Plugin voor exclusieve toegang na product aankoop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal, ik ben opzoek naar een plug-in en hoop dat jullie kunnen helpen adviseren.
Wat ik graag wil:

Ik heb een bepaald product in mijn WordPress WooCommerce webshop EN
Ik heb een pagina met wat content en een aantal blog berichten uit 1 specifieke blog-categorie. (soort uitleg bij het product)

Wat ik graag wil is dat alleen alle betaalde klanten van alleen DAT product daarna ook toegang krijgen tot deze pagina en deze blog-categorie berichten kunnen zien.

Ze zullen dan moeten inloggen op deze pagina, en de pagina moet alleen toegang geven aan inloggers die ook dat product hebben aangeschaft.

Is hier een goede plugin voor?
of advies hoe ik dit kan aanpakken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gooly
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-05 17:46

Gooly

Wie? Ik?

Misschien te kort door de bocht, maar als je die pagina wachtwoord beveiligd (wat standaard kan met WordPress) en het wachtwoord in de order confirmation mail zet? Of is dat niet wat je bedoeld?

Edit: Oh nee, het moet voor een bepaald product. Dus dan zou dat wachtwoord in de order confirmation voor dat ene product moeten komen.

Edit 2: Ik zie dat je in WooCommerce bij de producten ook gewoon Custom fields kunt gebruiken. Dat is dus op post/artikel niveau. Wellicht kan je een custom field "password" aanmaken en dat in de order confirmation mail gebruiken?

[ Voor 52% gewijzigd door Gooly op 07-01-2016 07:27 . Reden: Beter inzicht :) ]

See that's the trouble with reality, it's taken far too seriously.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gooly schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 07:13:
Misschien te kort door de bocht, maar als je die pagina wachtwoord beveiligd (wat standaard kan met WordPress) en het wachtwoord in de order confirmation mail zet? Of is dat niet wat je bedoeld?

Edit: Oh nee, het moet voor een bepaald product. Dus dan zou dat wachtwoord in de order confirmation voor dat ene product moeten komen.

Edit 2: Ik zie dat je in WooCommerce bij de producten ook gewoon Custom fields kunt gebruiken. Dat is dus op post/artikel niveau. Wellicht kan je een custom field "password" aanmaken en dat in de order confirmation mail gebruiken?
Bedankt voor je reactie!
Je zou denken dat dit toch veel simpeler kan, ben nog steeds hard aan het zoeken naar een plugin die zo iets doet.

Eigenlijk zo iets wat een membership plugin doet. Alleen wil ik dan niet dat ze een membership kopen maar dat ze pas toegang krijgen als ze een ander artikel hebben afgerekend.
Bij het afrekenen ben je ook verplicht een profiel aan te maken (zo ingesteld), dus het zou mooi zijn als je op de afgeschermde pagina komt er staat "alleen voor klanten" en wanneer je dan inlogd dat je de pagina wel kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 22:36
Woocommerce ondersteunt toch downloadbare, virtuele artikelen, waar je toegang tot krijgt zodra je dat product heb gekocht? kan je daar niet iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ChaosZ0ne schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 17:34:
Woocommerce ondersteunt toch downloadbare, virtuele artikelen, waar je toegang tot krijgt zodra je dat product heb gekocht? kan je daar niet iets mee?
Jaa ik weet dat je download kan koppelen aan een product maar ik wil het niet downloadbaar maken maar op de site houden.
Ik heb hem al ingesteld als virtueel artikel (dat is mn product ook) maar ik zie nergens iets waar ik kan zeggen deze pagina of deze blog posts er aan koppelen? hoe werkt dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik denk dat ik het anders moet doen?

Ik wil dat ik zelf kan aanvinken welke bestaande gebruikers wel of niet desbetreffende content (een pagina, blog categorie) kunnen zien. Het is denk ik in dit geval het handigste als ik het handmatig ga doen.

Dus bijv. iedereen die de rol heeft abbonnee kan de content wel zien (na inloggen)
de rest van de site bezoekers niet.

iemand ervaring met een goede members plugin die dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gooly

Gooly

Wie? Ik?

Ik denk dat ik inderdaad toch gebruik zou maken van custom fields voor het wachtwoord. Deze kun je al standaard bij elke post en artikel aanmaken in WordPress:
Afbeeldingslocatie: http://i1343.photobucket.com/albums/o795/G00ly/th_cusromfield_zpsvolqryys.png
En dan in de mail template van WooCommerce de waarde van dat custom field publiceren via 'the meta'

En uiteraard zou ik dat dan doen in een constructie als
ALS het custom field een waarde heeft
DAN echo : De link is www.domein/geheimepagina.nl Je wachtwoord is the_meta()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:31

Zeror

Ik Henk 'm!

Kun je hier niet iets mee:

https://support.woothemes...t-Based-on-Item-Purchased

[ Voor 69% gewijzigd door Zeror op 07-01-2016 18:35 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kan is kijken naar s2Member, volgens mij doet dat precies wat jij wilt! :)
Ik kan het zo snel even niet vinden, maar ik meende dat er ook een s2Member plugin voor iDeal is.

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 07-01-2016 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks iedereen voor jullie hulp en reacties!

Ik heb het nog simpeler gehouden en gekozen voor de wordpress-access-control plugin.

De desbetreffende pagina en blogs heb ik alleen zichtbaar gemaakt voor members met een specifieke gebruikers rol.
Zo kan ik nieuwe members eerst checken of zij het product echt hebben aangeschaft etc, en vervolgens de rol toewijzen zodat ze de pagina en blog posts kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

https://wordpress.org/plugins/easy-digital-downloads/

Kom ik ook nog wel eens tegen. Dat gaat het allemaal automatisch ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gooly

Gooly

Wie? Ik?

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:18:
...
Ik heb het nog simpeler gehouden en gekozen voor de wordpress-access-control plugin.
...
Bedankt voor het delen. Handige plugin ook trouwens, ik kende hem nog niet.

Pagina: 1