Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerkverbinding via trunk verbroken na vMotion

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• GdeKeijzer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11 08:46
Een virtuele firewall (in dit geval Fortinet, maar zelfde gedrag ook op kale CentOS machine) met een trunk gekoppeld aan de LAN zijde.
Binnen firewall vervolgens interfaces op basis van de VLAN-id gemaakt.
Na een vMotion is verkeer via de trunk (dus willekeurig VLAN binnen die trunk) verbroken.
Na 30-60 seconden wordt het verkeer weer actief.

Als er binnen de VM egress verkeer wordt gegereneerd (ping naar doelhost in VLAn binnen trunk) dan wordt er dus een RARP gedaan en weet verkeer achter de switch weer waar de VM gelokaliseerd is.

Er wordt gebruik gemaakt van een dvSwitch binnen het cluster, met Juniper switches.

Het is een bekend probleem bij VMware (kb2113783) en er wordt geen oplossing nog geboden.

Op dit moment hebben we de VM in een infinity rule gezet, zodat bij DRS-acties de VM blijft staan.

Op de firewall kunnen we max 10 poorten via access poort aanbieden, en daarmee probleem omzeilen, maar bij meer netwerken (grotere klanten) moeten we toch een trunk aanbieden.

Heeft iemand hier ook wel eens ervaring/last mee gehad?

VMware blijft op dit moment stil.
Zowel in 5.5u2 (onze versie) als in 6 zit dit probleem en wordt, zo het lijkt, nog niet opgelost.

Thanx

Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

Alle reacties

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:06
Ik zou niet snel een verandering hiermee verwachten, volgens mij ziet VMware dit namelijk niet als oplosbaar issue vanuit VMware, maar als "by design" voor tagged verkeer, voor untagged verkeer zou het wel direct goed moeten gaan.

• GdeKeijzer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11 08:46
Klopt. En daar zit nu meteen het probleem. Vanuit VMware ga ik ook niets meer verwachten, gezien het feit dat het ook met vSphere 6 speelt.

Vraag meer aan eenieder of iemand een creatieve oplossing heeft.

Niet omdat het moet, maar omdat het kan....