• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Ik heb m'n Palm IIIe laten upgraden tot 8 MB (geheugen chip laten vervangen) en dit werkt perfect. Maar toen ik hem laatst eens open schroefde zag ik dat er naast de 8 MB chip nog ruimte is voor een andere even grootte (grote? spelling ben ik niet zo goed in) chip. Mijn vraag: Kan ik daar nou een 2/4/8 MB chip op zetten? Hoe meer geheugen hoe meer vreugd.. :)

Geheugen is tegenwoordig toch spotgoedkoop :+

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op woensdag 20 juni 2001 21:40 schreef gcb het volgende:
Ik heb m'n Palm IIIe laten upgraden tot 8 MB (geheugen chip laten vervangen) en dit werkt perfect.
[Off Topic]
Mag ik vragen waar je dit heb laten doen, gewoon in Nederland ? En hoeveel heeft het je gekost en kunnen ze dit ook voor een Cassiopei EM-500 (16Mb -> 32Mb of meer ??)
[/Off Topic]

Ik weet niet of het mogelijk is, maar theoretisch (als die plek dus voor een geheugenchip is) zou je er een soortgelijke chip naast kunnen solderen om zo de geheugencapaciteit te verdubbelen.

Ik ga eens kijken op het internet of ik er iets over kan vinden !

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gevonden !!!

Kijk hier maar eens

Hun kunnen maar maximaal 8Mb krijgen in een PalmIII, dus ik denk dat het toch niet mogelijk is !

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

In Nederland is er het welbekende PalmRepair. Je stuurt je Palm op, hij word asap teruggestuurd (meestal chipt hij je Palm diezelfde dag als dat ie hem ontvangt nog).
Mijn bookmarks zijn echter gewist, dus je zult even moeten zoeken op www.palmclub.nl 's forum (ben te lui om het voor je te doen :)). Hij doet echter alleen Palms, geen PPCs.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~