Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM15
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-11-2019
Het touchscreen van mijn LG G3 is kapot en één barst die over het scherm loopt maar dat maak mij niet uit.
Ik heb een nieuw touchscreen bestelt maar als dat het niet verhelpt gaat het mij 160 euro kosten. Kan ik dan niet beter de Xiaomi kopen? Graag uw mening want ik kom er niet over uit.

Alvast bedankt,

Jesse

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:53
Je gaat er aardig wat op achteruit qua telefoon als je voor de Redmi gaat. Als je scherm nog gewoon( gedeeltelijk) werkt, maer geen aanrakingen meer registreert kun je er vanuit gaan dat een nieuw scherm het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM15
mad-dog schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:53:
Je gaat er aardig wat op achteruit qua telefoon als je voor de Redmi gaat. Als je scherm nog gewoon( gedeeltelijk) werkt, maer geen aanrakingen meer registreert kun je er vanuit gaan dat een nieuw scherm het probleem oplost.
Als ik de Redmi koop:
  • 1GB meer RAM
  • Ik denk een snellere processor qua specs (Qualcomm is kwalitatief gezien natuurlijk beter)
  • Lagere resolutie
  • Doei laser Focus
  • Doei NFC
  • Doei Micro SD (Samsung 64GB EVO)
  • Hoi fingerprint scanner
Dit is dan natuurlijk alleen een optie als ik mijn LG G3 niet kan repareren, ik denk graag vooruit.
Maar is het het waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Wellicht is het nog een optie om in de V&A te kijken naar een soortgelijk toestel.

Een G3 heb je ook al voor een redelijke prijs V&A aangeboden: LG G3 16GB Zwart.

Verder heb ik geen ervaring met een Redmi, dus daar kan ik je niet over adviseren.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Kan je de LG G3 niet met scherm naar zo'n telefoonboer brengen? Die het laten maken? Die hebben vaak veel meer ervaring met dit soort reparaties ;) Meestal ben je dan iets goedkoper uit dan dat je nu weer een heel ander/nieuw/tweede hands toestel koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:53
Grafisch gezien presteert een Snapdragon 801 beter dan een Helios X10. Daarnaast is de ondersteuning voor Snapdragon SOC's gewoon beter dan Mediateks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Ik denk dat je weinig gaat merken tussen de LG en de Xiaomi, beide processors zijn vrij gelijk aan elkaar.
Alleen de MT is 64 bit en 8 core terwijl de SD 32 bit en 4 core is, maar de SD weer een hogere CPU snelheid heeft. Daarentegen haalt de MT weer een hogere GPU snelheid.

Wat mad-dog zegt over de ondersteuning klopt tot zekere hoogte wel. Bij Snapdragon is die over het algemeen beter dan bij Mediatek. Echter zijn ze bij Mediatek een grote inhaalslag aan het maken. Bovendien is de LG G3 een toestel van bijna 2 jaar oud, dus of je daar nog veel ondersteuning voor mag verwachten betwijfel ik.

Dan prijstechnisch nog gezien, de LG G3 32 GB kost nog altijd 314 euro. De Xiaomi 32GB kost (omgerekend) 194 euro. Ik zou dan ook zonder twijfel voor de Xiaomi gaan.
mad-dog schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:33:
Grafisch gezien presteert een Snapdragon 801 beter dan een Helios X10. Daarnaast is de ondersteuning voor Snapdragon SOC's gewoon beter dan Mediateks
Vergeet niet dat de LG een resolutie heeft van 1440 x 2560, terwijl de Xiaomi een resolutie heeft van 1080 x 1920. Dan mag de Snapdragon inderdaad grafisch beter presteren, op hogere resolutie gaat dit dan weer niet op.

[ Voor 24% gewijzigd door Audiowaste op 06-01-2016 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM15
@Audiowaste Maar als ik hem kan laten repareren voor 160 euro zou je dan voor de LG gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM15
Daarbij ben ik wel altijd tevreden geweest met mijn LG, op het feit na dat ze vrij heet kunnen worden en dat hij nu kapot is nadat ik hem een keer laat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
JM15 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:01:
@Audiowaste Maar als ik hem kan laten repareren voor 160 euro zou je dan voor de LG gaan?
Dan vraag je wat ik persoonlijk zou doen, ik zou nee zeggen. Puur vanwege het feit dat de LG G3 in mei al 2 jaar oud is en binnen een paar maanden de G5 al uitkomt. De kosten van 160 euro overstijgt de waarde van de telefoon.

Nu ken ik je exacte situatie niet en waarom je alleen wil kiezen tussen de G3 en de Redmi.
Heb je een bepaald budget, eisen/wensen? Is het op een periode te overbruggen voordat je een nieuwe telefoon mag kiezen bij je abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM15
De keuze voor de Redmi is omdat deze mij de best china phone leek voor dit budget, wat overigens op de 200 eu ligt maar als je een goed voorstel hebt die ik niet weet kan er wat geschoven worden naar de 300.
Ik sta open voor suggesties maar niet te hard van stapel lopen, eerst ga ik hem proberen te repareren!
(Ik heb een SIM Only dus daar geen restricties)

[ Voor 7% gewijzigd door JM15 op 06-01-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:52
als ik jou was zou ik voor een lg g3 kijken op marktplaats.

rond de 175 euro heb je er al één.

of eventueel een lg g4 rond de 300 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
In dat geval zou ik inderdaad eerst even kijken of je hem zelf kan repareren.
Daarna kun je nog altijd advies vragen voor een vervangtoestel. Maar ik zou geen 160 euro meer uitgeven voor een reparatie van de Lg G3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tsja, je weet wat de reparatie kost, en je weet wat een nieuw toestel kost. Dit is toch echt een puur persoonlijke keuze en daarmee heeft dit topic weinig discussiewaarde. Dus dit topic gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.