Toon posts:

PC start niet op na aansluiten 850 EVO

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Vandaag kwamen de onderdelen van mijn pc binnen, dus heb meteen alles in elkaar gezet. Alles deed het, wonder boven wonder, want het is de eerste keer dat ik zoiets deed. Echter liep ik tegen het probleem aan dat windows niet wilde installeren en de BIOS herkende geen harde schijven. Ik bleek de stroomkabel van de SSD vergeten te zijn; was niet ingeplugd in de voeding.

Nadat ik dit gedaan heb, ging mijn pc helemaal niet meer aan, en daarna ook niet meer als ik de ssd weer ontkoppelde van de voeding. Ik heb inmiddels alle verbindingen nogmaals gecontroleerd, maar alles zit er goed in volgens mij, buiten die ene kabel is er niets veranderd. Hebben jullie enig idee wat er gebeurd kan zijn? En hoe kan ik dit nu het beste troubleshooten?

Dit is mijn systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Tray€ 211,50€ 211,50
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 81,95€ 81,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 363,95€ 363,95
1Cooler Master Silencio 352€ 58,95€ 58,95
1Iiyama XB2380HS-1 Zwart€ 175,50€ 175,50
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 47,-€ 47,-
1Corsair RM550x€ 92,95€ 92,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 77,18€ 77,18
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.108,98

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen, want ik kom er nu 1,2,3 niet meer zelf uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny_H
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 11:47
Je kan beginnen met alles los te koppelen en hem dan te starten, dus alleen je voeding, mobo/cpu/ram en de power knop. Gaat die dan wel aan?

PS. druk alle stekkers in je kast even aan.

The only source of knowledge is experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een CMOS reset doen. Een kwestie van een jumpertje omzetten. Kijk in de handleiding van het moederbord hoe dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:39:
Even een CMOS reset doen. Een kwestie van een jumpertje omzetten. Kijk in de handleiding van het moederbord hoe dat te doen.
Ik hen afuture gevraagd de bios te updaten van het moederbord. Wordt dit dan ook gereset? Maw, moet die dan opnieuw geüpdatet worden?
Danny_H schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:34:
Je kan beginnen met alles los te koppelen en hem dan te starten, dus alleen je voeding, mobo/cpu/ram en de power knop. Gaat die dan wel aan?

PS. druk alle stekkers in je kast even aan.
Volgens mij heb ik dit gisteren wel gedaan, maar ik zal het nogmaals doen voor de zekerheid. Gisteren werkte dit niet.

Is mijn probleem toevallig iets dat mensen herkennen als een vaker voorkomend iets?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2016 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het bios maar eens te resetten. Heeft bij mij vaak genoeg geholpen om een probleem als dit op te lossen. Batterij er 10 seconden uit wil ook nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de hulp! CMOS reset heeft het probleem opgelost. Wel gek, maar prima :)
Pagina: 1