus een aanname is en aannames kun je bevestigen ofwel ontkrachten.

Ofwel ik zou eerst is checken waarmee je schijf dan volloopt. Pak een tooltje als windirstat en scan je schijf zodat je kan zien wat de ruimte vreet. Eerst ff browsen naar de website en de download window alvast klaar zetten. Vervolgens ruimte opruimen en als de sodemieter op download klikken.

Als je vervolgens met windirstat scant zie je waar je ruimtevreter zich bevind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hoe is het afgelopen? Ik ben benieuwd of je het vollopen hebt kunnen achterhalen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1