Zoek een moederbord met onboard RAID voor 6 schijven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319464

Topicstarter
Ik heb op het moment 16TB opslag maar zonder een RAID opstelling en dit zijn allemaal Seagate hardeschijven. Waar ik wonderbaarlijk nog nooit problemen mee heb gehad in de 3 jaar dat ik ze heb en ze tikken de 10.000 bedrijfsuren aan. Dus nu wil ik toch eigenlijk wel een RAID opstelling gaan maken.

Ik heb op het moment 4 hardeschijven van ieder 4 TB. Ik zit te denken aan een RAID 5 opstelling met 6 hardeschijven. Dus moeten er nog 2 x 4 TB bijkomen. Moet wel nog even kijken hoe ik dan mijn huidige data backup haha.

Maar iig vroeg ik me af of er moederborden zijn met een onboard controller waarmee je dus 6 schijven in RAID kunt zetten en dat er dan ook nog een poort vrij is (een 7e) voor een SSD schijf.

Mijn huidige moederbord heeft 6 aansluitingen, maar 4 daarvan kan ik maar gebruiken voor een RAID opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Welk moederbord heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:08

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je weet dat een raid 5 heel lang doet over rebuilden.

psst 2 x 8TB schijven voor backup ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Damic op 06-01-2016 09:54 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:14
16TB in raid5 is vragen om problemen. Rebuilden duurt heel lang en is intensief. Kans is dan aanwezig dat er nog een hdd uit klapt en je dan data kwijt bent. Kijk anders eens naar zfs of raid 6 oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
RAID-5 met disken van deze grootte is sowieso wachten op problemen. Bij het rebuilden kan je meerdere non-recoverable errors krijgen en is je data vervolgens niet meer betrouwbaar, of je hele RAID set is naar de haaien door een extra defecte disk.

[ Voor 15% gewijzigd door redfoxert op 06-01-2016 09:58 ]

https://discord.com/invite/tweakers