Nieuw scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spastjen
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-08-2023
Hoi Iedereen!

Na het doorpluizen van alle topics hier heb ik toch beslist van mijn vraag even te lanceren omdat ik met de overload aan informatie het westen wat kwijt ben:

Ik zoek een?
Monitor voor gaming (50%) - films (30%) en officegebruik (20%).
Ik speel echter voornamelijk RPG's en indie games (niet vaak shooters)
Dus ik weet ook niet of een high-end gaming scherm voor mij wel de moeite waard is?

Wat is je budget?
Als ik er iets op moet plakken zou ik zeggen + - 500 EUR (mag meer mag minder -gewoon richtbedrag)
Ik geef liever iets meer uit voor kwaliteit dat ik het niet binnen de komende 5-10 jaar moet vervangen...maar aangezien ik geen shooters speel weet ik niet of de duurdere G-synch schermen voor mij überhaupt de moeite waard zijn?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik twijfel tussen een 24" en 27" aangezien ik hier veel heb gelezen dat het met die native resolutie niet altijd even evident is om office werk te doen?

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4670K Boxed€ 253,-€ 253,-
1Asus Z87-A€ 143,-€ 143,-
1MSI N780-3GD5€ 0,-€ 0,-
1WD Green HDD, 2TB€ 74,50€ 74,50
1Corsair Carbide 500R Black€ 114,90€ 114,90
1Samsung Syncmaster 913N Zilver€ 0,-€ 0,-
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 42,35€ 42,35
1Logitech G510s Gaming Keyboard AZERTY€ 99,90€ 99,90
1Logitech Performance Mouse MX€ 72,90€ 72,90
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 45,99€ 45,99
1Corsair RM550€ 109,-€ 109,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 139,84€ 139,84
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.095,38

Zoals jullie zien zal eender welke nieuwe monitor een serieuze stap vooruit zijn :)
Mijn beestje heeft het nu vele jaren uitgehouden maar het is tijd voor een upgrade
(Aangezien hij nu ook een irritant gebliep geeft)

De Dell Ultrasharp reeks (25" of 27") leek mij interessant maar weet niet of dit de beste keuze zou zijn voor mijn profiel?

Alvast bedankt voor jullie hulp!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Als je geen shooters speelt is de keuze eigenlijk gauw gemaakt. Je hebt dan geen dringende behoefte aan een 120/144 Hz scherm. Je kunt dan kiezen voor een goede beeldkwaliteit.

Zoek naar iets dat er als volgt uitziet:
Resolutie: 2560x1440 of hoger
Paneel: Geen TN
Grootte: Wat je zelf denkt dat fijn is. Ik heb nu een 27" 1440p scherm en dat vind ik perfect.
Refreshrate: 60/75 Hz.
En natuurlijk de juiste aansluitingen met jouw videokaart.

Wel even opletten dat je geen scherm kiest met een enorme inputlag (die willen er in dit segment nog wel eens zijn). De opgegeven waarden van de Pricewatch/fabrikant moet je daarbij negeren. Zoek naar meetresultaten. Voor een scherm van 60 Hz is lager dan 1000ms / 60 = 16,6 ms voldoende. Veel monitoren halen dit niet, maar toch even opletten.

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spastjen
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-08-2023
Ik ga even proberen morgen bij de mediamarkt de verschillen even bekijken!

Behalve die Ultrasharp reeks....enige aanbevelingen?

de meetresultaten zal ik opzoeken! thx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauricevk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:18
Ik heb afgelopen november de Dell U2515H gekocht.

En tot op de dag van vandaag raad ik het nog steeds bij iedereen aan.

Ik game best veel en heb nou niet dat ik merk dat ik G-sync wil/nodig heb o.i.d. dus dan heb jij het al helemaal niet nodig met de RPG en indie games (Is ook prima om met office te werken).

Verder ben ik erachter gekomen hoe handig het verstellen van deze beeldscherm is. Ik zit namelijk best vaak onderuitgezakt en dan weer rechtop of ik ga hangen, maar hierdoor kan ik gewoon het scherm 'kantelen/draaien' waardoor ik toch nog alles goed kan zien.
Dit is natuurlijk wel gebaseerd op eigen gebruik.

Wat ook wel leuk is voor jou misschien is dat er bij Dell de software bijzit voor 'Display Manager'. Hierin kan je de modus van je beeldscherm aanpassing (Als je bijvoorbeeld meer kleur wil bij het kijken van films).
Ik durf alleen niet te zeggen of andere beeldschermen dit misschien ook wel hebben.

In deze software zit ook dat je je beeldscherm kan opdelen in meerdere vakken, maar dat is bijzaak (misschien voor als je veel office werk tegelijk doet).

Al met al, wat je ook koopt, je gaat er zoiezo een stuk op vooruit ;)