Goedendag Tweakers!
Ik heb eind April ongeveer €2200,- te besteden voor een nieuw systeem
. Uiteraard heb ik zelf al wat onderzoek gedaan en heb een lijstje opgesteld. (vind deze onderaan)
Ik heb alleen nog wat vragen en ik hoop dat jullie me daarmee kunnen helpen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem zal worden gebruikt voor zowel gamen als software development, het beheeren van virtuele machines en af en toe wat videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil alle onderdelen voor het systeem kopen aan het eind van April 2016, mijn budget op moment zal rond de €2200,- liggen.
De assemblage zal ik zelf uitvoeren.
Mocht het zo zijn dat het net iets over het budget heen gaat zal ik nog iets langer door moeten sparen (uiteraard liever niet).
€2400,- is mijn absolute maximale.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt?
Op het moment heb ik alleen 2 SSD's liggen. Dit zijn 120Gb Kingston SSDNow V300 SSD's, deze zullen in RAID 0 in het systeem komen als bootschijf.
Verder heb ik wel een monitor staan, maar deze gebruik ik liever niet ivm een lage resolutie en de grootte van het scherm. Dit is een Fujitsu B22W-7 (22" 1680x1050).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil me graag aan een kleurenschema houden, namelijk zwart en wit. Ik wil niet alleen dat componenten in dit kleurenschema passen, maar ook alle kabels.
Ik ben dus van plan mijn eigen kabels te sleeven, er moet dus ook nog ruimte in het budget over blijven voor alle materialen.
Deze materialen zijn:
Zoals ik al zei, ik wil me aan een zwart/wit kleurenschema houden, op de kast na dan (want die is grijs).
Een i7 zou ik ook heel prettig vinden, deels voor het draaien van meerdere VM's tegelijk en deels voor bragging rights
.
De monitor moet overigens een 21:9 ratio hebben.
Ga je overklokken?
Ik ben inderdaad van plan over te klokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat ik van jullie wat advies kan krijgen over mijn huidige potentiele samensteling, en of het slimmer is om nog even te wachten met de monitor en wat meer van het budget in de PC te steken.
Ook hoor ik graag wat voor samenstelling jullie zouden maken aan de hand van mijn eisen en budget.
Hieronder de huidige samenstelling.
Ik weet overigens niet of een GTX 970 wel genoeg is voor Ultra-wide 1440p, hier hoor ik ook graag jou mening over.
In ieder geval, alvast bedankt!
Ik heb eind April ongeveer €2200,- te besteden voor een nieuw systeem
Ik heb alleen nog wat vragen en ik hoop dat jullie me daarmee kunnen helpen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem zal worden gebruikt voor zowel gamen als software development, het beheeren van virtuele machines en af en toe wat videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil alle onderdelen voor het systeem kopen aan het eind van April 2016, mijn budget op moment zal rond de €2200,- liggen.
De assemblage zal ik zelf uitvoeren.
Mocht het zo zijn dat het net iets over het budget heen gaat zal ik nog iets langer door moeten sparen (uiteraard liever niet).
€2400,- is mijn absolute maximale.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt?
Op het moment heb ik alleen 2 SSD's liggen. Dit zijn 120Gb Kingston SSDNow V300 SSD's, deze zullen in RAID 0 in het systeem komen als bootschijf.
Verder heb ik wel een monitor staan, maar deze gebruik ik liever niet ivm een lage resolutie en de grootte van het scherm. Dit is een Fujitsu B22W-7 (22" 1680x1050).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil me graag aan een kleurenschema houden, namelijk zwart en wit. Ik wil niet alleen dat componenten in dit kleurenschema passen, maar ook alle kabels.
Ik ben dus van plan mijn eigen kabels te sleeven, er moet dus ook nog ruimte in het budget over blijven voor alle materialen.
Deze materialen zijn:
- Flex sleeve (zwart en wit)
- Heatshrink
- Cable Combs
- Connector Housings
- Connector Pins
- Electrical Wire
- Gereedschappen (hoeven niet meegerekend te worden)
Zoals ik al zei, ik wil me aan een zwart/wit kleurenschema houden, op de kast na dan (want die is grijs).
Een i7 zou ik ook heel prettig vinden, deels voor het draaien van meerdere VM's tegelijk en deels voor bragging rights
De monitor moet overigens een 21:9 ratio hebben.
Ga je overklokken?
Ik ben inderdaad van plan over te klokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat ik van jullie wat advies kan krijgen over mijn huidige potentiele samensteling, en of het slimmer is om nog even te wachten met de monitor en wat meer van het budget in de PC te steken.
Ook hoor ik graag wat voor samenstelling jullie zouden maken aan de hand van mijn eisen en budget.
Hieronder de huidige samenstelling.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 387,- | € 387,- |
| 1 | MSI Z170 KRAIT GAMING | € 145,80 | € 145,80 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 363,95 | € 363,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Phanteks Enthoo Evolv ATX Grijs | € 166,95 | € 166,95 |
| 1 | LG 34UM95C Zilver, Zwart | € 641,78 | € 641,78 |
| 1 | NZXT HUE+ | € 57,- | € 57,- |
| 1 | NZXT Kraken X61 | € 146,41 | € 146,41 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 93,50 | € 93,50 |
| 1 | Corsair RM650x | € 104,95 | € 104,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.177,29 | |
Ik weet overigens niet of een GTX 970 wel genoeg is voor Ultra-wide 1440p, hier hoor ik ook graag jou mening over.
In ieder geval, alvast bedankt!
[ Voor 92% gewijzigd door Frans_vthek op 06-01-2016 11:12 . Reden: Post voldeed niet aan het DAA beleid. ]