Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

17" eenvoudige desktopvervanger (700/800 euro)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Windows OS icm lichte programma's, niets speciaals.
Ik wil op een fatsoenlijke snelheid kunnen surfen, bestandje bewerken, etc. en vanuit thuis kunnen werken (snel opstarten, ik wil nergens op wachten eigenlijk want ben gewend te werken met degelijke systemen, dus SSD). Het liefst icm een 'normale' HD want ik moet wel media kwijt kunnen.
Af en toe zal ik er een film op willen kijken (dus minimaal 17").
Ik ga er niet/nauwelijks op gamen of media bewerken.

Wat is je budget?
700 a 800 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Geen prioriteit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik denk aan een Acer, maar puur voor de prijs.
Ik heb hier geen ervaring mee.
Raad iemand dit (sterk) af?

Op dit moment aas ik op:
http://tweakers.net/price...r-aspire-e5-772-50dk.html

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2016 22:55 ]

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Laptop blijft op tafel, lag je hem op schoot of neem je het ook buitenshuis mee?
Ik heb geen ervaring met Acer, maar misschien is het beeldscherm van slechte kwaliteit. (lightbleeding of vale kleuren).

[ Voor 16% gewijzigd door MedionAkoya op 05-01-2016 23:00 ]

Trein?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, geen prioriteit dus blijft 99% van de tijd op tafel liggen.
Ik heb een kleine laptop (en tablet) voor op schoot maar die is te traag (en te lelijk) om er fatsoenlijk op te werken.
De schermkwaliteit vind ik wel belangrijk! Maar ik ga niet ver boven dit budget.

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je geeft verder weinig eisen van wat je precies wilt.
Is full-hd bijvoorbeeld een vereiste?
Waarom niet een goedkope laptop kopen, en daar zelf een ssd in gooien? Want de eisen die je opgeeft kan elke laptop wel. Dus kom je eigenlijk alleen uit op ssd en 17".

En als hij toch voor 99% op de tafel blijft staan, waarom dan geen compleet systeem aanschaffen?
Als je een mini-itx/atx systeem aanschaft kan je er nog een groot (24"bijvoorbeeld) scherm bij kopen ook.

[ Voor 80% gewijzigd door fm77 op 05-01-2016 23:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als full-hd betekent een resolutie van 1920 x 1080, dan ja dit is wat ik wil.
Ik heb die opmerking vaker gehoord, maar ik vertrouw mezelf niet echt in het knutselen aan een nieuwe laptop. Dus ik koop liever het volledige systeem.

Hij blijft 99% op dezelfde plek maar ik wil hem wel enigszins weg kunnen werken (inklappen en wegschuiven). Maar wat win ik hiermee in prijs? Ik bespaar dan alleen op de processor? Al is een i5 tegenwoordig niet meer dan normaal volgens mij.

Ik heb grotere monitoren klaarstaan maar deze zal ik enkel uitzonderlijk koppelen, bijvoorbeeld met thuiswerken.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:24

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Met mini-itx of atx bedoelde fm77 een normale computer in een heel kleine behuizing. Die kun je ook uit het oog zetten. Zit je alleen nog met het scherm.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• fm77
  • Niet online
Ik heb al je filters in de pricewatch hier gegooid. Maar dan komen er ook maar een paar laptops uit, waaronder de Acer die je opgeeft.
Die heeft echter maar 128GB aan schijfruimte. Als je naast windows niet heel veel eisen hebt dan is dat ruim voldoende. Voor overige zaken zou ik er dan gewoon een externe harde schijf aan hangen.
Voor moderne games zal deze machine overigens niet voldoende zijn.
Dus als je specifiek een kant en klare laptop zoekt, dan is hier niets mis mee.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:35
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 23:31:
Als full-hd betekent een resolutie van 1920 x 1080, dan ja dit is wat ik wil.
Ik heb die opmerking vaker gehoord, maar ik vertrouw mezelf niet echt in het knutselen aan een nieuwe laptop. Dus ik koop liever het volledige systeem.

Hij blijft 99% op dezelfde plek maar ik wil hem wel enigszins weg kunnen werken (inklappen en wegschuiven). Maar wat win ik hiermee in prijs? Ik bespaar dan alleen op de processor? Al is een i5 tegenwoordig niet meer dan normaal volgens mij.

Ik heb grotere monitoren klaarstaan maar deze zal ik enkel uitzonderlijk koppelen, bijvoorbeeld met thuiswerken.
Maar wat is dan precies de reden dat je een desktop vervanger zoekt? Blijft een beetje een compromis apparaat wat mij betreft. Daarmee bedoel ik dat het snel te groot/zwaar wordt om echt mobiel te zijn en je op ergonomie ook veel inlevert. Let op RSI zou ik zeggen.

Zelf heb ik dit opgelost door voor een Microsoft Surface (Pro 2) te gaan. Dan ben je 'hyper' mobiel maar toch productief. Met het touch scherm kun je zelfs op schoot redelijk efficiënt Excel oid bedienen. Schermkwaliteit daarvan is overigens van een andere wereld :). Werk je serieus thuis dan sluit je hem aan op een docking en dan merk je niet dat het geen normale pc is (ivm de snelheid). Situatie zal natuurlijk niet identiek zijn want ik heb ook nog een gamepc op de grond staan (monitor met dual input) en een NAS met een paar TB opslag. Maar het is altijd iets om te overwegen!

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 05-01-2016 23:55 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• fm77
  • Niet online
sdk1985 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 23:53:
[...]

Maar wat is dan precies de reden dat je een desktop vervanger zoekt? Blijft een beetje een compromis apparaat wat mij betreft. Daarmee bedoel ik dat het snel te groot/zwaar wordt om echt mobiel te zijn en je op ergonomie ook veel inlevert. Let op RSI zou ik zeggen.

Zelf heb ik dit opgelost door voor een Microsoft Surface (Pro 2) te gaan. Dan ben je 'hyper' mobiel maar toch productief. Met het touch scherm kun je zelfs op schoot redelijk efficiënt Excel oid bedienen. Schermkwaliteit daarvan is overigens van een andere wereld :). Werk je serieus thuis dan sluit je hem aan op een docking en dan merk je niet dat het geen normale pc is (ivm de snelheid). Situatie zal natuurlijk niet identiek zijn want ik heb ook nog een gamepc op de grond staan (monitor met dual input) en een NAS met een paar TB opslag. Maar het is altijd iets om te overwegen!
Volgens mij ga je dat niet redden met het beschikbare budget (tablet+dock). En daarnaast natuurlijk nog de 17" eis.
Ik denk dat hij in dit geval toch beter voor de laptop kan gaan. Met beiden kan hij even veel/weinig :P

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt allen tot zover voor de reacties.

Wat betreft de HD, volgens mij kloppen de specs in de pricewatch niet.
Klik maar eens door naar een van de shops, dan krijg je er nog een 1TB HDD bij. Ik wil dus zowel SSD als HDD.

Laat ik de vraag exacter maken: ziet iemand nadelen in de keuze voor een Acer? Ik las straks dat deze goedkoper is omdat de hardware minder lang mee gaat bijvoorbeeld. Iemand?

• sdk1985
fm77 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 00:02:
[...]

Volgens mij ga je dat niet redden met het beschikbare budget (tablet+dock). En daarnaast natuurlijk nog de 17" eis.
Ik denk dat hij in dit geval toch beter voor de laptop kan gaan. Met beiden kan hij even veel/weinig :P
Er zijn natuurlijk goedkopere alternatieven (non Pro vanaf 499 en andere merken). Mijn i5 8 GB 512 GB SSD was overigens 'slechts' 749,-- (via ibood).

Wel 10.1 inch (1920x1080) maar dat was nu juist het punt. Wat moet je met 17 inch op schoot en zonder touch? Als er een goede reden is, dan prima hoor. Maar ik kan hem zo 1,2,3 niet bedenken. Vandaar dat ik het even vraag. Zie nu dat in de topic start staat dat 17'' volgt uit de wens om video te kijken. Zelf niet aan gedacht omdat ik 10-13 inch geen probleem vindt voor in bed/op vakantie (zeker niet als het scherm heel goed is), terwijl ik op andere momenten met de tv koppel.

Als het een bakbeest wordt dan kun je er vaak nog wel een hdd bij plaatsen. Bijvoorbeeld deze sshd: pricewatch: Seagate Laptop Thin SSHD ST500LM000, 500GB. Wel van te voren goed kijken of er ruimte voor is!

[ Voor 29% gewijzigd door sdk1985 op 06-01-2016 01:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn i5 8 GB 512 GB SSD was overigens 'slechts' 749,-- (via ibood).

De Acer heeft dus dezelfde specs en prijs. Alleen nu met een kleinere SSD en een extra HDD.

Om video's te bekijken sluit ik nu meestal aan op tv inderdaad. Als het veel in prijs scheelt kan ik wel voor een lagere resolutie gaan, maar is dit de moeite?

Een HD bijplaatsen is hier niet nodig met 1128GB.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2016 08:45 ]

• sdk1985
Yes alleen is het een 'notebook' en geen 'ultrabook'. Verschil zit hem in de formfactor. In dit specifieke voorbeeld is het verschil 900gram vs 3 KG. De nieuwste Surface 3 (non pro) zijn zelfs maar 600 gram (10.1 inch, 1920x1280). Het is een ander soort apparaat wat ik even onder de aandacht bracht. Het zijn een soort tablets die gewoon Windows 10 draaien en waarbij je dus zowel een toetsenbord/muis kunt gebruiken maar ook het scherm kan aanraken. Veel kleinere schermen, maar kwalitatief (kleuren/kijkhoek/scherpte) van een hele andere klasse.

Maar goed mbt je notebook wensen: Lager dan 1920x1080 zou ik zelf niet gaan. Dan heb je minder werkruimte.

Maar hoe kom je op 1128GB zonder een hdd bij te plaatsen? Want volgens de specificaties zit er alleen een 128 GB ssd en en dat zit natuurlijk zo vol.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, zoals ik hier al zei:
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 00:28:
Ok, bedankt allen tot zover voor de reacties.

Wat betreft de HD, volgens mij kloppen de specs in de pricewatch niet.
Klik maar eens door naar een van de shops, dan krijg je er nog een 1TB HDD bij. Ik wil dus zowel SSD als HDD.

Laat ik de vraag exacter maken: ziet iemand nadelen in de keuze voor een Acer? Ik las straks dat deze goedkoper is omdat de hardware minder lang mee gaat bijvoorbeeld. Iemand?

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-11 12:36
Ik heb eigenlijk quasi dezelfde eisen. Ik hou mijn desktop pc om te gamen en ik sluit die aan de tv maar mijn vrouw wil de bureau weg en wil in de plaats een laptop die ze op de eettafel kan nemen.

Mijn desktop heeft een ssd en mijn vrouw en ik zijn die snelheid gewend dus de laptop moet dit ook hebben. Ofwel een sshd...

minimaal 6gb ram

17 inch --> de laptop wordt niet veel verplaatst, enkel van kast naar tafel maar hij wordt niet vaakl buitenshuis meegenomen

1080p scherm. Is dit niet het beste voor een 17 inch scherm? Mijn smartphone van 5 inch heeft zelfs full hd...

Budget ook 700-800.

En jullie zeggen dat je zelf een ssd kan inbouwen? Maar stel dat de laptop een voorgeinstalleerde windows 10 heeft op een gewone harde schijf, hoe doe je dit dan??

Verwijderd

Cowboy_Henk schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 19:47:
Ik heb eigenlijk quasi dezelfde eisen. Ik hou mijn desktop pc om te gamen en ik sluit die aan de tv maar mijn vrouw wil de bureau weg en wil in de plaats een laptop die ze op de eettafel kan nemen.

Mijn desktop heeft een ssd en mijn vrouw en ik zijn die snelheid gewend dus de laptop moet dit ook hebben. Ofwel een sshd...

minimaal 6gb ram

17 inch --> de laptop wordt niet veel verplaatst, enkel van kast naar tafel maar hij wordt niet vaakl buitenshuis meegenomen

1080p scherm. Is dit niet het beste voor een 17 inch scherm? Mijn smartphone van 5 inch heeft zelfs full hd...

Budget ook 700-800.

En jullie zeggen dat je zelf een ssd kan inbouwen? Maar stel dat de laptop een voorgeinstalleerde windows 10 heeft op een gewone harde schijf, hoe doe je dit dan??
Gewoon Windows opnieuw installeren? Zo high tech is dat niet hoor. :P

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-11 12:36
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:15:
[...]

Gewoon Windows opnieuw installeren? Zo high tech is dat niet hoor. :P
Mja ok dan. Ik moet dan eerst op windows 10 inloggen zodat die geactiveerd is voor die laptop op neem ik aan
en dan ssd erin, windows 10 downloaden en op usb stick zetten en dan windows 10 installeren op ssd?

[ Voor 32% gewijzigd door Cowboy_Henk op 07-01-2016 22:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bump
teinmartens schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 00:28:

• gameguy12
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-10 19:34
Ik rad Acer sterk af, puur omdat ik in het eerste halfjaar al een probleem had met Windows. Bij mij wou hij namelijk slechts 1core gebruiken en 1thread. Op altijd 2.3ghz. Er zat geen gang in. Toen had ik fabrieks herstel gedaan toen dat klaar was werkte hij weer goed, nou ja voor en tijdje. Vanuit het niets wou hij niet meer op starten. Ik van alles geprobeerd uiteindelijk kwam ik terecht in het Windows geratel scherm. Weer herstellen. Toen ik dat ding voor 2 jaar had, ging hij rouwen ook niet meer opstarten. Toen was hij (letterlijk) net naar een reparatuur geweest. Hij had Windows erop gezet en alles wat nodig was geïnstalleerd. Toen moest ik Windows weer resetten. Geprobeerd. Wou niet wegens defecte harde schijf. Toen naar DTC gebracht ssd erin weer frisse Windows (jeej weer 150€ kwijt). Nu doet hij het redelijk maar ik ga nooit meer zo'n Acer nemen.

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
gameguy12 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 11:48:
Ik rad Acer sterk af, puur omdat ik in het eerste halfjaar al een probleem had met Windows. Bij mij wou hij namelijk slechts 1core gebruiken en 1thread. Op altijd 2.3ghz. Er zat geen gang in. Toen had ik fabrieks herstel gedaan toen dat klaar was werkte hij weer goed, nou ja voor en tijdje. Vanuit het niets wou hij niet meer op starten. Ik van alles geprobeerd uiteindelijk kwam ik terecht in het Windows geratel scherm. Weer herstellen. Toen ik dat ding voor 2 jaar had, ging hij rouwen ook niet meer opstarten. Toen was hij (letterlijk) net naar een reparatuur geweest. Hij had Windows erop gezet en alles wat nodig was geïnstalleerd. Toen moest ik Windows weer resetten. Geprobeerd. Wou niet wegens defecte harde schijf. Toen naar DTC gebracht ssd erin weer frisse Windows (jeej weer 150€ kwijt). Nu doet hij het redelijk maar ik ga nooit meer zo'n Acer nemen.
Dit lijken meer windows fouten dan fouten van acer:)
Een defecte harde schijf kan naturlijk gebeuren, dat kan bij elk merk

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:41

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica