Schermopnames Uitvoergeluiden niet hoorbaar?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 710808

Topicstarter
Ik neem FaceTime en Skype gesprekken die ik met de Macbook Air voer soms op met QuickTime (scherm of geluid opname) wanneer het een interview betreft. Ik deed dit altijd probleemloos zonder aan Geluidsinstellingen te zitten zowel met en zonder gebruik van oordopjes/koptelefoon (ook wisselend, in en uit tijdens gesprekken).

Recentelijk gaat dit niet meer goed. Ik kan nog wel gesprekken opnemen zonder oordopjes/koptelefoon en dan worden invoer en uitvoer opgenomen. Maar wanneer ik de oordopjes/koptelefoon gebruik kan ik op de schermopnames alleen mezelf horen (is dat invoer of uitvoer?) maar niet de andere kant (is dat in- of uitvoer)?
Ook heb ik dit probleem ervaren met gebruik van oordopjes/koptelefoon: Ik kon de andere kant wel horen, maar de persoon aan de andere kant mij niet. Ik dacht dat de oordopjes misschien kapot waren en heb nieuwe gekocht. In de geluidsopname was hetzelfde te horen: ik hoor mezelf, maar de andere kant niet.
Maar ook bij gesprekken waarin ik via koptelefoon beide kanten hoor, wordt het geluid van de kant van de ander niet opgenomen.

Ik heb de instellingen nagelopen en daar heb ik alleen de keuze uit:

Geluidseffecten:
afspelen via koptelefoon of geselecteerd geluidsvoerapparaat
Uitvoer is koptelefoon (als ik die op heb) en andes interne luidsprekers
Invoer is interne microfoon

Ik heb diverse en verschillend manieren geprobeerd om met gebruik van oordopjes/koptelefoon de in/uitvoer zijde van de andere kant (dan mezelf) op te nemen, maar dit lukt niet meer.

Wat gaat er fout? En is er een mani :( er om de Geluidsinstellingen te recette of iets dergelijks?

Als ik de oordopjes draag zijn de instellingen:
Uitvoer: Koptelefoon
Invoer: Interne microfoon

Als ik geen oordopjes draag zijn de instellingen"
Uitvoer: interne luidsprekers
Invoer: interne microfoon

Zou bij het dragen van de koptelefoon niet zowel in- als uitvoer koptelefoon moeten zijn? Zou het daar mis gaan?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-06 17:15

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Misschien een dedicated programmaatje er voor gebruiken ? Er zijn gratis varianten van 'Skype Recorders' volgens mij.

Geen idee of je iets hebt aangepast (geïnstalleerd ?) wat je instellingen heeft gewijzigd ?

Let wel:

Zonder microfoon aangesloten - geluid van je eigen stem wordt opgenomen door interne microfoon. Geluid van de ander komt uit je speakers en gaat dus ook meteen je interne microfoon in. Dus dat zou goed moeten gaan. (als geluid hard genoeg staat).

Met microfoon aangesloten - opname is alleen van input in die microfoon dus dat is dan alleen je eigen stem lijkt me ? Hij zou dan invoer (microfoon) en systeem audio (geluid van Skype) moeten opnemen, maar ik weet niet of Quicktime dat standaard-doet.

Gebruik je scherm-opname of audio-opname in Quicktime ?

[ Voor 13% gewijzigd door kaassouffle op 07-01-2016 13:43 ]