Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Lo0t
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 28-11-2023
Ik heb een half jaar geleden een Macbook Pro Retina gekocht. Ik gebruik mijn Macbook alleen maar voor school dus heb hem in de twee weken kerstvakantie niet gebruikt. Nou wilde ik afgelopen weekend mijn Macbook weer gebruiken en opende hem (stond al die tijd nog aan) maar het trackpad en toetsenbord deden het beide niet.

Vervolgens heb ik mijn Macbook herstart en nog steeds werkte het niet. Even ge-googled en heb gevonden dat een SMC-reset het probleem zou kunnen verhelpen. Dit hielp inderdaad, voor eventjes. Elke keer als ik nu mijn Macbook dichtklap en hem vervolgens weer open doe doet mijn trackpad en toetsenbord het niet meer.

Aangezien ik voor mijn opleiding veel gebruik maak van virtuele machines en ik over drie weken een tentamenweek heb kan ik hem niet zomaar opsturen ter reparatie of iets dergelijks.

Gezien de muis en trackpad het nu na elke reboot wel weer 'gewoon' doen lijkt het me geen hardware probleem te zijn maar een software probleem? Zou een clean install van OS X het probleem kunnen verhelpen? Heb dit namelijk nog niet geprobeerd in verband met de komende tentamens en de virtuele machines die ik daar nog voor nodig heb.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ik zou inderdaad een clean install van het systeem doen. De virtuele machines kun je volgens mij redelijk eenvoudig back-uppen en terug zetten na een schone installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Dit kan meerdere oorzaken hebben, en daarom is het handig om te vermelden welke OS X versie en welke virtualisatie software er gebruikt wordt. Als het om El Capitan en VMWare Fusion gaat, is de kans groot dat het door VMWare komt (StackExchange, Apple forum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Lo0t
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 28-11-2023
Ik draai inderdaad El Capitan en gebruik VMWare Fusion. Had nog een paar VM's op 'suspended' staan, heb ze nu even volledig afgesloten, kijken of dit de oplossing is.