Pricewatch prijs lager dan via website

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-09 13:03
Beste tweakers,
Voordat ik een bedrijf zwart maak had ik een vraag over wat me opgevallen is
Daarom noem ik het bedrijf even x

X heeft via tweakers.net de goedkoopste prijsvermelding op een aantal producten , als ik hierop ook klik klopt de prijs ook met wat er op de site staat van x.
Echter als ik op de site van x zoek naar het product krijg ik precies hetzelfde product echter 3 euro duurder gemiddeld met precies hetzelfde artikelcode alleen de eerste 2 letters zijn anders en het product is niet te vinden voor dezelfde prijs.
Mag dit of is dit gewoon bedrog om maar bovenaan te staan bij tweakers?

Beste antwoord (via henry_boy op 14-01-2016 11:34)

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:21

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Zo te zien is het gewoon hetzelfde product, met een extra code in de URL ter herkenning van de promotie. Hier is niks mis mee, zijn meer shops die het doen. Dus als je de volgende keer een product bij Staples heb gevonden, zoek 'm dan op in de Pricewatch en klik van daaruit naar Staples, wellicht dat je dan wat kan besparen :)

Edit: Blijkbaar hebben ze dit vandaag aangezet, ik krijg net een mailtje van een fabrikant met dezelfde vraag :P

[ Voor 6% gewijzigd door Glaanie op 12-01-2016 13:08 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:02
Mag gewoon, zijn meer winkels die het doen (althans, ik heb er al vaker van gehoord). Je krijgt korting als je via Tweakers bij die winkel komt - niets mis mee, want ze staan *voor dat produkt* terecht hoog, je kan het voor die lage prijs bij die winkel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:43

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Waarschijnlijk wordt via de Pricewatch ook een extra parameter(s) in de url naar de verkoper zijn website meegegeven.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

theorganiser schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 23:22:
Beste tweakers,
Voordat ik een bedrijf zwart maak had ik een vraag over wat me opgevallen is
Daarom noem ik het bedrijf even x

X heeft via tweakers.net de goedkoopste prijsvermelding op een aantal producten , als ik hierop ook klik klopt de prijs ook met wat er op de site staat van x.
Echter als ik op de site van x zoek naar het product krijg ik precies hetzelfde product echter 3 euro duurder gemiddeld met precies hetzelfde artikelcode alleen de eerste 2 letters zijn anders en het product is niet te vinden voor dezelfde prijs.
Mag dit of is dit gewoon bedrog om maar bovenaan te staan bij tweakers?
Dat mag, zolang je het product maar ook daadwerkelijk voor die prijs kan bestellen. En het product ook hetzelfde is als wat de andere shops aanbieden. Kan je misschien een voorbeeld geven?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Zo te zien is het gewoon hetzelfde product, met een extra code in de URL ter herkenning van de promotie. Hier is niks mis mee, zijn meer shops die het doen. Dus als je de volgende keer een product bij Staples heb gevonden, zoek 'm dan op in de Pricewatch en klik van daaruit naar Staples, wellicht dat je dan wat kan besparen :)

Edit: Blijkbaar hebben ze dit vandaag aangezet, ik krijg net een mailtje van een fabrikant met dezelfde vraag :P

[ Voor 6% gewijzigd door Glaanie op 12-01-2016 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Staples deed dit voorheen naar mijn weten niet inderdaad, eigenlijk wel goed om te weten. Het gebeurt overigens wel hier en daar. Soms zijn de prijzen anders, dan krijg je bijvoorbeeld geen verzendkosten als je via de pricewatch zoekt. Een vermoeiend spelletje, maar het kan soms best wel wat besparen. Zou ook niet weten waarom het bedrog is zolang je daadwerkelijk kan bestellen, en het is ook bijna vaste prik bij andere prijsvergelijkers.

Ik neem aan dat dit voor jullie (Tweakers) praktisch niet te tracken is gezien dit aan de shop kant wordt geregeld? Want het zou natuurlijk fijn zijn als je kan zien in de PW dat voor die shop het de moeite is om altijd via de PW te zoeken. Tis wel een mooie meerwaarde van de PW als voor mensen duidelijk(er) wordt dat ze meer voordeel kunnen behalen.
Pagina: 1