Hey Tweakers, ik heb even in het forum rondgezocht naar info hierover en ondanks alle info over laptop -jaaa ik weet het, eigenlijk 'notebook'- koelpads, vind ik niks over de richting waarin deze lucht blazen, misschien zocht ik niet goed maar soit.
bij deze mijn vraag: welk nut heeft een koelpad inshemelsnaam als het geen lucht naar de bodem van de laptop blaast, maar die lucht wegblaast?!
aanleiding is -kijk een gekregen paard nooit in de mond- maar toch: ik kreeg een nieuwjaarscadeautje, en ben daar altijd dankbaar voor, zeker als het iets is waarvan je denkt: dat kan ik echt gebruiken!
het is een Trust Xtream notebook cooling pad zie linkje:
http://www.trust.com/en/p...am-notebook-cooling-stand
dus op het eerste zicht heel cool (hehe, no pun intended
) maar hier komt de aap uit de digitale mouw: het ding blaast geen lucht naar de bodem van de laptop maar zuigt die daar weg, dus dacht ik waar is dit nu eigenlijk goed voor?! een laptop zuigt lucht langs onder naar binnen, om die op de zijkant of achterkant naar buiten te blazen dus welk nut heeft een laptopcoolingpad inshemelsnaam die dit hele proces tegenwerkt door lucht van de bodem weg te zuigen?! maar misschien weten jullie dingen die ik niet weet, ik stelde de vraag via email aan de klantendienst van Trust zelf ook al maar tot nochtoe geen antwoord. misschien is daar een goeie reden voor maar voorlopig tast ik in het donker.
nu de ironie is: ik heb een ASUS ROG laptop waar de luchtinlaat eerder vooraan zit en in ieder geval totààl niet overeenkomt met de 2 fans van deze laptopcoolingpad dus sowieso is een coolingpad een beetje overbodig, desondanks is het wel handig om de laptop wat hoger en gekanteld te zetten maar soit... mijn vraag blijft: welk nut heeft een coolingpad die lucht naar onder blaast, weg van de laptop?! bestààn er hoegenaamd laptops die hun warme lucht langs onder wegblazen? hoe onlogisch is dat?
alvast bedankt om me dit vraagstuk uit mijn slapeloze nachten helpen te houden!
bij deze mijn vraag: welk nut heeft een koelpad inshemelsnaam als het geen lucht naar de bodem van de laptop blaast, maar die lucht wegblaast?!
aanleiding is -kijk een gekregen paard nooit in de mond- maar toch: ik kreeg een nieuwjaarscadeautje, en ben daar altijd dankbaar voor, zeker als het iets is waarvan je denkt: dat kan ik echt gebruiken!
het is een Trust Xtream notebook cooling pad zie linkje:
http://www.trust.com/en/p...am-notebook-cooling-stand
dus op het eerste zicht heel cool (hehe, no pun intended
nu de ironie is: ik heb een ASUS ROG laptop waar de luchtinlaat eerder vooraan zit en in ieder geval totààl niet overeenkomt met de 2 fans van deze laptopcoolingpad dus sowieso is een coolingpad een beetje overbodig, desondanks is het wel handig om de laptop wat hoger en gekanteld te zetten maar soit... mijn vraag blijft: welk nut heeft een coolingpad die lucht naar onder blaast, weg van de laptop?! bestààn er hoegenaamd laptops die hun warme lucht langs onder wegblazen? hoe onlogisch is dat?
alvast bedankt om me dit vraagstuk uit mijn slapeloze nachten helpen te houden!