Toon posts:

Internet Explorer Pop-up

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,
Sinds kort krijg ik regelmatig pop-ups van Internet Explorer, terwijl ik Google Chrome gebruik en niets heb gedaan met IE de afgelopen weken. Ik krijg de volgende pop-up:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/i1emo3.png
Ik heb het Windows-onderdeel 'Internet Explorer' uitgeschakeld, maar ook dat werkt niet. Weet iemand hoe ik ervoor zorg dat het stopt?
Groeten,
Sem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoi Semmie, welkom op GoT. :w
Helaas geef je weinig informatie en heb je ook niet aangegeven wat je nog meer hebt gedaan, zoals eigen onderzoek. Zie ook Het algemeen beleid #quickstart voor wat we verwachten.

Graag zien we alsnog wat meer eigen inzet. Heb je bijvoorbeeld al op virussen e.d. gescand? Extra software dat je geïnstalleerd hebt, etc.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:09
Toevallig Utorrent en/of skype geinstalleerd?
Volgens komt die melding vanuit de advertenties van skype/utorrent op het moment dat er een nieuwe ad geladen word.

In geval van utorrent zo ik een andere torrentclient gebruiken zonder ads (bijv: http://www.qbittorrent.org/ )

In het geval van skype, kan je gewoon de ads uitzetten:
http://community.skype.co...vertisements/td-p/3316902

[ Voor 46% gewijzigd door Biersteker op 06-01-2016 14:10 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Och ja, een beetje een handige programmeur doet een HTML-pop-upje en zet er dan Internet Explorer boven. Laat je niet verleiden tot de tekst die er staat, dat heeft vast niets te doen met Internet Explorer.
Als jij een mail van de je bank krijgt en er staat bij afzender ABN-AMRO, dan kan dat toch ook gewoon nep zijn, toch? Waarschijnlijk heb je een virusje opgelopen, dus scannen met een goede virusscanner.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2016 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Ik heb dit zelf ook op een systeem, waar op ik toen kort daarvoor een hoop updates heb geïnstalleerd. Het betreft Win8.1 (met uiteraard IE11). Het waren te veel updates om helder te krijgen welke invloed hierop gehad heeft. IE11 update zichzelf altijd al, dus daar kan het ook aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de duidelijkheid: het is een heel simpel javascriptje om je een melding te geven dat als je een pagina verlaat je een pop-up krijgt. Iets in de trend van: weet u het zeker dat u deze pagina wilt sluiten? Maar je kunt er als programmeur echt alles van maken. Het sluiten van een pagina is een event en het is zelfs een standaard-event. Je kunt op basis van elke event (je beweegt de muiscursor ergens overheen, je drukt op de letter K, je drukt je linker-muis-knop in, je laat de linker-muis-knop los, je sluit een pagina etc. etc.) een beetje code laten draaien. En ook hoef je in de pop-up window niet eens een kruisje te laten zien om deze te sluiten. Volkomen vrijheid. Het is werkelijk een eitje om een pop-up met allemaal naakte vrouwen te tonen waar je ook niet meer uit komt. Het zou me ook niet verbazen als velen dat al wel bekend voorkomt, maar ja, dat meldt je natuurlijk niet in een forum als je stiekum ...
Of er nu MSIE, of ABNAMRO of een blote spleet staat, technisch allemaal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Helemaal prima, ik snap dat dit mogelijk is. Het gaat er alleen om dat ik het veel krijg bij een hoop "normale" sites, waarnaast ik denk dat ik bijvoorbeeld niet geïnfecteerd bent door 't één-of-ander... en de Topic Starter heeft hetzelfde, dus het is al niet incidenteel meer, lijkt het. Daarnaast vind je al snel oude artikelen waar een zelfde melding zich voor doet, wanneer je gaat zoeken op het i-net.

[ Voor 33% gewijzigd door Shaggy_NL op 07-01-2016 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor alle reacties :)
Ik heb geen uTorrent geïnstalleerd op mijn pc, maar Skype wel. Maar ik denk dat de kans niet groot is dat het aan Skype ligt omdat ik het al jaren gebruik en ik nu pas last krijg van de pop-ups. Ik heb via het linkje dat je stuurde de skype-pagina geblokkeerd, kijken of het nu beter gaat.

Ik gebruik ook windows 8.1 en Internet Explorer 11. Het eerste wat ik heb geprobeerd is Configuratiescherm->Programma's->Windows onderdelen in- of uitschakelen->Internet Explorer 11.
Ik heb het uitgeschakeld en mijn computer herstart, maar dat blijkt dus niet te helpen. Ik heb wat gegoogled, maar er zijn niet veel mensen met hetzelfde probleem. Ik heb dingen zoals 'Bug van de site' gelezen, maar soms ook om virus-cookies. Ik weet het dus niet zeker.
Groeten,
Sem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig ook sinds een tijdje last van op verschillende websites.
In ieder geval veel keer op nu.nl (vandaag nog niet waargenomen).
Via google kwam deze link tegen :

http://computertotaal.nl/...63463#T63OORiIoEMwV1cK.97

Heb Active Scripting uitgezet en ga eens kijken de komende tijd of die melding nu weg blijft.
Pagina: 1