Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ik weet de pincode van mijn telefoon (OnePlus Two) niet meer. Het gaat niet om de pin van mijn SIM, maar de pincode waarmee ik de telefoon kan unlocken.

Nu heb ik al verschillende oplossingen gevonden en willen proberen, alleen kom ik daar nog niet verder mee. Het volgende is al geprobeerd:
* Factory reset; niet mogelijk, want moet je je pincode voor weten
* Proberen te rooten; niet mogelijk, zie ^
* Schijnt een app te zijn voor dit probleem, maar die heeft root-toegang nodig...
* Via google kan je je device resetten met een nieuwe pincode. Daar wordt gezegd dat er al een pincode op zit, en dat ik me geen zorgen hoef te maken (is bedoeld als anti-diefstal volgens mij).

Wat nu? Telefoon heeft wat kuren, dus was van plan 'm te resetten, dat gaat nu dus helaas niet.

Beste antwoord (via JanW op 06-01-2016 18:43)

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Als je de pincode toch een aantal keer verkeerd invoert kan je toch wipen?

Foutje. Je moet in de recovery modus booten en dan kan je een factory reset uitvoeren.
Telefoon uitzetten, volume Omhoog ingedrukt houden en dan power button indrukken. Je komt dan in de recovery mode.

[ Voor 64% gewijzigd door MuddyMagical op 06-01-2016 18:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Als je de pincode toch een aantal keer verkeerd invoert kan je toch wipen?

Foutje. Je moet in de recovery modus booten en dan kan je een factory reset uitvoeren.
Telefoon uitzetten, volume Omhoog ingedrukt houden en dan power button indrukken. Je komt dan in de recovery mode.

[ Voor 64% gewijzigd door MuddyMagical op 06-01-2016 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Hebbes, dank. Met volume omhoog kwam ik in fastboot, volume omlaag in safe mode. Voor mijn OnePlus 2 moet je eerst uitschakelen (uiteraard) inschakelen met powerbutton en volume omlaag, zodra het scherm aangaat volume omhoog ingedrukt houden en één keer op de powerbutton drukken. Dan kom je in de recovery. Telefoon is nu gereset, dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Als je een Google account heb gelinkt moet je 10x een foute pincode invoeren, dan kan je je device unlocken met je Google wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Via https://www.google.com/android/devicemanager kun je als het goed is ook je device unlocken. Of compleet wipen in geval van diefstal, verlies etc

[ Voor 22% gewijzigd door pjlgt op 07-01-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodvil76
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16-11-2023
Beste allemaal,

Ik heb een Oneplus 6 van mijn zoon maar die is zijn inlogpatroon vergeten.
Nu heb ik in recoverymode een reset gedaan maar na het opstarten vraagt hij nog steeds naar het patroon
of een google account maar die weet ik dus niet.

Hoe kan ik weer in de telefoon komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Rodvil76 hoe de beveiliging van een telefoon te omzeilen is niet toegestaan om te bespreken om tweakers.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.