Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor vriendin

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BJester
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-03-2023
De macbook(2010) van mijn vriendin is al tijden aan vervanging toe. Ram upgrade en SSD gekregen, maar het is onderhand te oud en kan echt niet meer mee komen. We zijn al gaan kijken naar de nieuwe Macbook, maar het toetsenbord bevalt niet en het gemis van (USB)poorten is ook niet bevallen. De air is nooit haar smaak geweest en aan de pro zit dan weer een prijskaartje. Nu hoeft de nieuwe laptop geen Mac te wezen(gelukkig), ze kan prima met mijn linux doosjes overweg.

Wat ga je met je laptop doen?
Het zal voornamelijk browsen en office worden, maar ook zo af en toe wat energiecalculaties(Gromacs, Autodock) dus een iets vlottere CPU(i5+) is wel gewenst. Films en Series hebben we een tv voor

Wat is je budget?
1500 EUR

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Dagelijks, ook na haar studie. Het liefst moet de accu een volle werkdag meekunnen, of een klein,licht ladertje

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb zelf een 15 inch Lenovo, maar dat vindt ze te groot en 12 inch te klein. Nu is ze gewend niks op haar laptop te bewaren, maar liever een 256GB SSD dan 128. Een touchscreen heeft geen meerwaarde, dus zal ook niet extra voor betaald worden. Erbij is natuurlijk altijd leuk. Zelf altijd een beetje huiverig geweest voor vastgesoldeerde onderdelen, maar bij een ultrabook ontkom je daar niet aan geloof ik

Zelf wat rond gezocht:
Zenbook UX303http://tweakers.net/price...nbook-ux303ua-r4051t.html
305 https://tweakers.net/pric...nbook-ux305fa-fc008p.html

maar door de grote hoeveelheid nummertjes ben ik een beetje de draad kwijt. Bovendien weet ik niet zo goed wat ik van de Core-M processoren moet vinden

Ook gekeken naar de Dell XPS13https://tweakers.net/pric...ell-xps-13-9350-7556.html en daar gaan we binnenkort ook even voor naar de winkel. Of is het misschien toch beter om te wachten op de nieuwe macbook pro?

Alvast bedankt voor jullie input

Alle reacties

• lolhoo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-11 13:48

lolhoo

Just reboot and relax

Helaas zijn macbook pro's gewoon goed duur en dat blijven ze ook wel.

Ik heb zelf een uitstekende ervaring met de del XPS 13 serie.
Heb er meerdere in mijn handen gehad met verschillende configuraties en generaties en vind het een fijn apparaat om mee te werken.

Ik zou daarom persoonlijk voor de Xps gaan.
Let er wel op dat deze standaard niet met een i7 worden geleverd.

Mocht ze Windows niet de van het vinden kan je er gewoon linux op knallen.
Dell heeft namelijk al meerdere linux versies uitgebracht van zijn xps series dus dat komt wel goed.

Btw, is er nog een pre van specs?
Of is een kleine ultrabook met een beetje pit genoeg?

Did you try to put it off and on again?

• BJester
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-03-2023
Ja het wordt inderdaad een gevalletje windows eraf linux erop,

8GB ram zou fijn zijn, 4 vind ik zelf altijd net te krap, verder kan ze prima uit de voeten met een i5. Ze heeft voornamelijk een hekel aan die magsafe adapter mee te moeten nemen

• rilo98
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-03 18:55

rilo98

BattleTag Rilo98#2407

ik raad een laptop van Asus aan.

Asus heeft bij de gewone serie's vaak een kleine oplader, soortgelijke vorm als de oplader van apple, maar dan net iets groter.

Die Zenbook ziet er goed uit, is klein. en als ik het goed heb ook de dunste laptop die er is.
En met de 6de generatie Skylake i7 kun je wel heel wat jaren vooruit.

Ziet er goed uit!