Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Gem
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:03
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag omtrent UNC paden , DNS en verwijzingen naar servers in andere domeinen. Ik zal de situatie hieronder beschrijven.

We hebben 2 domeinen. Domain A en domain B. Deze 2 domeinen hebben een 2-way trust met elkaar.

Domain A host een applicatie (APP1.domainA.local) en domain B host de bestanden (\\FILE1.domainB.local) middels een share welke APP1 gebruikt. Op APP1 staan heel veel verwijzingen (UNC paden) naar FILE1 van het andere domein die niet gewijzigd kunnen worden(!). Beide servers zijn Windows 2008R2.

Nu komt heel server FILE1 en bijbehorende domein B te vervallen. De bestanden welke voorheen op FILE1 stonden, worden gekopieerd naar een nieuwe sever in domain A (FILE2) waar ook APP1 staat. Nu wil ik dat APP1 de oude UNC paden op de nieuwe server kan benaderen. Het probleem is echter dat de UNC paden niet aangepast kunnen worden, dus moet ik APP1 laten denken dat FILE2 eigenlijk FILE1 is van het vervallen domein B.

Ik hoop dat het duidelijk is wat ik precies wil. Ik heb al geprobeerd de hostfile aan te passen van APP1 zodat de hostname van FILE1 verwijst naar het IP adres van FILE2. De server komt echter met een login scherm naar voren met de melding van een "possible attempt to comprise security". Wat ik eigenlijk wil is dat FILE2 alle requests accepteert ongeacht de DNS naam waar men op binnen probeert te komen.

Beste antwoord (via Gem op 07-01-2016 18:08)

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:41
ervan uitgaande dat je de permissions goed hebt ingesteld voor domainA op File2;
http://serverfault.com/qu...le-sharing-with-dns-alias

h2h,
Sem

Alle reacties

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:47
Heb je al contact gehad met de leverancier van de applicatie?
Je zal toch niet de eerste zijn die paden wil wijzigen, en ze kunnen je toch moeilijk verplichten om tot in de eeuwigheid een bepaalde servernaam aan te houden.

• Gem
Jeroen,

Ik heb al contact gehad met de leverancier. Deze vraagt echter een belachelijk bedrag om deze wijziging door te voeren. Deze oplossing is trouwens maar tijdelijk omdat we over 6 maanden naar een ander software pakket gaan.

Acties:
  • Beste antwoord

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:41
ervan uitgaande dat je de permissions goed hebt ingesteld voor domainA op File2;
http://serverfault.com/qu...le-sharing-with-dns-alias

h2h,
Sem

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Met een CNAME record in je DNS en DisableStrictNameChecking op de server zou het moeten werken volgens mij.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:47
Gem schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:41:
Jeroen,

Ik heb al contact gehad met de leverancier. Deze vraagt echter een belachelijk bedrag om deze wijziging door te voeren. Deze oplossing is trouwens maar tijdelijk omdat we over 6 maanden naar een ander software pakket gaan.
Fijne leverancier 7(8)7

Dan zou ik inderdaad de tips van de 2 anderen op gaan volgen.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:06
JeroenV_ schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:14:
[...]

Fijne leverancier 7(8)7

Dan zou ik inderdaad de tips van de 2 anderen op gaan volgen.
Ligt er natuurlijk maar aan wat een belachelijk bedrag is, als een leverancier er bijv. een dag werkt aan heeft om de wijzigingen in een lijkt mij niet veel voorkomende situatie (ik kom het niet vaak tegen dat een FS in een ander domain zit als de applicatie server) voor te bereiden, te implementeren en te testen lijkt mij een rekening van bijv. €1000 niet vreemd, dat soort bedragen betaal je namelijk al snel voor een dag consulting. vragen ze €1000 voor een uurtje werkt is het natuurlijk wat anders.

Verder moet dit natuurlijk te doen zijn met de eerder genoemde tips.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Gem schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:41:
Deze oplossing is trouwens maar tijdelijk omdat we over 6 maanden naar een ander software pakket gaan.
Maak voor een volgende versie dan niet dezelfde fout door paden naar servernamen te gaan verwijzen, maar maak gebruik van DFS namespaces... Dan kun je later veel eenvoudiger fileshares verhuizen zonder ergens in applicaties aanpassingen te hoeven doorvoeren. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Gem
Bedankt voor alle reacties. Het werkt inderdaad met de reg keys. Wat betreft de applicatie zelf heb ik nooit de keuze gemaakt en is deze al voor mijn tijd geïmplementeerd. De kosten voor het wijzigen door de leverancier zou bijna 2800 euro kosten.
Pagina: 1