40" inch Smart-TV | +- 400eu

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccoef
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-10 12:29
Hallo forum gangers!

Ik ben opzoek naar een leuke smart-tv voor rond de 400 euro.
Ik heb er twee op het oog;

- pricewatch: Philips 40PFK5300 Zwart

- pricewatch: Samsung UE43J5500AW Zilver, Zwart

Ze hebben beide een refresh rate van 50hz, daarnaast is er ook een 'geoptimaliseerde refresh rate'.
Philips: 200hz | Samsung 400hz.

Wat betekend dit? zie ik hier verschil in tijdens het gamen op mijn XBOX360? Of tijdens een film via HDMI vanaf mijn computer?

De samsung zou een Quad-core processor hebben, over de philips niets te vinden.

Kan iemand mij de verschillen uitleggen tussen deze twee televisies? wat is de beste 'bang for buck' keuze?

Groetjes, Marc

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
"Geoptimaliseerde" refresh rates zijn fantasie getallen vanuit de marketing afdelingen van de diverse merken. Elk merk bedenkt deze op een andere wijze waardoor het geen enkele zin heeft om deze met elkaar te vergelijken. Zie ook deze blog van een mede-Tweaker voor meer achtergrond informatie.

Het zijn beide budget modellen met een 50 Hz paneel. Als je qua beeldkwaliteit een stap omhoog wil gaan, moet je naar echte 100 Hz panelen zoeken. Verder is het voor het gamen handig wanneer je een televisie hebt met een zo laag mogelijke input lag.

Check ook Het algemeen beleid #groeten eens. De groeten doen in niet nodig namelijk. Ten slotte nog een verhuizing naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccoef
Bedankt voor jouw antwoord, duidelijk!

Ik ken het 'fenomeen' input-lag; hoe kan ik zien hoe groot of klein deze lag is op een van deze onderstaande TV's?

- pricewatch: Samsung UE58J5200AW Zwart

- pricewatch: Samsung UE43J5500AW Zilver, Zwart

(Ik heb dus inderdaad een nieuwe selectie gemaakt, het wordt waarschijnlijk een van deze twee)

#geengroetjes! Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Iets dergelijks als de input lag kun je helaas enkel vinden in reviews door reviewers zoals Tweakers, Rtings, HDTVTest.co.uk en dergelijk. Wanneer er geen review van het toestel is waar de input lag is getest, is er simpelweg geen manier om deze te achterhalen behalve dit zelf testen met daarvoor geschikte apparatuur (Leo Bodnar Lag tester)

Je weet overigens wel dat je een 58" en 43" toestel vergelijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Wacht nog ff wacht nog ff want de Media Markt BTW actie start eind deze maand! Nog twee weken wachten en je hebt voor rond die prijsklasse een toestel uit 2015. Dat lukt toch wel? :)

[ Voor 4% gewijzigd door iApp op 07-01-2016 21:06 ]

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccoef
Dimens schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 21:04:
Iets dergelijks als de input lag kun je helaas enkel vinden in reviews door reviewers zoals Tweakers, Rtings, HDTVTest.co.uk en dergelijk. Wanneer er geen review van het toestel is waar de input lag is getest, is er simpelweg geen manier om deze te achterhalen behalve dit zelf testen met daarvoor geschikte apparatuur (Leo Bodnar Lag tester)

Je weet overigens wel dat je een 58" en 43" toestel vergelijkt?
Ik heb nog het een en ander gezocht; gevonden dat de J5200 versies een input-lag hebben van 35Ms, dat schijnt NET okey te zijn. niet super; maar net goed.
iApp schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 21:06:
Wacht nog ff wacht nog ff want de Media Markt BTW actie start eind deze maand! Nog twee weken wachten en je hebt voor rond die prijsklasse een toestel uit 2015. Dat lukt toch wel? :)
Helaas niet, mijn keuze valt op de 58" TV, deze wordt niet in de mediamarkt verkocht.

Alsnog erg bedankt voor jullie meedenken; ik ben eruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ook dan heeft PlatteTVDiscounter vast nog wel wat goeie aanbiedingen. Ik zou direct voor een 60" gaan! :)

An  a day keeps the doctor away.

Pagina: 1