Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-01-2022
Ik ben van plan om een setje bluetooth oordopjes of een over ear hoofdtelefoon aan te schaffen. Mijn budget is +/- 40 euro. Tot dusver zijn de candidaten:

MPOW Magneto
http://www.amazon.de/gp/p...DJ1DQ/ref=s9_al_bw_g23_i3

SoundPEATS-Q9A
http://www.amazon.de/Soun...TF8&qid=1452074955&sr=8-5

QCY qy8
http://www.amazon.de/Blue...9&sr=8-4&keywords=qcy+qy8

Ausdom M08
http://www.amazon.de/Ausd...r=8-1&keywords=ausdom+m08

Hebben jullie misschien ervaring met andere goedkope China bluetooth oordopjes of hoofdtelefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilo98
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-03 18:55

rilo98

BattleTag Rilo98#2407

Hallo mcaran,

Ik heb persoonlijk zelf geen ervaring met bluetooth headsets.
maar een vriend van mij heeft er een van Philips en deze heeft altijd problemen. Of er is weer een instelling verkeerd op de computer waardoor de headset niet wil connecten, of de telefoon ziet de headset niet in de lijst staan met bluetooth apparaten. dit kan hem natuurlijk ook aan die headset liggen.

Maar omdat een bekend en goed bedrijf in elektronica al moeite heeft met bluetooth headsets, raad ik zeker geen onbekende merken aan en zou ik persoonlijk zelf liever doorsparen voor zo'n nieuwe serie van JBL.

Hopende je hiermee een beetje geholpen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:21
Ik heb zelf de mpow(wel een oudere versie), maar die werkt altijd zonder problemen op mijn telefoon.

En geluids kwaliteit is ook niet slecht iig voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:15

Cyphax

Moderator LNX
rilo98 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:40:
maar een vriend van mij heeft er een van Philips en deze heeft altijd problemen.
Weet je toevallig welke? Ik heb al een hele tijd een SHB7000 (zo'n witte) en die doet het echt heel goed, in elk geval met telefoon en tablet. (Zit ook een normaal audiokabeltje bij zodat ie als normale koptelefoon ook werkt als je geen bluetooth hebt of de accu leeg is en dat is ook wel een plus imho)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
Ik neig naar de ausdom en soundpeats. Philips heb ik aangehoord en ik vind de hoofdtelefoon nogal blikkerig klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilo98

rilo98

BattleTag Rilo98#2407

Cyphax schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:46:
[...]

Weet je toevallig welke? Ik heb al een hele tijd een SHB7000 (zo'n witte) en die doet het echt heel goed, in elk geval met telefoon en tablet. (Zit ook een normaal audiokabeltje bij zodat ie als normale koptelefoon ook werkt als je geen bluetooth hebt of de accu leeg is en dat is ook wel een plus imho)
Ik zou zo niet precies weten welke hij heeft gehad, heb hem zelf een keer geprobeerd en vond hem ook niet lekker klinken. Inderdaad had hij ook gewoon een jack naar jack audiokabel erbij en dat werkte wel gewoon prima, en het geluid hierover was wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:15

Cyphax

Moderator LNX
rilo98 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:11:
[...]

Ik zou zo niet precies weten welke hij heeft gehad, heb hem zelf een keer geprobeerd en vond hem ook niet lekker klinken. Inderdaad had hij ook gewoon een jack naar jack audiokabel erbij en dat werkte wel gewoon prima, en het geluid hierover was wel goed.
Ik hoor weleens vaker mensen zeggen dat de compressie van bluetooth te merkbaar is, maar daar heb ik zelf niet zo heel veel last van gelukkig (ik ben daar misschien niet kritisch genoeg voor op de geluidskwaliteit).

Het is ook geen echte high-end koptelefoon verder, maar het is zo makkelijk in gebruik, mede omdat het ook een headset is voor de telefoon en ik vind 'm goed genoeg klinken voor mezelf. :)
Maar de verbindingsproblemen herken ik niet, zou ook nog kunnen liggen aan de kant van de zender ipv de koptelefoon.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:59

FeaR

In GoT we trust

AUD > MAA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilo98

rilo98

BattleTag Rilo98#2407

Cyphax schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:55:
[...]

Ik hoor weleens vaker mensen zeggen dat de compressie van bluetooth te merkbaar is, maar daar heb ik zelf niet zo heel veel last van gelukkig (ik ben daar misschien niet kritisch genoeg voor op de geluidskwaliteit).

Het is ook geen echte high-end koptelefoon verder, maar het is zo makkelijk in gebruik, mede omdat het ook een headset is voor de telefoon en ik vind 'm goed genoeg klinken voor mezelf. :)
Maar de verbindingsproblemen herken ik niet, zou ook nog kunnen liggen aan de kant van de zender ipv de koptelefoon.
Klopt inderdaad. Ik hou persoonlijk zelf van een wat diepere bas, en via bluetooth kreeg die headset dat niet voor elkaar. wel is het handig dat je die irritante kabel kwijt bent. Hoe minder kabels hoe beter! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcaran
Deze is het geworden. Iets duurder maar wel overal blijkbaar heel goed.

https://hears.nl/store/oordoppen/brainwavz-blu-100/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
mcaran schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:08:
Deze is het geworden. Iets duurder maar wel overal blijkbaar heel goed.

https://hears.nl/store/oordoppen/brainwavz-blu-100/
Ze zijn binnen en iedere cent waard. Een beetje aan de grote kant maar door de lichtgewicht totaal geen last van. Super confortabel dus. Geluid is uiteraatd iets minder dan wired maar nog steeds stukken beter dan Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:08
Thanks voor de tip. Was ook al een tijdje opzoek naar een Bluetooth headsetje voor tijdens hardlopen. Maar weet niet zeker of dat goed gaat bevallen. De goede headsets zoals Jays en Jabra vond ik daarom te duur (€100+) maar bij de goedkope wist je na het lezen van de reviews zeker dat het niet gaat bevallen. Dit lijkt een mooie tussenweg.
Gisteren bij Hears.nl besteld en vandaag ook al in huis.
Pagina: 1