Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

3,5" HDD op 120/140mm fan lokatie

Pagina: 1
Acties:

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 22:17
Hallo,

Ik heb een HTPC in een Fractal Design Node 202. Deze kast heeft alleen plek voor 2,5" schijven. Ik heb het plan om toch een 3,5" schijf bij te plaatsen. Dit zou gebeuren op de plek waar normaal een extra 120/140mm casefan geplaatst wordt.

Weet iemand of er beugels of iets dergelijks te krijgen zijn om de HDD vast te schroeven?

• rilo98
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-03 18:55

rilo98

BattleTag Rilo98#2407

Wat je misschien kunt doen is de 4 gaatjes die onder aan de harde schijf zitten te gebruiken. en deze met een soort van standoffs ertussen vast te schroeven aan de locatie waar de fan normaal zit. well moet de afstand dan even groot zijn. heb het zelf nog nooit geprobeerd maar misschien werkt dit.

De standoffs creëren dan een kleine afstand zodat de harde schijf niet tegen de case vibreert.
Ongeveer hetzelfde idee wat het moederbord van de behuizing houd.

Hopende je hiermee een beetje te hebben geholpen en misschien kun je verder werken naar aanleiding van dit idee :)

[ Voor 6% gewijzigd door rilo98 op 06-01-2016 12:41 ]

• hanvandijk
rilo98 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:40:
Wat je misschien kunt doen is de 4 gaatjes die onder aan de harde schijf zitten te gebruiken. en deze met een soort van standoffs ertussen vast te schroeven aan de locatie waar de fan normaal zit.
Had dat zelf ook al bedacht, maar dat past net niet

• Mr. Intel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-11 12:32
Als je genoeg plaats in de lengte van een 3,5" harddisk hebt kun je m.b.v. deze 2 plaatjes meerdere harddisks bevestigen: 120 mm fan HDD mount. Dit bracket is ook voor 140 mm fan's verkrijgbaar:
140 mm fan HDD mount

Zoiets kan ook (om de harddisk naar boven in te bouwen): 120 mm fan mount

Helaas moet je dan wel in buitenlandse webshops zijn. :(

• hanvandijk
Mr. Intel schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:29:
Als je genoeg plaats in de lengte van een 3,5" harddisk hebt kun je m.b.v. deze 2 plaatjes meerdere harddisks bevestigen: 120 mm fan HDD mount. Dit bracket is ook voor 140 mm fan's verkrijgbaar:
140 mm fan HDD mount

Zoiets kan ook (om de harddisk naar boven in te bouwen): 120 mm fan mount

Helaas moet je dan wel in buitenlandse webshops zijn. :(
Thx voor het meedenken.
Volgens mij zijn dat allemaal cases waar de fan haaks op de HDD's staat. Zodat de fan lucht over de HDD's heen blaast.
Wat ik bedoel is een case waarmee ik een HDD ipv een Casefan kan monteren.

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

Zelf doe ik zoiets weleens met SSD's ik bouw veel computers en vaak gebruik ik Fractal Desgin, ik houd dan de cage vaak over met HDD/SSD brackets. Hierin plaats ik als er echt geen ruimte meer is een SSD in en met goede tape kan je het stevig aan de bodem monteren. Ik deed dit bewust met een SSD omdat die niet mechanisch is en het dus geen extra geluidsoverlast geeft (doordat die niet direct op de behuizing trilt) en omdat deze op die plek niet stuk kan trillen.
Wil je zoiets met een HDD doen moet je ervoor zorgen dat het wel echt goed vast zit, en het liefst nog wat rubbertjes o.i.d. eronder om het geheel te dempen.

我的名字是Mirno

• hanvandijk
mirno schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:55:
Zelf doe ik zoiets weleens met SSD's ik bouw veel computers en vaak gebruik ik Fractal Desgin, ik houd dan de cage vaak over met HDD/SSD brackets. Hierin plaats ik als er echt geen ruimte meer is een SSD in en met goede tape kan je het stevig aan de bodem monteren. Ik deed dit bewust met een SSD omdat die niet mechanisch is en het dus geen extra geluidsoverlast geeft (doordat die niet direct op de behuizing trilt) en omdat deze op die plek niet stuk kan trillen.
Wil je zoiets met een HDD doen moet je ervoor zorgen dat het wel echt goed vast zit, en het liefst nog wat rubbertjes o.i.d. eronder om het geheel te dempen.
Ik heb SSD's regelmatig zonder extra behuizing met klitteband aan de bodem van de behuizing gemonteerd. Maar omdat het hier inderdaad gaat om een mechanische schijf probeer ik dat te vermijden.
Pagina: 1