Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SFP+ to ethernet ( RJ45)

Pagina: 1
Acties:

• RL600
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-07 17:55
Beste Tweakers,

Ik ben op dit moment op zoek naar een adapter voor mijn netwerkkaart.
Deze heeft 2 SFP+ aansluitingen.
Ik weet dat er een heel scala is aan sfp+ naar een fiber aansluiting.
Voor deze specifieke aansluiting zou ik graag een aansluiting willen hebben van sfp+ naar rj45 ( 10 gbit).
Als ik op zoek naar een 1gbit sfp module krijg je er niet veel maar wel een aantal.
Maar voor een 10 gbit aansluiting kan ik niets vinden. Ik vind dit toch vreemd zeker omdat je prima een cat 6a /7 aansluiting hebt en deze toch eigenlijk al best lang bestaan.

Mijn vraag is dus is het fisiek onmogelijk om zo'n ding te maken? Of bestaan deze wel degelijk, maar kijk ik verkeerd?

P.S. dit topic heeft niet de intensie om 2de hands iets te vragen, maar het gaat mij meer om het technische verhaal.

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:57

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Die dingen bestaan wel degelijk, denk enkel niet dat ze gemakkelijk te vinden zijn op Tweakers :)

Een google zoekje op "SFP RJ45 10GB" levert voor mij genoeg resultaten op!

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:28

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Afbeeldingslocatie: https://fiberopticsof.files.wordpress.com/2015/06/sfp-transceivers.jpg Deze bedoel je dus..

Die zijn er zeker wel te vinden, maar ik raad je aan om eens een kostenvergelijking te doen. Deze dingen zijn vooral in 10Gb vrij prijzig.

Afhankelijk van je doel (waar ga je aan koppelen) is het misschien we interessant om naar een no-name DAC/twinax kabel te kijken. Die gaan tot een meter of 7 (11m is er geloof ik ook nog) en bestaat uit een connector+kabel.

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41w4GShiVcL._SX425_.jpg
Die zijn vaak veel goedkoper te vinden..

Vergelijking:
Cisco 10Gb UTP SFP+ is ca. €2000,- (ex kortingen)
Cisco 10Gb SR LC SFP+ is ca. €800,- (ex kortingen)
Cisco 10Gb DAC SFP+ 7 meter is ca. € 200,- (ex kortingen)

Prijzen zullen verschillen tussen aanbieders en compatibiliteit en support, maar het geeft een beeld :)

[ Voor 61% gewijzigd door Equator op 06-01-2016 10:02 ]

• RL600
In wat voor prijsrange zou ik dan moeten kijken.
Zonder gekheid, maar ik kan ze niet vinden....
De toepassing was heel simpel.
Ik wou twee servers ( SAN + server ) aan elkaar koppelen.
De SAN heeft 2 sfp+ aansluitingen en de server 1 rj45 10 gbit/s aansluiting.
Daarom dacht ik met een sfp+ naar rj45 de oplossing te hebben, maar blijkt maar anders te liggen dan gedacht.

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-10 16:54
Ik heb die dingen alvast nog niet gezien (heb er ook al naar gezocht vroeger) en blijkbaar zijn ze fysiek onmmogelijk om te maken door een te grote warmteontwikkeling die niet afgevoerd kan worden. Kijk maar eens naar de grote koelvinnen op een 10gbps copper nic.

Wie zegt dat die dingen wel bestaan, graag een direct linkje naar de spec sheet :)

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 13:54
10G Base-T SFP+ heb ik inderdaad ook nog niet gezien. Twinax is idd de meest gebruikte manier voor korte afstand, maar dan moet je wel 2 SFP+ gaten hebben. Enige andere manier is met een switch als media converter

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

_-= Erikje =-_ schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:10:
10G Base-T SFP+ heb ik inderdaad ook nog niet gezien. Twinax is idd de meest gebruikte manier voor korte afstand, maar dan moet je wel 2 SFP+ gaten hebben. Enige andere manier is met een switch als media converter
Nou, een 10Gb Ethernet kaartje met SFP+ aansluiting voor in de server gecombineerd met een twinax zou ook kunnen. Heb je er geen switch tussen nodig.

Ik kan die 10Gb CU SFP+ ook nergens vinden, maar ik weet dat ze er zijn. Wij hebben laatst daar een prijsopgave van gekregen, maar dat was dus iets in de richting van €2k,-

Maar Cisco biedt ze zelf in ieder geval niet aan..

• _-= Erikje =-_
http://www.dawnraytech.co...hp?bo_table=product&sca=7

:X

Afbeeldingslocatie: http://www.dawnraytech.com/lib/thumb.lib.php?src=../data/file/product/1878757896_984f0be0_SFP2B10GBASE-T.png&w=180&h=180&zc=1&bo_table=product

[ Voor 53% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 06-01-2016 13:18 ]

• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 17:10
SFP > Mediaconverter > Ethernet.

of waarom niet zorgen dat de SFP <fiber>SFP is?

• iCrOn
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:39
Ik had er laatst ook 1 nodig voor mijn router zodat ik de SFP poort hiervan ook kon gebruiken. Ben uiteindelijk bij fiberstore.com terrecht gekomen (chineese site) kwam ik totaal op 18 euro inclusief verzendkosten. Je kan aangeven welk merk je gebruikt en type hun zorgen dan dat hij compatible is.

Service en contact was heel goed.

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-10 16:54
mja ok, dat kan werken, maar da's niet cisco compatble hé ;)
en vooral, gedraagt dit zich als een media converter of als een SFP?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11 19:27
iCrOn schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:29:
Ik had er laatst ook 1 nodig voor mijn router...
Ik gok zo maar even dat je ergens het stukje over 10 gigabit gemist hebt ;)

@TS: Ik denk dat je het goedkoopst uitkomt op een nieuwe netwerkkaart met SFP+ voor de server en een TwinAX-kabel. Tenminste, je geeft niet aan welke merken het betreft en je noemt het SAN ook een server, dus mogelijk kan daar een 10GBase-T netwerkkaart in, scheelt weer 100 euro :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

Beter maak je alles koper, dus een intel x540 kaartje á 150 (?) Euro en een cat6a kabeltje a 5 euro.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• RL600
Zo, wat een veel reacties!!

Duidelijk is nu denk ik dat het niet bestaat ( even los van zo'n mediaconverter, beetje flauw ;) )
Ik nou zit ik wel een beetje met het volgende probleem.
Wat moet ik nou kiezen: alles SFP+ of rj45?
rj45 heeft duidelijk goedkopere kabels , maar duurdere adapters en bij sfp precies andersom.

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Wat is de afstand die je moet overbruggen?

• Corteztm3
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-11 21:27
Ik denk dat je de kosten redelijk kan drukken door gebruik te gaan maken van DAC kabels, je kan niet hele lange afstanden overbruggen. Verder denk ik dat je ook makkelijker 10Gb SFP+ kaarten kan vinden dan met RJ45.

• _-= Erikje =-_
NoxiuZ schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:41:
Beter maak je alles koper, dus een intel x540 kaartje á 150 (?) Euro en een cat6a kabeltje a 5 euro.
En de rest :) pricewatch: Intel X540-T1

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

Hmm, valt tegen. X520 is nog wel ietsje goedkoper.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Corteztm3
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-11 21:27
NoxiuZ schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:13:
[...]

Hmm, valt tegen. X520 is nog wel ietsje goedkoper.
Je zou eventueel ook volgende kunnen halen:
http://tweakers.net/price...-10gb-2-port-530sfp+.html

Verder; is mogelijk 2de hans niet mogelijk? Ik zie wel wat vraag en aanbod 10Gb setjes.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
RL600 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 01:29:
Zo, wat een veel reacties!!

Duidelijk is nu denk ik dat het niet bestaat ( even los van zo'n mediaconverter, beetje flauw ;) )
Ik nou zit ik wel een beetje met het volgende probleem.
Wat moet ik nou kiezen: alles SFP+ of rj45?
rj45 heeft duidelijk goedkopere kabels , maar duurdere adapters en bij sfp precies andersom.
Tja.. waarvoor ga je het gebruiken? Voor normaal 'thuisgebruik' is koper het handigst. Dan kun je gewoon makkelijk een kabeltje maken enz.

Voor een onderlinge link zou je met DA kabels kunnen, als het tussen 2 kaartjes oid is. Simpel multimode glas kan ook, dat kost ook bijna niets (tenzij je originele branded optics gaat nemen). Naar een switch: tja, wat heeft die switch voor koppelvlak? 10Gbase-T zie je relatief weinig, omdat 10Gbit vnl gebruikt wordt in backbones, en daar is glas gemeengoed: Makkeljik upgradebaar, langere kabellengtes mogelijk, galvanisch geschieden..

SFP+ naar 10Gbase-T ken ik niet. 1Gbit wel zoals al gezegd in dit topic. 10Gbase-T zal alleen kunnen icm een 'externe' box: SFP+ is iets van <2watt en 10Gbase-T heeft meer stroom nodig...

[ Voor 8% gewijzigd door DJSmiley op 07-01-2016 20:20 ]

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Als de servers dicht bij elkaar staan is DA volgens mij het goedkoopst en makkelijkst.
Deze hier: http://www.cozlink.com/10...PeQnMa1mMoCFVQaGwods_oBKw
is wel erg goedkoop, maar voldoet volgens mij aan de specs. Zouden er nog valkuilen zijn bij zulke goedkope kabels ? (behalve dat ze voor grotere lengtes wel iets duurder zijn) :p

Edit: o poep, je server heeft alleen rj45. nevermind dan.

[ Voor 7% gewijzigd door u_nix_we_all op 07-01-2016 20:28 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• RL600
De afstand is kort ( max een meter).
@Corteztm3 geen probleem! De kaarten die ik nu heb zijn ook 2de hands.

Het probleem is ook een beetje dat die switches ontzettend duur zijn ( echt niet grappig meer ).
De goedkoopste met 8 poorten is van netgear ( uit mijn hoofd 750 euro, not sure !)
Die heeft dan weer rj45 aansluitingen, ga je voor sfp+ kijken dan zit je al snel rond de 2500 euro en zit je ergens rond HP of Cisco. Het zou dan bijna goedkoper zijn wat 2 poorts kaarten in je systeem te zetten en zo een switch maken.

Als ik alles zo hoor, denk ik dat sfp "fijner" is, maar het blijft toch een beetje roeien met de riemen die je hebt ( en de beurs ;) )

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 12:34

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

ga naar een website zoals http://approvedoptics.com/ en als je ze belt kan je een DAC kabel krijgen voor een paar tientjes en 10GB connectivity

10GBaseT bestaat niet in de SFP+ formfactor

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 10:50
http://www.alibaba.com/pr...2700.7724857.29.62.As2232

Zou zoiets kunnen zijn? Ik ben op zoek naar de zelfde oplossing. Wat is het uiteindelijk geworden?

• DJSmiley
Neptunus schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 19:45:
http://www.alibaba.com/pr...2700.7724857.29.62.As2232

Zou zoiets kunnen zijn? Ik ben op zoek naar de zelfde oplossing. Wat is het uiteindelijk geworden?
Dat is een DAC. Dat is niets bijzonders. TS zocht een 10Gbase-T naar SFP+. Dat ligt een stuk gecompliceerder :)

10Gbit SFP+ via koper koppelen kan prima, met een DAC kabel zoals ook al eerder genoemd in dit topic.

Maar een DAC kabel of 2x SFP+ met 10Gbit optic.. dat kost allemaal weinig. 10Gbase-T is de uitdaging

• marcop82
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
RL600 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 22:45:
De afstand is kort ( max een meter).
@Corteztm3 geen probleem! De kaarten die ik nu heb zijn ook 2de hands.

Het probleem is ook een beetje dat die switches ontzettend duur zijn ( echt niet grappig meer ).
De goedkoopste met 8 poorten is van netgear ( uit mijn hoofd 750 euro, not sure !)
Die heeft dan weer rj45 aansluitingen, ga je voor sfp+ kijken dan zit je al snel rond de 2500 euro en zit je ergens rond HP of Cisco. Het zou dan bijna goedkoper zijn wat 2 poorts kaarten in je systeem te zetten en zo een switch maken.

Als ik alles zo hoor, denk ik dat sfp "fijner" is, maar het blijft toch een beetje roeien met de riemen die je hebt ( en de beurs ;) )
SFP+ kaarten zoals pricewatch: Intel X520-DA2 zijn een goede keuze samen met een 1 of 2 meter SFP+ 10Gbit kabel. Momenteel is 10Gbit over koper te duur voor situaties waar bandbreedte je geen geld oplevert. Dan is SFP+ een goede oplossing en zeker als je geen switching mogelijkheid nodig hebt.

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 10:50
DJSmiley schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 21:00:
[...]

Dat is een DAC. Dat is niets bijzonders. TS zocht een 10Gbase-T naar SFP+. Dat ligt een stuk gecompliceerder :)

10Gbit SFP+ via koper koppelen kan prima, met een DAC kabel zoals ook al eerder genoemd in dit topic.

Maar een DAC kabel of 2x SFP+ met 10Gbit optic.. dat kost allemaal weinig. 10Gbase-T is de uitdaging
Thanks, ik ga maar gewoon voor SFP+ modules met een fiber kabel er tussen. Iemand nog tips over hoe je zo'n fiber kabel door een 16mm PVC buis kunt krijgen. Misschien is dit no-done, ik zoek eigenlijk een oplossing om z'n kabel op een nette manier vanuit mijn trapkast naar mijn zolder te krijgen.

• Bardock
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11 11:20
Misschien een oud topic , maar ze zijn er inmiddels:

https://www.amazon.com/10...-Compatible/dp/B06XQBFHNL

$199, valt mee dus :)

• DJSmiley
Bardock schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:59:
Misschien een oud topic , maar ze zijn er inmiddels:

https://www.amazon.com/10...-Compatible/dp/B06XQBFHNL

$199, valt mee dus :)
Meerdere merken hebben ze inmiddels. Zelf nog geen ervaring mee.

Mikrotik heeft 'm voor $65
https://mikrotik.com/product/s_rj10
Online kom ik 'm voor 45-50 eur tegen...

Wel een limiet van max 30m bij 10Gbase-T. Die dingen zijn vaak multirate, en doen bv ook 1Gbit maar dan over grotere afstanden.

Degene die jij linkt wordt als 10Gbase-SR geprogrammeerd, dus dat denkt een Cisco dan ook. Het is dus een 3rd party ding wat zich voordoet als een multimode optic. Maakt op zich niet uit overigens.

Ik meen alleen dat de SFP+ specificatie max 2W voorschrijft, deze dingen verbruiken 2.5W. Het zou dus maar zo kunnen dat dit niet altijd met elke vendor compatible is.

[ Voor 4% gewijzigd door DJSmiley op 27-02-2018 19:42 ]

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 19:39
HPE heeft ze (inmiddels) ook , echter op specifieke blade chassis servers / DC grade switches etc. Zeker niet op willekeurige switches te gebruiken. Klaarblijkelijk zijn een aantal series, lijnen voorbereid, geschikt voor het hogere wattage wat benodigd is.
Pagina: 1