Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke van de twee?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• volutatio
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-11 11:34
Beste mede-Tweakers,

Ik heb 2 laptops op het oog, maar ik zit enorm te twijfelen. Ik zoek een laptop waarmee ik kan gamen (gta 5, cs:go, call of duty), films en series mee kan kijken en natuurlijk office-programma's. 15 inch, ok-batterijduur en een ips scherm. Ssd kan ik er altijd later in zetten dus is geen probleem. Na zoeken op het internet kwam ik deze 2 laptops tegen:

Medion Erazer P6661
15,6 inch - Intel Core i5 6200U - 8 GB RAM - 500 GB SSHD - NVIDIA GeForce GTX 950M
http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr

Dell Inspiron 15 7559
15,6 inch - Intel Core i7 6700HQ - 8 GB RAM - 1TB SSHD - Nvidia Geforce GTX 960M

Over de Medion laptop is bijna niks op het internet van te vinden, maar de batterijduur was volgens Coolblue bij "actief" gebruik ong. 4 uur (4 cel 44 w/u), en bij de Dell beweren ze tot 10 uur batterijduur (6 cel 74 w/u). De Dell spreekt mij wel het meeste aan, maar met een prijs van 1000 euro (misschien 10% korting als ik dat kan regelen zoals anderen in het Dell kortingscode-forum) en de Medion is maar 720 euro. Mijn vraag is: Is de Dell zijn geld waard, of neem ik de gok met de goedkopere Medion?

Alle reacties

• 12th
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-05-2024
De Erazer P6661 is inderdaad weinig over te vinden. Wel zijn er verschillende versies van die laptop te krijgen. Met een prijs oplopend van 700 tot 1000 euro geloof ik.

Zelf ga ik ergens deze week de Inspiron 15 bestellen. Volgens mij een zeer goede laptop.
Vergeleken met de Erazer lijkt mij het feit dat de Dell een ietsjes betere video kaart heeft net doorslaggevend. Maar het is maar of je het geld ervoor over hebt.

• _Heisenberg_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02 15:39
Je gaat waarschijnlijk niks van die prijs afkrijgen. Aangezien ik al eerder in de chat bij Dell een summier antwoord gehad dat ik naar het email adres van hun moest mailen, dit had ik gedaan maar ik kreeg geen reactie. Bij een tweede poging kreeg ik alleen het bericht dat Dell geen VIP kortingen meer heeft. Je kunt het proberen, maar ik denk dat de sales zo goed gaan dat ze geen kortingen meer willen/hoeven te geven.

Op zich lijkt die inspiron qua specs wel goed, alleen vond notebookcheck de bouwkwaliteit niet goed (plastic) & zijn het toetsenbord en touchpad beiden zwaarondermaats. Accu & koeling zijn daarentegen uitstekend voor een soort van gaming laptop.

Als je stevig wilt gamen kun je denk ik het beste voor de Dell gaan, wel een stuk duurder, maar de videokaart is ook een stuk beter (en duurder)', het gaat ook om een GTX 960m met 4 GB geheugen ipv de bij vele andere laptops gebruikte 2 GB geheugen!!

http://www.dell.com/nl/p/...pd?c=nl&l=nl&s=dhs&~ck=mn

Voor 74 extra nu 16 GB geheugen en 128 GB SSD (naast de 1 TB HDD), ook XPS 13/15 prijzen zijn verlaagd, vraag me af of dit bewust is of per ongeluk?

[ Voor 27% gewijzigd door _Heisenberg_ op 06-01-2016 21:13 . Reden: alinea toegevoegd + prijsverlaging Dell? ]

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-11 13:43
thijspronk92 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:42:
Je gaat waarschijnlijk niks van die prijs afkrijgen. Aangezien ik al eerder in de chat bij Dell een summier antwoord gehad dat ik naar het email adres van hun moest mailen, dit had ik gedaan maar ik kreeg geen reactie. Bij een tweede poging kreeg ik alleen het bericht dat Dell geen VIP kortingen meer heeft. Je kunt het proberen, maar ik denk dat de sales zo goed gaan dat ze geen kortingen meer willen/hoeven te geven.

Op zich lijkt die inspiron qua specs wel goed, alleen vond notebookcheck de bouwkwaliteit niet goed (plastic) & zijn het toetsenbord en touchpad beiden zwaarondermaats. Accu & koeling zijn daarentegen uitstekend voor een soort van gaming laptop.

Als je stevig wilt gamen kun je denk ik het beste voor de Dell gaan, wel een stuk duurder, maar de videokaart is ook een stuk beter (en duurder)', het gaat ook om een GTX 960m met 4 GB geheugen ipv de bij vele andere laptops gebruikte 2 GB geheugen!!

http://www.dell.com/nl/p/...pd?c=nl&l=nl&s=dhs&~ck=mn

Voor 74 extra nu 16 GB geheugen en 128 GB SSD (naast de 1 TB HDD), ook XPS 13/15 prijzen zijn verlaagd, vraag me af of dit bewust is of per ongeluk?
Weinig mis met de bouwkwaliteit van de Inspiron hoor. Ja het is plastic, wat blijkbaar een zonde is in de tijd van aluminium ultrabooks. Schanieren zijn stevig, goed met 1 hand te tillen, etc. Doet niet onder voor de meeste laptops die ik hier heb of had staan (oa. diverse Elitebooks en Aspire v5). Wel moet ik toegeven dat ook ik de alu(-look, meestal lijkt het er enkel op) veel luxer uit vind zien. Het toetsenbord heeft wat minder travel dan gemiddeld, maar functioneert prima. De trackpad is vooral luidruchtig. Op notebookcheck valt men vooral, terecht, over het full hd scherm.

Ik zie trouwens niet de korting waar jij het over hebt op de Dell site? €999 voor de basis, €1150 voor een UHD scherm en €1300 voor een UHD scherm plus SSD.

De videokaart is een 960m 4GB. Die 2GB doet volgens de tests vooral iets positiefs qua marketing - want er zijn maar weinig games die zoveel geheugen gebruiken. Voor gamen is de 960m écht een must boven de 950m.

Kiwi !

• _Heisenberg_
Was net een prijsverandering bij mij iig, maar is nu (helaas) alweer terugveranderd, miss lezen ze mee :P

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/246jeq1.png

Voor 2 gb laten de fabrikanten je soms €100 aftikken, dus lijkt me dat het niet alleen marketing is, al zul je bij de games of resoluties die je op deze laptop kunt spelen waarschijnlijk niet zoveel aan die 2 GB hebben inderdaad.

• X-Kiwi
Oh die van €1073 zou ik direct aangeklikt hebben...bijna 20% korting :+. Ziet er inderdaad uit als een tijdelijk iets.

Kiwi !

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

X-Kiwi schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 22:25:
[...]

De trackpad is vooral luidruchtig. Op notebookcheck valt men vooral, terecht, over het full hd scherm.
Misschien een gekke vraag, maar waarom is een trackpad (touchpad?) luidruchtig? Dan zijn de 2 muisknoppen zeker daarin verwerkt? Ik heb zelf gewoon een zeer stevig touchpad met 2 fysieke knoppen eronder op mijn laptop.

Aangezien een groot deel van de gebruikservaring door het scherm bepaald wordt, zou het wel jammer zijn als dat nou juist niet zo goed is.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• X-Kiwi
Jorgen schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 22:57:
[...]

Misschien een gekke vraag, maar waarom is een trackpad (touchpad?) luidruchtig? Dan zijn de 2 muisknoppen zeker daarin verwerkt? Ik heb zelf gewoon een zeer stevig touchpad met 2 fysieke knoppen eronder op mijn laptop.

Aangezien een groot deel van de gebruikservaring door het scherm bepaald wordt, zou het wel jammer zijn als dat nou juist niet zo goed is.
De trackpad is gewoon 1 groot (10,5cm x 8cm) vlak, waar de knoppen in verwerkt zijn. Het geluid is lastig te omschrijven (en ik hoor het niet eens echt meer) maar heeft niets met de knoppen te maken. Als je je vinger op de touchpad legt, hoor je een dof geluid. Als je geen muziek aan hebt, klinkt het al snel 'plok....plok....plok' als je veel met de muis beweegt en dus vaak je vingers even opnieuw op de touchpad moet plaatsen. Ik gebruik zelf bijna altijd een externe muis, gewoon uit gewenning.

Het scherm is redelijk. Ik stoor mij er niet aan en kan prima uit de voeten met browsen, games, photoshop etc...maar de helderheid heb ik direct al op 100% staan. Er is dus geen reserve meer..geen extra helderheid mocht je bijvoorbeeld in de zon gaan zitten. Out of the box is de calibratie echt een gedrocht - verwacht geel ipv wit. Maar daar zijn eenvoudige bestandjes voor, kant en klare profielen samengesteld door mensen met de juiste tools. Er wordt op internationale fora wel gesproken over de 7559, en het scherm is daarbij een vaak besproken onderwerp. De helderheid en out of the box RGB waarde is aan de lage kant voor een laptop in deze prijsklasse. En voor mensen die gewend zijn aan bijvoorbeeld een 25" Dell Ultrasharp display..tja dan is het een stap terug.

Kiwi !

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik zal dit topic niet verder kapen met mijn vragen, maar dat is wel een goede om te weten bij mijn eigen afwegingen. Thanks.

• _Heisenberg_
Kun je dus thuis oplossen door een extern scherm te gaan gebruiken? Bij deze ook mijn laatste vraag. Excuses voor de "kaping"

• X-Kiwi
Zou inderdaad kunnen, hij heeft een HDMI poort.

Verbaas me er wel over hoe weinig er eigenlijk over de Erazers gesproken wordt...

Kiwi !

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat is waarschijnlijk om dezelfde reden dat mensen minder over Acer spreken. Ik vind het allebei prima merken, maar andere mensen weer niet.

Pagina: 1